دانلود و خرید کتاب مزرعه حیوانات جورج اورول ترجمه مهدی نصیری دهقان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب مزرعه حیوانات

معرفی کتاب مزرعه حیوانات

کتاب مزرعه حیوانات نوشتهٔ جورج اورول و ترجمهٔ مهدی نصیری دهقان است و انتشارات پایتخت آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مزرعه حیوانات

داستان کتاب مزرعه حیوانات درباره‌ٔ گروهی از حیوانات اهلی مزرعه‌ای است که به امید برقرارکردن آزادی و برابری در برابر صاحب مزرعه شورش می‌کنند. بعد از پیروزی این انقلاب، خوک‌ها که هوش بیشتری نسبت به بقیه حیوانات داشتند، رهبری حیوانات مزرعه‌ را به عهده می‌گیرند و قوانینی را وضع می‌کنند که این قوانین با گذشت زمان دچار تغییر می‌شوند. قیام حیوانات درنهایت تبدیل به دیکتاتوری خوک‌ها می‌شود.

خواندن کتاب مزرعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره‌ جرج اورول

اریک آرتور بلر ملقب به جرج اورول در۱۹۰۳ در شهر موتیهاری، بیهار هند متولد شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم بود. دو رمان مشهور او قلعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ است که در هر دو به وضعیت حکومت‌های دیکتاتوری می‌پردازد. جرج مدتی به عنوان پلیس سلطنتی هند در برمه فعالیت می‌کرد. زندگی در هند و انگلیس باعث شد با فقر آشنا شود و ذهنیتی جدید برایش ایجاد شود. کتاب آس و پاس در لندن و پاریس و دختر کشیش حاصل همین تجربیات اوست. اورول سرانجام در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ درگذشت. به درخواست خودش پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

بخشی از کتاب مزرعه حیوانات

«آقای جونز صاحب مزرعه مانر به قدری مست بود که شب وقتی در مرغدانی را قفل کرد یادش رفت که شکاف بالای آن را هم ببندد. تلوتلوخوران با حلقه‌ی نور فانوسش که رقصان نوسان می‌کرد سراسر حیاط را طی کرد، کفشش را پشت در از پا درآورد و آخرین لیوان آبجو را از بشکه‌ی آبدارخانه پر کرد و افتان خیزان به سوی رختخواب خانم جونز که در آنجا در حل خروپف بود رفت.

بلافاصله پس از خاموش شدن چراغ اتاق خواب جنب و جوش پرهیجانی در مزرعه روی داد. همان روز دهان به دهان چرخیده بود که میجر پیر، خوک نر، برنده‌ی جایزه‌ی نمایشگاه حیوانات شب پیش خواب عجیبی دیده است و می‌خواهد آن را برای سایر حیوانات بازگو نماید. قرار شده بود همین که خطر آقای جونز در میان نباشد همگی در انبار علوفه گرد هم آیند. میجر پیر (همیشه او را به این نام صدا می‌زدند گرچه با نام زیبای ویلینگدون در نمایشگاه شرکت کرده بود) به‌قدری در مزرعه مورد احترام بود که همه حاضر بودند ساعتی از خواب خود را صرف شنیدن حرف‌های او کنند.» 


معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

کاربر 1119441
۱۴۰۱/۰۸/۲۰

همه حیوانات برابرند اما بعضیا برابرتر!! این کتاب منبع خوبیه تا سیاستمداری رو خوب بسناسیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۵۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان