دانلود و خرید کتاب درآمدی بر سازمان‎های مجازی مجتبی ملکی خیمه‌سری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر سازمان‎های مجازی اثر مجتبی ملکی خیمه‌سری

کتاب درآمدی بر سازمان‎های مجازی

معرفی کتاب درآمدی بر سازمان‎های مجازی

«درآمدی بر سازمان‌های مجازی» نوشته مجتبی ملکی خیمه‌سری(-۱۳۶۶)، کارشناس مدیریت است.

چقدر به سازمان‌هایی فکر کرده‌اید که هستند ولی نیستند؟!

سازمان‌های مجازی یا عملا موجود.

هرگاه سخن از سازمان به میان می‌آید ذهن به سوی سازمان‌های رسمی و در برخی موارد، غیر رسمی معطوف می‌شود. اما سازمان‌هایی چون گروه‌های طبخ غذای مجالس، کارگران تجمع کرده در کنار خیابان‌ها، فروشنده سیار لوازم خانگی، متخصصین علوم رایانه‌ای و... وجود دارند که بدون اخذ مجوز از دولت فعالیت می‌کنند. این در حالی است که نمی‌توان آنها را در یکی از دو گروه سازمان‌های رسمی یا غیر رسمی قرار داد. با نظر به این ویژگی‌های بخصوص، این سوال مطرح می‌شود که آیا نمی‌توان نوع دیگری از سازمان را به دو نوع سازمان رسمی و غیر رسمی اضافه کرد؟

سازمان مجازی، سازمانی است که علی‌رغم دارا بودن ماهیت مستقل و متفاوت، شباهت‌های ظاهری و سطحی به سازمان‌های رسمی موجود در جامعه دارد. به عبارتی در نگاه عامه مردم سازمان مجازی همانند یک موسسه یا بنگاه رسمی جلوه می‌کند اما در عمل اینگونه نیست.

این کتاب چهار فصل دارد. فصل اول با عنوان «تعاریف» به تعریف اصطلاحات کلیدی اختصاص خواهد یافت. اصطلاحاتی مانند سازمان، سازمان رسمی،سازمان غیر رسمی، فعالیت رسمی، فعال غیر رسمی، فعالیت مجازی، فعال مجازی، مشاغل کهن و... از این جمله خواهند بود.

فصل دوم، «ماهیت سازمان مجازی» حکم ورودیه را به این بحث خواهد داشت. در این فصل سازمان‌های مجازی تعریف و سپس شباهت‌های آن با سازمان‌های رسمی و سازمان‌های غیر رسمی بیان خواهد شد. در ادامه نیز برخی ویژگی‌ها و محدودیت‌های منحصربه‌فرد آن بررسی می‌شود.

اما در فصل سوم با عنوان «شکل‌گیری و انواع سازمان‌های مجازی» ، ابتدا نحوه تشکیل سازمان مجازی مورد بحث قرار می‌گیرد. در ادامه نیز انواع سازمان‌های مجازی از جنبه‌های گوناگون بیان و به آنها پرداخته می‌شود.

در فصل آخر که «ابعاد سازمان مجازی» نامگذاری شده است تعدادی از ابعاد سازمان مجازی شامل جذب و به کارگیری نیرو، رهبری، «لوگو» یا سمبل‌ها، کنترل و نظارت، آموزش و... مورد بحث قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

راضیه
۱۳۹۵/۰۷/۱۳

جالب بود توصیه می کنم بخونید

mesbah
۱۳۹۵/۰۷/۱۲

از منطق کتاب و چینش مطالب خوشم اومد ولی کاش بیشتر به مباحث پرداخته بود

شاهرخ
۱۳۹۵/۰۷/۰۹

از خواندن این کتاب لذت بردم. به سازمان های عملا موجود و بدون مجوز که این روزها گسترش یافته است پرداخته. نویسنده اش ذهن خلاقی دارد. احسنت

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۱۵۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان