دانلود و خرید کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود جان مدینا ترجمه مهدیه مقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود اثر جان مدینا

کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود

معرفی کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود

کتاب الکترونیکی «مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود» نوشتهٔ جان مدینا با ترجمهٔ مهدیه مقاری در انتشارات کتاب‌درمانی چاپ شده است. این کتاب تلاش دارد به سؤالات بزرگ والدین در خصوص فرزندانشان، از سنین پیش از تولد تا ۵ سالگی پاسخ دهد و بی‌پایه بودن برخی از خرافات و خیالات بزرگ را به آن‌ها نشان دهد.

درباره کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود

موضوع جالب دربارهٔ علم این است که جانب هیچ‌کس را نمی‌گیرد. زمانی که بدانی به کدام تحقیق اعتماد کنی، تصویرها شفاف و آشکار می‌شوند و خرافات و خیالات رنگ می‌بازند. دانشمندان مطمئناً همه چیز را دربارهٔ مغز و ذهن نمی‌دانند. اما آنچه می‌دانیم به ما شانس پرورش کودکانی باهوش و شاد را می‌دهد.

هیچ دو بچه‌ای به یک وضعیت مشابه به طور یکسان واکنش نشان نمی‌دهند؛ بنابراین هیچ‌چیزی به‌عنوان یک توصیهٔ پرورشی یک‌‌شکل وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. به‌خاطر همین خصوصیات فردی، لازم است که فرزندان خود را بشناسیم. این به‌معنای صرف وقت بسیار با آن‌هاست. دانستن طرز رفتار و تغییرات رفتاری ایشان همراه با گذشت زمان تنها راه فهمیدن این مطلب است که چه چیزی در پرورش ایشان مؤثر و چه چیز بی‌تأثیر است.

کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب چه تازه بارداری خود را فهمیده باشید و چه بچه‌ای نوپا داشته باشید یا لازم باشد نوهٔ خود را بزرگ کنید به شما کمک خواهد کرد.

بخشی از کتاب مغز بچه های باهوش و شاد چگونه تربیت می شود

«در حقیقت، برخی از بیولوژیست‌های نظریهٔ تکامل بر این باورند که علت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری همین است. تهوع صبحگاهی، که می‌تواند در تمام روز (و برای برخی در تمام دوران بارداری) ادامه داشته باشد زن را وادار می‌کند به یک رژیم غذایی بی‌مزه و خسته کننده بچسبد (البته اگر بتواند چیزی بخورد)، این استراتژی پرهیز اجداد مادریمان را از سموم طبیعی یا غذاهای مسموم در دنیای وحش و فهرست نامناسب رژیم غذایی دوران پلئیستوسن دور نگه می‌داشته است. خستگی دائم بانوان باردار ایشان را از شرکت در فعالیت‌های فیزیکی پر خطر مضر برای بچه دور نگه می‌دارد.

در حال حاضر محققان گمان می‌کنند که این فرآیند می‌تواند باعث باهوش‌تر شدن بچه نیز بشود. یک تحقیق که هنوز در دست بازسازی است، به بچه‌هایی نظر کرده است که مادرانشان در طول بارداری از تهوع و استفراغ زیاد رنج می‌بردند. زمانی که این بچه‌ها به سن مدرسه رفتن رسیدند، میزان آی کیوی ۲۱ درصد ایشان در آزمون مربوطه ۱۳۰ یا بیشتر بود. سطحی که استثنایی به شمار می‌رود. اگر مادرانشان هیچ تهوع صبحگاهی‌ای نداشتند، تنها ۷ درصد از بچه‌ها آنقدر خوب عمل می‌کردند. این پژوهشگران درباره علت آن یک نظریه دارند (که هنوز اثبات نشده است). دو هورمونی که باعث استفراغ کردن یک زن می‌شود ممکن است برای مغز در حال رشد همانند کود عصبی عمل کند. هر چه تعداد دفعات تهوع و بالا آوردن بیشتر باشد میزان این کود بیشتر می‌شود؛ بنابراین تاثیر بیشتری بر روی آی‌کیو می‌گذارد. دلیل‌هایش هرچه باشد به نظر می‌رسد که بچه قصد دارد مدت طولانی‌ای شما را وادار به تنها گذاردنش کند. ما چقدر در تنها گذاشتن بچه خوب هستیم (در این مرحله یا هر مرحله دیگری در رحم)؟ نه خیلی. اکثر والدین میل جانکاهی به انجام کاری دارند که به بچه مخصوصا به مغزش کمک می‌کند. آنچه به این حرکت سوخت رسانی می‌کند بخش عظیمی از اقتصاد اسباب بازی است که استراتژی فروشش این است. من معتقد به وداع با ترس های والدین خوب هستم. با دقت توجه کنید، زیرا من می‌خواهم مبلغ زیادی از پولتان را حفظ کنم.»

نظرات کاربران

کاربر 1283041
۱۴۰۲/۱۲/۱۵

واقعا کتاب علمی و جالب از خوندنش تجربه کسب کردم به اونایی ک پدر مادر شدن چه کسایی که مثل من هنوز تجربه مادر شدن رو ندارن توصیه میکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

حجم

۲۹۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۹ صفحه

قیمت:
۹۹,۶۰۰
تومان