دانلود و خرید کتاب دکترین ولایت فقیه (۲) احمد اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکترین ولایت فقیه (۲) اثر احمد اکبری

کتاب دکترین ولایت فقیه (۲)

نویسنده:احمد اکبری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دکترین ولایت فقیه (۲)

کتاب «دکترین ولایت فقیه (۲)» نوشتۀ احمد اکبری است و انتشارات مولفین طلایی آن را منتشر کرده است. این اثر جلد دوم کتاب دکترین ولایت فقیه است و به موضوع تعیین هدف جمهوری اسلامی می‌پردازد.

درباره کتاب دکترین ولایت فقیه (۲)

برخی از مردم به‌خصوص جوانان تصور می‌کنند که مسئلۀ ولایت‌فقیه و نظام سیاسی مبتنی بر آن از ابتدای انقلاب اسلامی ایران شروع شد؛ اما موضوع ولایت‌فقیه از جهت نظری پیشینه‌ای به قدمت اسلام دارد و موضوعی نیست که تنها بعد از غیبت امام‌زمان و توسط امام خمینی (رحمه‌الله) مطرح شده باشد. عده‌ای مانند طرف‌داران مکتب شیخ انصاری، به ولایت قضایی فقیهان باور داشتند و عده‌ای هم علاوه بر امور حسبیه به ولایت‌فقیه در امور سیاسی معتقد بودند. بعدها در دورۀ قاجاریه هم نظریۀ ولایت‌فقیه فرصت تکامل پیدا کرد. فصل تازۀ بسط و گسترش نظریۀ ولایت‌فقیه زمانی آغاز شد که امام خمینی به عراق تبعید شد و به حوزۀ علمیۀ نجف رفت و در آنجا به تثبیت دیدگاه‌های فقهی و سیاسی خود پیرامون سیاست و سازوکارهای عملی تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای نظریه ولایت مطلقه فقیه پرداخت و درس‌هایی را با موضوع ولایت‌فقیه یا حکومت اسلامی ارائه کرد و در نهایت، سخنرانی‌ها و جلسات درس‌هایشان تبدیل به کتاب ولایت‌فقیه شد که در آن امام خمینی ضمن بحث‌های استدلالی با روش‌های متقن فقهی، روش‌های مشخص و عملی برای تحقق ولایت مطلقه فقیه در امر حکومت را ارائه کرد.

دکترین ولایت‌فقیه، کتابی ۲جلدی است که احمد اکبری آن را نوشته و انتشارات مؤلفین طلایی آن را به چاپ رسانده است. جلد اول کتاب دکترین ولایت‌فقیه به پیشینۀ نظام سیاسی ولایت‌فقیه از ابتدا تاکنون می‌پردازد و اثبات می‌کند که ولایت‌فقیه به امامت و نبوت متصل است و همچنین ولایت‌فقیه جزو اصول‌دین است. کتاب دکترین ولایت‌فقیه ۲ ضمن بیان دوباره وتأکید بر اتصال ولایت‌فقیه به نبوت و امامت و اذعان به اینکه این مسئله جزو اصول‌دین به‌حساب می‌آید، شرح می‌دهد که نوع استراتژی ملت بزرگ ایران، برای تبدیل‌شدن به قدرت و رتبهٔ اول جهان در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و دفاعی در طی یک دوره ریاست‌جمهوری چگونه باید باشد. این کتاب ۲ فصل دارد؛ عنوان فصل اول، اتصال ولایت‌فقیه به امامت و نبوت است و فصل دوم هدف‌گذاری نام دارد.

خواندن کتاب دکترین ولایت فقیه (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و محققان رشتۀ فقه و علاقه‌مندان به علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

حجم

۴۸۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۸۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان