دانلود و خرید کتاب کارنامه نقد مدیحه عدالت‌یار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارنامه نقد اثر مدیحه عدالت‌یار

کتاب کارنامه نقد

انتشارات:نشر خزه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کارنامه نقد

کتاب الکترونیکی «کارنامه نقد» نوشتهٔ مدیحه عدالت‌یار در نشر خزه چاپ شده است. این کتاب به معرفی و بررسی فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان می‌پردازد.

درباره کتاب کارنامه نقد

فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان از نشریات مؤسسه خانه کتاب ایران بود که انتشار خود را از بهار سال ۱۳۹۳ آغاز و آخرین شماره خود را در تابستان ۹۸ منتشر کرد. در این کتاب، همهٔ مقالات منتشرشده در ۲۲ شمارهٔ این فصلنامه با ذکر شناسهٔ کامل آن‌ها ذکر شده است. در هر شماره از فصلنامهٔ نقد کتاب کودک و نوجوان سعی می‌شد به نقد و بررسی کتاب‌هایی که از یک‌سال‌و‌نیم پیش به این‌سو انتشار یافتند، پرداخته شود. نقدها بر اساس کتابِ نقدشده یا موضوع نقد در یکی از بخش‌های زیر در فصلنامه جای می‌گرفتند: نقد کتب داستانی تألیفی، نقد داستان‌های ترجمه، نقد شعر، نقد کتب غیرداستانی، نقد ویرایش، نقد پیش از چاپ (مربوط به آثار منتشرنشده یا ترجمه‌نشده)، نقد تصویرگری، نقد کتاب‌های دینی، نقد دانش‌آموزان (نقد گروهی نوجوانان درباره یک کتاب)، نقدشناسی (بررسی کتب نظری هنر و ادبیات کودکان، مبانی نقد، جشنواره‌ها و مجلات تخصصی)، نقد شفاهی (گزارش جلسات نقد و بررسی کتاب) و نقد دیروز (بررسی کتب قدیمی‌تر).

کتاب کارنامه نقد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب کارنامه نقد

«سرمقاله شماره سیزده توجه ویژه متصدیان به انتخاب کتاب سال جمهوری اسلامی را تأکید می‌کند. داوری این جشنواره با ۳ یا ۴ جلسه داوری فشرده و در نزدیک ایام اهدای جایزه پسندیده نیست و به اعتبار کتاب سال لطمه وارد می‌سازد.

سرمقاله ۱۴ فصلنامه با موضوع ادبیات نوجوان در آستانه تحولی دیگر بیان می‌دارد امروزه ادبیات نوجوان در مرحله‌ای قرار دارد که باید هرچه بیشتر و بیشتر خود را از ادبیات کودک جدا کند. نوجوانان تمایل دارند هویت مستقل خودشان را در دنیای بزرگ‌سالی پس از بلوغ به رسمیت بشناسند و این رسمیت را به دیگران نیز اثبات کنند. به همین دلیل در فضای جهانی نشر کتاب‌ها کاملاً متن‌محورند. فضا و شکل و شمایلشان بزرگ سالانه است و از نقاشی و تصویرسازی کودکانه در آن خبری نیست؛ چراکه نوجوانان کتاب‌هایی را که در آن تصویرگری رنگی باشد نخواهند خواند.

سردبیر فصلنامه در شماره ۱۵ می‌گوید اطلاعات صحیح و کامل، پیش‌نیاز تمام فعالیت‌های پژوهشی و تحلیلی است. در ماه‌های اخیر به‌مرور بر حجم کتاب‌های کودک و نوجوان که بدون استخراج چکیده، فهرست شده‌اند، افزوده شده است. با توجه به بحث تخصصی بودن چکیده‌نویسی کتاب‌های کودک و نوجوان و این موضوع که به‌هیچ‌روی نمی‌توان متن مندرج در پشت جلد کتاب یا جملات آغازین کتاب را به جای چکیده به کار برد. پیشنهاد می‌شود واگذاری چکیده‌نویسی کتاب‌های کودک و نوجوان از سوی مؤسسه خانه کتاب، به یکی از نهادهای صنفی و مدنی فعال در این عرصه انجام شود.

سرمقاله شماره ۱۶ با موضوع چهارسالگی یک نشریه بیست‌ویک‌ساله این‌گونه بیان کرده است که با انتشار شانزدهمین شماره فصلنامه چهارمین سال انتشار این نشریه به پایان رسید و این اتفاق با تغییر مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ایران نیز همراه شده است. آقای دکتر نیکنام حسینی‌پور سمت مدیرمسئول فصلنامه را بر عهده گرفتند و با آقای مجید غلامی جلیسه خداحافظی کرده‌ایم. گزارش کوتاهی از عملکرد نشریه را سردبیر فصلنامه در این سرمقاله بیان کرده است و از خوانندگان و کارشناسان محترم درخواست کرده که انتقادات و پیشنهادهای خود را درباره این نشریه در میان گذارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان