دانلود و خرید کتاب مهندسی پرسش و تغییر محمد پایکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهندسی پرسش و تغییر اثر محمد پایکار

کتاب مهندسی پرسش و تغییر

معرفی کتاب مهندسی پرسش و تغییر

کتاب مهندسی پرسش و تغییر نوشتهٔ محمد پایکار است. این کتاب در انتشارات متخصصان منتشر شده است.

درباره کتاب مهندسی پرسش و تغییر

پرسش آگاهانه به نگاه نقادانهٔ انسان معنی می‌بخشد چراکه از نظر نویسنده نقدِ بدون آگاهی، زیاده‌گویی است و انسان پرسشگر بدون آگاهی صحیح نیست.

مهندسی پرسش و تغییر یک‌ رشتهٔ جدید در جهت طراحی انسان موفق است که آموزه‌ای بین‌رشته‌ای و برگرفته از چندین شاخهٔ علوم پایه همچون علم تمرین و علوم ذهنی با رویکردی مهندسی است.

مهندسی پرسش و تغییر نگاهی زیربنایی به ذهن انسان داشته و همانند دیگر رشته‌های همزادش منشأ بسیاری از اتفاقات خوب و بد را ذهن آدمی می‌داند. مهندسی پرسش و تغییر مبتنی بر ظرفیت‌سازی ذهن بوده و در مرحله نخست بر بالابردن مهارت‌های ذهنی و فعال‌سازی پتانسیل‌های خدادادی مغز انسان متمرکز است و در ادامه کمک می‌کند پرسش آگاهانه داشته باشید.

کتاب مهندسی پرسش و تغییر راهکارهای مهندسی‌ شده‌ای به افراد می‌دهد تا مسیر درست تغییر را با پرسش آغاز کرده، با تمرین ادامه داده و با نتایج فوق‌العاده اثبات کنند.

خواندن کتاب مهندسی پرسش و تغییر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر پرسش آگاهانه پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مهندسی پرسش و تغییر

«همین‌جا می‌خواهم از شما خواهش کنم درصورتی‌که ایده ایی در این زمینه‌دارید و دلایلی بیشتر ازآنچه در «۱۵ دلیل برای پرسش کردن» و یا «۶ دلیل برای پرسش نکردن» مطرح شد، به نظر شما می‌رسد برای من به ایمیل ارسال بفرمایید تا در ویرایش‌های آتی مدنظر قرار گیرد.

پیشنهاد می‌کنم دوباره به‌مرور هر ۲۱ سؤال بپردازیم.

واقعاً چند درصد از این دلایل به ارتقاء سطح فکری ما کمک می‌کنند؟ چند درصد از این سؤالات بدرد می‌خورند؟ منصفانه نگاه کنید، چند درصد از ما به دلایلی نظیر سؤالات ۱ تا ۴ پرسش مطرح می‌کنیم؟ چند درصد از ما در پرسش‌هایمان قصد آزار دیگران را داریم یا در بهترین حالت بی‌هدف پرسش می‌کنیم؟ در روز چند تا پرسش در ذهن ما نقش می‌بندد که به خاطر ۶ دلیل یاد شده از آن‌ها صرف‌نظر می‌کنیم؟ چقدر در پرسش‌هایمان فرافکنی می‌کنیم؟ این‌ها تمام دلایلی هستند که ما به خاطرشان سؤال می‌پرسیم و یا سؤال نمی‌پرسیم؛ اما همه این‌ها به‌روشنی فقط یک مطلب را فریاد می‌زنند:

تنها تعداد کمی از ما به دنبال پرسش‌های سازنده هستیم.

بنابراین به این نکته طلایی می‌رسیم که پرسش‌ها هرکدام از ارزش و منزلتی برخوردارند و هرچقدر ما سراغ پرسش‌های باارزش‌تر برویم، ارزش و منزلتمان بالاتر می‌رود و درنتیجه رشد و آگاهی‌مان غنی‌تر خواهد شد.

نکته کلیدی: دوست من تا پرسشی نباشد، تغییر پایدار و درستی اتفاق نخواهد افتاد.

بنابراین تا زمانی که ما برای مسیر زندگی‌ای که در آن هستیم توجیه داریم، نیازی به پرسش نیست و تا زمانی که ذهن آشفته ما با سؤالات بی‌ارزش درگیر است، بازهم از پرسش‌های اساسی غافل می‌ماند. من عمداً در این بخش خواستم کلیه سؤالات مطرح‌شده توسط انسان در طول شبانه‌روز را در یک صفحه گردآوری کنم و در جلوی چشمانتان قرار دهم تا خودتان بدون هیچ توضیح اضافه‌ای به عمق موضوع پی ببرید و بتوانید درجاهایی مثل همان تمرین خلوت فکری بخش سوم، کلاه‌خود را قاضی کرده و منصفانه به نقد پرسش‌های خود بپردازید. اکنون دست‌نوشته‌هایتان را که در تمرین خلوتِ فکری، نوشته‌اید را مرور کنید و ببینید که هرکدام را با چه عیاری از آگاهی نوشته‌اید و هرکدام در چه سطحی از پرسش‌ها قرار دارد. در جلد دوم بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد و با مفهوم عیار و ارزش انسان بیشتر آشنا خواهیم شد.

ظرفیت ذهنی ما کم یا زیاد، محدود است. وقتی با انباشته‌ایی از دغدغه‌های بی‌ارزش پر شود، دیگر جایی برای پرسش‌های کلیدی زندگی نخواهد ماند. وقتی با شش ابزار نام برده شده به توجیه مسائل زندگی می‌پردازیم، دیگر در ذهن ما پرسشی شکل نخواهد گرفت.»

نظرات کاربران

پرهام
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

من پسر محمد پایکار هستم وکتاب عالی است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

حجم

۵۷۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۵ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان