دانلود و خرید کتاب نامزدی پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نامزدی

کتاب نامزدی نوشتهٔ پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ و ترجمهٔ مریم تقدیسی است. آسمان نیلگون این کتاب را منتشر کرده است. این اثر را می‌توان «کتاب جامع آداب معاشرت» در نظر گرفت که «آداب اجتماعی امیلی پست» یا «آداب دنیای جدید» نیز نام گرفته است. کتاب، به طور مشخص، به «نامزدی» و برخی جزئیات آن، به‌عنوان رسمی جهانی، پرداخته است.

درباره کتاب نامزدی

کتاب نامزدی با حجمی اندک به موضوعات جالب‌توجهی پرداخته است.

این کتاب ابتدا دربارهٔ نحوهٔ اطلاع‌رسانی نامزدیِ دو زوج به اقوام و دوستان پیشنهاداتی ارائه می‌کند؛ سپس در مورد شیوهٔ آشنایی میان خانوادهٔ عروس و داماد تحت عنوان «معارفهٔ خانوادگی» اطلاعاتی می‌دهد؛ ماجراهای مربوط به حلقهٔ نامزدی و مهمانی نامزدی و حتی وضعیتی که به هم خوردن نامزدی ایجاد می‌کند، از موضوعاتی هستند که گروه نویسندگان دربارهٔ آنها توصیه‌هایی به خوانندهٔ خود ارائه می‌کنند.

کتاب نامزدی با دو عنوانِ «اگر یکی از طرفین فوت کند» و «آداب و رسوم نامزدی در مذاهب و فرهنگ‌های مختلف» پایان می‌گیرد.

خواندن کتاب نامزدی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران اطلاعات عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب نامزدی

«امروزه بسیاری از زوج‌ها سنت‌های مذهبی دیگر را هم در مراسم مذهبی و مادی خود می‌گنجانند. نمونه‌ای از آن سنت یهودیان است که طی آن مادران و پدران در حرکت دسته‌جمعی مهمانان شرکت می‌کنند. برخی دیگر از زوج‌ها از تاج‌گذاری یا مراسم تاج گل یونانیان به عنوان نماد اتحادشان اقتباس کرده‌اند. یکی دیگر از مراسم جالبی که برخی از امریکایی‌ها به مراسم ازدواج خود اضافه کرده‌اند مراسم چاپ چینی است که طی آن عروس و داماد چای شیرین به اقوام یکدیگر تعارف می‌کنند. مراسم نقاشی روی شن نیز نمادی است از ادغام دو فرد و خانواده‌های آن‌ها و تبدیلشان به خانواده‌ای واحد.

شعرخوانی. زوج‌ها به این وسیله تعهدشان را در قالب کلماتی که برایشان معنای خاصی دارد بیان می‌کنند. این کار هم‌چنین به زوج‌هایی که پیمانشان را نمی‌خوانند این امکان را می‌دهد که اشعاری را با سلیقهٔ خود و خاص مراسم خود انتخاب کنند. این زوج‌ها می‌توانند از اعضای خانواده و دوستان بخواهند آن‌ها را در مراسمشان بخوانند. کشیش‌ها و مسئولان غیرروحانی مراسم ازدواج هم می‌توانند منابعی را برای خواندن به زوج توصیه کنند، و جست‌وجوهای اینترنتی هم می‌تواند ایده‌های بسیاری در این مورد به آن‌ها بدهد. مسئلهٔ مهم ایجاز و صحت اشعار است، پس قبل از مراسم در این مورد با کشیش یا مسئول مراسم مشورت کنید.

موسیقی. شاید شما بخواهید مراسم خود را با موسیقی آغاز کنید. از مسئول مراسم دربارهٔ محدودیت‌هایی که در مورد موسیقی‌های غیرمذهبی وجود دارد سؤال کنید. فهرست عنوان و آهنگ‌ساز موسیقی‌هایی را که انتخاب می‌کنید در اطلاعیهٔ ازدواج ذکر کنید. هم‌چنین می‌توانید برای درک بیشتر مهمانان، به توضیح مختصری دربارهٔ معنا و علت انتخاب خاصی که انجام داده‌اید اشاره کنید.

پریدن از روی جارو. در این مراسم جارویی را (یک جاروی معمولی خانگی) با روبان، گل و زیورآلات دیگر تزئین می‌کنند. جارو را روی زمین می‌گذارند و مهمانان دور آن می‌ایستند. سپس با شمارهٔ سه، زوج جدید، از روی جارو می‌پرند و به عنوان زن و شوهر وارد زندگی جدیدشان می‌شوند.

بستن دست‌ها به یکدیگر. در این مراسم، دست‌های زوج را با روبان یا طناب به نشانهٔ اتحاد به هم می‌بندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان