دانلود و خرید کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی استر لوبزن ترجمه وحید پوزش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی اثر استر لوبزن

کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی

معرفی کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی

کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی نوشته استر لوبزن و جوان سردا و ملودی کلارک است و با ترجمه وحید پوزش و زهیر نادعلی‌زاده در انتشارات دانشگاه دامغان منتشر شده است. 

درباره کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی

این مسئله که آیا یک جاندار می‌تواند پس از قطع کامل تمام فرآیندهای زیستی دوباره بازیابی و احیا شود، جدا از شگفتی‌های علمی‌ به نوعی برای خود جذابیت دارد. در حقیقت این موضوع یکی از قدیمی‌ترین مسائلی است که ذهن انسان را هنگام تفکر در مورد زندگی، مرگ و جاودانگی به خود مشغول کرده است. لذا کمبود کتاب‌های جامع فارسی در زمینه نقش خواب در بقای جانداران در شرایط سخت محیطی برای پژوهشگران، دانشجویان و سایر علاقمندان از جمله دلایل انتخاب این کتاب برای ترجمه بوده است. از سویی این کتاب از معدود کتاب‌هایی است که اساس این دانش را به‌صورت سیستمی‌ مرتبط و منسجم از اصول ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز کتاب پیشرو، بیان چگونگی بقا، ماندگاری و سازگاری جانداران، از سیانوباکترها گرفته تا گیاهان و جانوران عالی‌تر، در مواجه با تنش‌های محیطی است و اینکه چه نیرویی است که هنر زنده ماندن را در آنها نهادینه کرده است. بنابراین می‌توان با درک این قدرت لایتناهی و پیوستن به آن بر جهان متغیر و ناپایدار بیرونی خود حاکم و بقا و جاودانگی خود را به اثبات رساند.

خواب (Dormancy) یک اصطلاح عمومی‌ برای توصیف موقعیتی است که در آن متابولیسم و فعالیت‌های زیستی به طور چشمگیری کاهش یافته یا کاملا متوقف می‌شود. خواب، بقای ارگانیسم‌ها را در شرایط نامساعد محیطی آسان می‌کند. بسیاری از جانداران دارای توانایی و استعداد ورود و خروج از مرحله خواب هستند. علارغم تنوع و پیچیدگی در راهبردهای بقا در جانداران دارای فرآیند خواب، مسیرهای مشترکی با اشکال مختلف شناسایی شده است. آشکار شدن نحوه تنظیم این مسیرها و دیگر کارکردهای آنها که در تعامل با خواب هستند، چالش‌های بزرگ آینده هستند. این امر ممکن است راهگشای مسیری باشد برای آشکار سازی این که چگونه می‌توان یاخته‌ها، بافت‌ها یا یک جاندار کامل را به حالت خواب درآورد و یا به شکل موثری احیا کرد که می‌تواند منجر به حفاظت از یاخته‌ها، بافت‌ها و جانداران در دماهای محیط شود. این آرمان‌ها و اهداف انگیزه نوشتن و انتشار این کتاب را فراهم کرده است. 

خواندن کتاب خواب و مقاومت به تنش های محیطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان زیست‌شناسی پیشنهاد می‌‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۵ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان