دانلود و خرید کتاب شاعر صبح منوچهر دانش پژوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاعر صبح اثر منوچهر دانش پژوه

کتاب شاعر صبح

معرفی کتاب شاعر صبح

کتاب شاعر صبح نوشتهٔ منوچهر دانش پژوه است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مروری بر زندگی، آرا و آثار خاقانی شروانی است؛ یکی از مشهورترین شاعران ایرانی که شعر مشهورِ «ایوان مدائن» اثر اوست.

درباره کتاب شاعر صبح

کتاب شاعر صبح پس از یک مقدمه با عنوان «تداول قصیده در ادب فارسی» مطالب خود درباره‌ٔ خاقانی شروانی را آغاز می‌کند.

فضل‌الدین بدیل بن علی خاقانی شروانی، متخلص به خاقانی، در سال ۵۲۰ قمری در شَروان به دنیا آمد و در سال  ۵۹۵ قمری در تبریز درگذشت. او یکی از نامدارترین شاعران ایرانی و بزرگ‌ترین قصیده‌سرایان تاریخ شعر فارسی به‌شمار می‌آید. شعر ایوان مدائن یکی از اشعار مشهور این شاعر است که با این بیت آغاز می‌شود: «هان ای دل عبرت‌بین از دیده نظر کن هان / ایوان مدائن را آیینهٔ عبرت دان».

خاقانی شروانی اشعار خود را در قالب‌های قصیده، غزل، قطعه، مثنوی، رباعی و گونه‌های دیگر نوشتاری بر جای گذاشته است.

آنچه به‌عنوان مضمون و محتوا در اشعار این شاعر پارسی‌گوی یافت می‌شود، درون‌مایه‌هایی است همچون موارد اجتماعی، مدح بزرگان، اشعار حسب‌حال، مراثی و... .

مجموعه ۵۰‌ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

خواندن کتاب شاعر صبح را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب شاعر صبح

«مشهورترین قصیدهٔ خاقانی و یکی از مشهورترین اشعارِ ادب فارسی که بر دل هر ایرانی میهن‌دوست نشسته و همانگونه که حماسه‌های فردوسی، حبّ وطن را در دل ایرانی زنده نگاه داشته، اینگونه اشعار دیگر سرایندگان هم عشق به مام وطن را تأیید کرده، شعر ایوان مدائن خاقانی است که می‌توان گفت عمده شهرت این شاعر بزرگ، در نزد عامهٔ ایرانیان و دوستداران شعر، همین قصیده است که نام خاقانی با این قصیده و لین قصیده با ارزش کار خاقانی توأم است و هریک تداعی‌کنندهٔ دیگری.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۹۶۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۴,۴۰۰
تومان