دانلود و خرید کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی مصطفی برامکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی اثر مصطفی برامکی

کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی

معرفی کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی

کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی نوشتهٔ مصطفی برامکی و سارا برامکی است. این کتاب را انتشارات نظری برای تمام صاحبان کسب‌وکار منتشر کرده است.

درباره کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی

سازمان‌های پیچیده جهان امروزی باید توانایی تطابق با تغییرات مداوم را برای رسیدن به موفقیت داشته باشند. گسترش روزافزون علوم و فنون و پیچیده‌تر شدن شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه، مطرح‌شدن اندیشه‌های نو و گوناگون، عدم اطمینان محیطی، عدم قطعیت و تغییرات و چالش‌های زیاد دنیا ایجاب می‌کند که سازمان‌ها باقدرت یادگیرنده و به‌روزرسانی، خود را به فنون و استراتژی‌های لازم مجهز سازند و بتوانند با تحولات سریع منطبق شوند و به‌موقع به محرک‌های محیطی پاسخ داده و با کسب دانش و آگاهی گسترده و به شکل پویا و زنده در حوزه بهسازی و توسعه سازمان به حیات خود ادامه دهند.

از جمله مفاهیم نوینی که در اثر تحولات و دگرگونی‌های فوق مطرح گردیده، سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی است. سازمان‌ها بدون یادگیری از تجربیات خود و دیگران توان مواجهه اثربخش با چنین شرایطی را نخواهند داشت و امروزه برای حفظ رقابت و مزیت رقابتی در مقابله سریع با چالش‌ها، شکل جدیدی از سازمان‌ها به‌خصوص در صنایع سریعاً متغیر مثل صنعت نرم‌افزار، در حال گسترش است که سازمان یادگیرنده نام دارد.

تنها مزیت رقابتی پایدار در بلندمدت برای سازمان‌ها، یادگیری سریع‌تر نسبت به رقبا است و چنانچه سازمانی به این امر نائل گردد از سازمان‌های رقیب کاراتر خواهد شد. یادگیری سازمانی زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعات جمع‌آوری و به‌منظور تولید و گسترش حقایق جدید، تجزیه‌وتحلیل شوند، دیدگاه جدیدی را خلق کرده و آن را از طریق ارتباط، تدریس، گفتگو و تعامل به تمام سطوح سازمانی منتقل کند به عبارتی یادگیری سازمانی به چگونگی وقوع یادگیری یا عنصر دانش در یک سازمان می‌پردازد.

امروزه محیط سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگری پیچیده، پویا و متحول شده است و دگرگونی‌ها یکی پس از دیگری مدیران را با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌سازد. بقا و بالندگی در چنین محیط‌هایی تنها با تغییر و سازگاری با پویایی‌ها امکان‌پذیر است که لازمهٔ آن کنترل یادگیری و توجه به ویژگی‌های تأثیرگذار بر فرایند یادگیری سازمانی است. بدیهی است چیزی را که نتوان اندازه‌گیری کرد نمی‌توان اداره و کنترل نمود .

در سال‌های اخیر اهمیت مطالعه و تحلیل یادگیری سازمانی افزایش‌یافته است و پژوهشگران مختلف از رویکردهای متفاوتی به تحلیل آن پرداخته‌اند. اخیراً بیشتر از یادگیری سازمانی به‌عنوان منبعی برای تمایز بین سازمان‌ها و همچنین اساسی برای ایجاد مزیت رقابتی یاد می‌شود.

کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی پژوهشی توصیفی - پیمایشی با عنوان «سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی» است که تعداد ۱۹۵ نفر از کارشناسان و مدیران حوزهٔ صف و ستادی ادارهٔ کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر را به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی با رعایت نسبت از میان جامعهٔ آماری ۳۸۵ نفره مورد بررسی قرار می‌دهد.

خواندن کتاب سنجش ظرفیت یادگیری سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. 

 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان