دانلود و خرید کتاب انرژی هسته ای هاشم مهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انرژی هسته ای اثر هاشم مهری

کتاب انرژی هسته ای

نویسنده:هاشم مهری
انتشارات:نشر بید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انرژی هسته ای

کتاب انرژی هسته ای نوشتهٔ هاشم مهری است. نشر بید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به فرایند و کاربردهای انرژی هسته‌ای پرداخته و این انرژی را به‌صورت اجمالی معرفی کرده است.

درباره کتاب انرژی هسته ای

کتاب انرژی هسته ای در فصل ۱ به ماهیت انرژی پرداخته و در فصل ۲ مطالبی را دربارهٔ مادهٔ انرژی‌زا (اورانیوم) ارائه کرده است. فصل ۳ «چرخه سوخت هسته‌ای» نام دارد و فصل ۴ به راکتورهای هسته‌ای و انواع آن پرداخته است. فصل ۵ «ایران هسته‌ای» نام دارد. هاشم مهری در این فصل دربارهٔ فعالیت‌های هسته‌ای پیش از انقلاب ۱۳۵۷، همکاری‌های هسته‌ای ایران و آلمان، ایران و فرانسه و ایران و کشورهای دیگر توضیحاتی را ارائه کرده است. فصل ۶ از کاربردهای انرژی هسته‌ای سخن گفته است.

انرژی هسته‌ای در علوم گوناگون کاربرد دارد. این انرژی به همهٔ انرژی‌های دیگر قابل تبدیل است اما هیچ انرژی‌ای به انرژی هسته‌ای تبدیل نمی‌شود.

خواندن کتاب انرژی هسته ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ انرژی اتمی و انرژی هسته‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب انرژی هسته ای

«آنچه در سیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به روشنی قابل مشاهده است رفتار دوگانه غرب، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. غرب که اکنون با بهانه کردن ذخایر نفت و گاز ایران، تاکید ایران بر اهمیت اقتصادی انرزی هسته‌ای و تاسیس نیروگاه را غیر ضروری و مشکوک می‌داند؛ خود از مشوقین اصلی تاسیس نیروگاه و دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای بوده است و با قراردادهای مختلف سعی در بهره برداری از منافع بلند مدت اقتصادی و سیاسی این قراردادها بنماید. عدم پایبندی غرب و روسیه به معاهدات خوب اهمیت خودکفایی و بومی نمودن چرخه سوخت را روشن تر از کذشته نمایان ساخته است و هر گونه پیشنهاد همکاری با طرف‌های خارجی ضمانت لازم حقوقی و سیاسی نخواهد داشت. روی آوری غرب به ترور و حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای ایران نشانگر پذیرفتن عبور ایران از مرز بومی گرایی هسته‌ای و تربیت نسل جدید نخبگان هسته‌ای و تلاش برای ممانعت یا تاخیر اندازی در استمرار فعالیت‌های هسته‌ای آتی خواهد بود.»

نظرات کاربران

amir8904
۱۴۰۳/۰۱/۱۳

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۶ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان