دانلود و خرید کتاب خورشید ری منصور پهلوان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خورشید ری اثر منصور پهلوان

کتاب خورشید ری

معرفی کتاب خورشید ری

کتاب خورشید ری نوشتهٔ منصور پهلوان (استاد دانشگاه تهران) است. انتشارات همشهری این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر، زندگی و آثار محمد بن یعقوب کلینی را مرور کرده است.

درباره کتاب خورشید ری

کتاب خورشید ری در فصل نخست از احوالات کلینی می‌گوید. مطالب این بخش از کتاب از دوران حیات این شخصیت تاریخی آغاز می‌شود. فصل دوم به کلینی و تألیف کافی پرداخته است. فصل سوم هم گلچینی از احادیث کافی را در بر دارد.

کلینی، با نام کامل ابوجعفر مخمد بن یعقوب کلینی رازی، از مجدّدین مذهب امامیه است که در نیمهٔ قرن سوم هجری به دنیا آمد و در سال ۳۲۸ یا ۳۲۹ هجری در بغداد درگذشت. او صاحب کتاب الکافی (یکی از کتب اربعه) و نیز مشهورترین فقیه و محدث مذهب شیعه است.

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ -‌ اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبه شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که با تکیه بر آن و با توجه به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است. 

خواندن کتاب خورشید ری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب خورشید ری

«شهر ری در دوارن حیات کلینی یکی از بزرگترین مراکز علمی و سیاسی و فرهنگی ایران بوده است و در متون تاریخی معتبر از آن و شهرهای اصفهان و نیشابور و بخارا به عنوان مهمترین مراکز سیاسی و فرهنگی یاد کرده‌اند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۶۶۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۷۰۰
تومان