دانلود و خرید کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی سعید والی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی اثر سعید والی‌فر

کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی

امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی

کتاب الکترونیکی «دکتر آشتیانی نابغه ایرانی» نوشتهٔ سعید والی‌فر در انتشارات آفتاب گیتی چاپ شده است. این کتاب حاوی شعری دربارهٔ دکتر سعید کاظمی آشتیانی است و سعی دارد به کمک شعری کوتاه و ساده، این دانشمند برجسته را به مخاطب کودک و نوجوان بشناساند.

درباره دکتر سعید کاظمی آشتیانی

سعید کاظمی آشتیانی، در نخستین روز از فروردین‌ماه ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد. سال ۱۳۵۸ در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد. در همان سن ۱۸ سالگی هم زمان با ورود به دانشگاه، در هنرستان پیام امید به تدریس ادبیات و بینش اسلامی می‌پرداخت. تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی و حضوری وی در جبهه‌های نبرد طی آن سال‌ها باعث شد پس از ۱۱ سال سرانجام در سال ۱۳۶۹ با اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توان‌بخشی فارغ‌التحصیل گردد.

وی با همکاری دو تن از همکارانش به سال ۱۳۶۱، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه در واقع هستهٔ اولیهٔ جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که در سال ۱۳۶۵ شکل گرفت. کاظمی تا سال ۱۳۷۰ مسئولیت بخش طرح‌ها و تحقیقات آن را بر عهده داشت. از سال ۱۳۷۱ همراه با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی در سِمت ریاست جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران به فعالیت پرداخت که تا آخر عمرش ادامه داشت. در طی این منصب مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی راه‌اندازی شد. پژوهشکدهٔ رویان جهاد دانشگاهی از مهم‌ترین این مراکز بود که به سال ۱۳۷۰ تأسیس شد و با مدیریت وی به فعالیت پرداخت. کاظمی آشتیانی هم‌زمان با مدیریت جهاد دانشگاهی و پژوهشکدهٔ رویان در مقطع دکترا در رشتهٔ علوم تشریح با گرایش جنین‌شناسی در دانشگاه تربیت‌مدرس به تحصیلش ادامه داد و در سال ۱۳۷۶ درجهٔ دکترایش را اخذ کرد.

از موفقیت‌های این دانشمند نابغه و دوستان او می‌توان به تولد اولین نوزاد حاصل از IVF در ایران (۱۳۷۱)، تولد دومین کودک حاصل از ICSI در ایران (۱۳۷۳)، دومین موفقیت ایران در بیوپسی بیضه‌ای برای درمان ناباروری مردان (۱۳۷۷)، تولد اولین نوزاد حاصل از میکرواینجکشن اسپرماتوزوآی منجمد شده (۱۳۷۷)، تولد نخستین کودک حاصل از PGD در ایران (۱۳۸۲)، تولید نخستین ردهٔ سلول‌های بنیادی جنینی در ایران (۱۳۸۲) اشاره کرد که نام ایران را در میان ۱۰ کشور صاحب این فناوری قرار داد. وی نخستین بانک خون بندناف ایران را به‌منظور استفاده از بن‌یاخته‌های خون بندناف در سلول درمانی خانواده‌ها تأسیس کرد. شکل‌گیری گروه تحقیقاتی برای کلونینگ نخستین گوسفند همانندسازی شده ایران در ۱۳۸۴ خورشیدی از جمله دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود. وی در ۱۴ دی ۱۳۸۴ در ۴۴سالگی بر اثر سکتهٔ قلبی در بیمارستان بقیةاللّه جماران درگذشت.

کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب گروه سنی کودک و نوجوان است.

بخشی از کتاب دکتر آشتیانی نابغه ایرانی

نقش فراوانی داشت

دانشمند ایرانی

گام‌های او بلند است

سعید آشتیانی

سلولهای بنیادی

برای او آشناست

ساختن یک همانند

در کار او هویداست

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان