دانلود و خرید کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت محمود خدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت اثر محمود خدری

کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت

نویسنده:محمود خدری
انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت

کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت نوشتهٔ محمود خدری است. نشر بید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر در حوزهٔ تعلیم، تربیت و اخلاق  و در ۳ بخش نوشته شده است.

درباره کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت

محمود خدری در کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت در ۳ گفتار به بازنمایی «نقش‌های تربیتی اخلاق و روابط انسانی در سازمان‌ها»، «آسیب‌های تربیتی فضای مجازی بر خانواده و فرزندان» و نیز «سیری در گفتمان تربیتی دکتر علی شریعتی» پرداخته است.

نویسنده در مقدمهٔ بخش نخست کتابش روابط انسانی و اخلاقیات را از عوامل مهم و تأثیرگذار در روابط بین افراد و در محیط کاری می‌داند. از نظر او روابط انسانی عبارت است پدیدآوردن، توسعه و گسترشی که بتواند انگیزه‌های پرثمری را از راه موفقیت گروهی در راه نیل به هدف‌های سازمانی از طریق ایجاد رضایت‌مندی در اعضا به وجود آورد. روابط انسانی و توجه به شخصیت انسان، گرچه از قرن‌ها پیش مطرح شده است، اما تا پیش از قرن بیستم پدیده‌ای گمنام و ناشناخته تلقی می‌شد؛ زیرا پیش از انقلاب صنعتی، ارزش انسان با ماشین‌آلات و ابزار مکانیکی برابر دانسته می‌شد. در این دوره، روابطی که بین کارگران و کارفرمایان وجود داشت، بسیار سهل و ساده بود و معمولاً کارفرمایان خواسته‌های خود را به کارگران تحمیل می‌کردند.

محمود خدری در مقدمهٔ بخش دوم کتاب بیان کرده است که فضای مجازی مانند هر فضایی دارای موقعیت جغرافیایی، فیزیکی یا محدودهٔ سرزمینی خاص نیست ولی بااین‌وجود نوعی واقعیت برجسته در جهان معاصر است؛ چراکه ما کنشگران انسانی هرروزه در آن دست به عمل می‌زنیم، با آن در تعامل هستیم، از آن یاری می‌طلبیم و با آن به دادوستد اطلاعات می‌پردازیم. «مایکل بندیکت» فضای مجازی را به‌عنوان جهانی نو و موازی با جهان واقعی و مخلوق رایانه‌های جهان و ارتباط‌های بین آنان تعریف می‌کند. جهانی (فضایی) که در آن انباشت جهانی از دانش، سرگرمی، شاخص‌ها، مقیاس‌ها، کنش‌ها و از همه مهم‌تر انباشتی از عاملان انسانی تغییریافته و دگرگون‌شده شکل یافته است.

مقدمهٔ بخش سوم کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت حاضر پرداختن به گفتمان تربیتی دکتر علی شریعتی را کار آسانی ندانسته است؛ چراکه اندیشه‌های علمی، فلسفی و تربیتی این مربی و معلم برای همهٔ ما ناشناخته مانده است. نویسنده می‌گوید که دیدگاه‌های دکتر علی شریعتی در زمینهٔ تعلیم‌و‌تربیت تا حدودی در پس اندیشه‌ها و آثار فلسفی، اجتماعی و اسلام‌شناسانهٔ او پنهان شده است و کمتر از آن سخن رفته است. تلاش نویسنده در این مقاله سیری در گفتمان تربیتی وی از خلال نوشته‌های او است.

خواندن کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ تعلیم و تربیت و علم اخلاق پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب سه گفتار تربیتی در تعلیم و تربیت

«عبدالرحمن سُلمی به فرزند امام حسین (ع) حمد را آموخت وقتی که کودک آن را برای پدرش خواند، آن حضرت هزار دینار و هزار لباس زینتی به او داد و دهانش را از مروارید پُر کرد. در این مورد به آن حضرت اعتراض کردند. او فرمود: این، در برابر عطای او (تعلیم) چیزی نیست (ابن شهر آشوب، ۱۳۷۹، ج ۴، ۶۶). شریعتی در کلام بزرگان انقلاب: امام خامنه ای مدظله العالی: به نظر من شریعتی برخلاف آنچه که همگان تصور می کنند، یک چهره همچنان مظلوم است و این به دلیل طرفداران و مخالفان اوست. شهید دکتر بهشتی: به نظر من دکتر شریعتی تجلی یک پوشش و حرکت بوده، یک حرکت تند و تیز، حرکت پرنشیب و فراز یک حرکت تحول دار در سخنانش، نوشته هایش و کتاب‌هایش این تحول و نشیب و فراز را به خوبی می شود احساس کرد. در عین حال یک قریحه سرشار و ذوقی بدیع بود. تازه آفرینی و نوآفرینی یکی از ویژگی های بدیع شریعتی بود. استاد مرحوم محمّد تقی جواد: دکتر از نوادر این عصر است و مطالب ایشان بسیار عمیق است. امام موسی صدر: دکتر شریعتی اسلام را به بزرگترین سلاح فکری معرفی کرده است. تلاش فلسفی و فکری او در این بود که توانای و ساز و کار فکری را برجسته کند که این امت در تاریخ با عظمتش، با قدرت و دور اندیشی و مرارت تمام بدست آورده است. مرحوم آیت الله مشکینی: وای بر ما! وای بر حوزه علمیه که نتوانست از این مرد بزرگ (شریعتی) تقدیر کند. شهید باهنر: تفکرات اسلامی مرحوم دکتر توانست در خط انقلاب اسلامی، در خط مردم به پا خاسته مسلمان ها، کمک بسیار مؤثر و روشن فکری مفید باشد. مرحوم حاج سید احمد خمینی: خدمات ایشان چیزی نبود که حالا من بخواهم راجع به آن صحبت کنم. برای ایشان (دکتر شریعتی) که واقعا معلم انقلاب بودند و الان هم هستند. ایشان بزرگترین فردی هستند که رابط بین دانشگاه و حوزه شدند. بزرگ‌ترین فردی بودند که با کتاب‌های خودشان، اسلام را همان اسلام واقعی را به جامعه عرضه کردند. شهید دکتر مصطفی چمران: چه خوش است شریعتی شهید مخاطب چمران شهید باشد، آنجا که با پیکر بی جانش، گاه تدفین سخن می‌گوید و ما بشنویم که مرغان ملکوت از یکدیگر و با یکدیگر چه می‌گویند: «ای علی! به جسد بی جان تو می نگرم که از هرجانداری زنده تراست. یک دنیا غم، یک دریا درد، یک کویر تنهایی، یک تاریخ ظلم و ستم، یک آسمان عشق، یک خورشید نور و شور و هیجان، از ازلیت تا به ابدیت، در این جسد بی جان نهفته است. ای علی تو را وقتی شناختم که کویر تو را شکافتم و در اعماق قلب و روحت شنا کردم»(شریعتی، ۱۳۷۵، ۷۹ -۸۰).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

حجم

۴۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان