دانلود و خرید کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی محمدرضا سعیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی اثر محمدرضا سعیدی

کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی

کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی نوشتهٔ محمدرضا سعیدی و حسین مهربان است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی

در کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی رابطهٔ میان «واقعیت فیزیکی» و «ریاضیات» بررسی ‌شده ‌‌‌است. واقعیت فیزیکی، یعنی وجود عینی، خارجی و مادی اشیایی که موردمطالعهٔ علم فیزیک است؛ همچنین ریاضیات، علمی است که بدون هیچ ارجاعی به خارج یا نتایج تجربی به‌دست ‌می‌آید. در این زمینه ۲ پرسش اساسی وجود دارد.

نخست اینکه در حوزهٔ علم فیزیک چه تعاملی بین ریاضیات و فیزیک وجود دارد؟ بدین‌معنی که فیزیک‌دانان، از علم ریاضی در فیزیک چه کاربردهایی ‌دارند و چگونه قوانین طبیعت مادی را در غالب‌های ریاضی بیان ‌می‌کنند. دوم، آیا هر قانون یا قضیه‌ای در ریاضیات مصداق عینی و خارجی دارد؟ یعنی آیا برای هر قضیهٔ اثبات‌شدهٔ ریاضی یا به‌گونهٔ کلی‌تر آیا برای هر مدل ریاضی مصداق عینی و خارجی می‌توان ‌در نظر گرفت. به‌بیان‌دیگر آیا ریاضیات که فقط دانشی ذهنی و منطقی است، بین ذهن و عین می‌تواند رابطه‌ای برقرار کند؟

مهم‌ترین تعامل بین فیزیک و ریاضی، استفاده هندسهٔ نااقلیدسی در نظریهٔ نسبیت عام بوده ‌است. پس از تثبیت نظریهٔ نسبیت عام در فیزیک، این فکر در اذهان دانشمندان خطور کرد که همانند هندسهٔ نااقلیدسی که در حوزهٔ ریاضیات محض به ‌وجود آمده‌ بود، در حوزهٔ فیزیک به ‌کار گرفته ‌شد، آیا هر قضیه‌ای در حوزهٔ ریاضیات محض می‌تواند مصداق عینی و خارجی داشته‌ باشد؟ به‌عبارت‌دیگر آیا برای علم ریاضی محض که ذهنی - منطقی است، می‌توان عینیتی در طبیعت مادی جستجو کرد؟

خواندن کتاب ریاضیات و عینیت فیزیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان فیزیک، ریاضی و کسانی که به فلسفهٔ علم علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۹۵ صفحه

قیمت:
۳۷,۵۰۰
تومان