دانلود و خرید کتاب بهم میاد؟! رنده عبدالفتاح ترجمه محسن بدره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهم میاد؟! اثر رنده عبدالفتاح

کتاب بهم میاد؟!

انتشارات:نشر آرما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بهم میاد؟!

کتاب بهم میاد؟! نوشتهٔ رنده عبدالفتاح و ترجمهٔ محسن بدره است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر داستانی دربارهٔ لباس‌پوشیدن دختران است و نگاه کلیشه‌ای و سنتی به حجاب را برای مخاطب ایرانی می‌شکند.

درباره کتاب بهم میاد؟!

رمان بهم میاد؟! یادآوری می‌کند که مسئلهٔ پوشش دختران در همهٔ دوران‌ها مطرح بوده است.

قصهٔ این رمان قصهٔ حجاب اختیاری است؛ قصه‌ای متفاوت با کلیشه‌هایی که دختران امروز جامعهٔ ما با آن مواجه‌‌اند و روایتی از یک انتخاب غیراجباری و کاملاً آگاهانه. از طرف دیگر، این رمان، روایت تهور است و کوشیده تا نظرات گوناگونی را که در این مورد مطرح شده‌اند در خود بگنجاند.

شخصیت اصلی این رمان دختر نوجوانی است به نام «امل» که از پدر و مادری فلسطینی و در استرالیا به دنیا آمده است. او با دیدن یکی از سکانس‌های «سریال فرندز» (Friends) جسارت پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد حجاب تمام‌وقت داشته باشه (چون قبلاُ به‌قول خودش به‌صورت پاره‌وقت و در جاهای خاصی حجاب داشته است). پدر و مادر این نوجوان با وجود اینکه آدمای مقیدی هستند از این تصمیم خیلی خوشحال نمی‌شوند و از طرف دیگر این حجاب‌داشتن و در کنارش نمازخوندن در حد همین ظواهر باقی می‌ماند و در سایر رفتارهای دختر تغییری به وجود نمی‌آید.

این رمان را می‌توان حاوی درون‌مایه‌های «روان‌شناسی اجتماعی» دانست.

مترجم این کتاب تأکید کرده است که هدفش از ترجمهٔ این کتاب نسخه‌پیچی برای جامعهٔ زنان و دختران نیست.

رمان بهم میاد؟! نوشتهٔ رنده عبدالفتاح در چند بخش نوشته شده است.

خواندن کتاب بهم میاد؟! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب بهم میاد؟!

«الان با پدرم برای پیاده‌رویِ بعد از ناهار، بیرون رفته است. سعی کرد من را هم ببرد، اما احتمال زیادی وجود داشت درحالی‌که دارم به‌شدت نفس‌نفس می‌زنم، همراه با دو دوندهٔ قَدَر میان‌سال دیده شوم که گرمکن براق پوشیده‌اند و درامتداد جادهٔ رایویرسدال می‌دوند.»

نظرات کاربران

mahtab&friends
۱۴۰۱/۰۹/۲۷

مطالعه ی نسخه ی چاپی: کتاب در واقع زندگی و ماجراهای نوجوانی دختری فلسطینی الاصل است که در استرالیا زندگی می کند و یکباره تصمیم به پوشیدن حجاب می گیرد. واکنش دوستان و اطرافیان او جالب است این دختر خود در

- بیشتر
n•gh
۱۴۰۲/۰۶/۲۰

من نسخه چاپیشو خوندم و کتاب جالب و زیبایی بود . در واقع داستان زندگیش رو فقط داشت تعریف میکرد و میتونست جذابیت بیشتری هم داشته باشه ولی در کل خیلی خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱۰۰۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان