دانلود و خرید کتاب فراری ها محمدمهدی احمدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فراری ها

کتاب فراری ها نوشتهٔ محمدمهدی احمدیان و گردآوری‌شده توسط معصومه بائی و بتول پادام و امید اسحاقی و ویراستهٔ سجاد محمدی و هاجر صفائیه است و انتشارات راهیار آن را منتشر کرده است. این کتاب فرازهایی از مبارزه برای حضور در مبارزه است.

درباره کتاب فراری ها

کتاب فراری ها روایت ادامهٔ نسلی است که با دست‌بردن در شناسنامه‌هایشان به وصال معشوق رسیدند. این بار اما نسل تازه، برای دفاع از آرمان‌های انقلاب، به جای سن، نام و ملیت خود را تغییر می‌دهند تا خود را به میدان جهاد و شهادت برسانند. این مجموعه روایتی است از چند جوان ایرانی که برای اعزام به سوریه، مجبور می‌شوند خود را افغانستانی جا بزنند.

فراری ها نمود تاریخ شفاهی همین دوره است. روایت جوانان و نوجوانانی است کـه در این بوم رشد کردند و پای بیرق تفکرات حضرت روح‌الله سـینه زدند. جوانانی که در سوریه و عراق می‌جنگیدند، ادامۀ همان نسـلی هسـتند که با دسـتکاری شناسـنامه، خود را به جبهه‌های دفاع از خاک وطن می‌رساندند. فرزندان همان‌ها امروز با تغییر هویت، خـود را به میدان جهـاد و دفـاع از آرمان‌های انقلاب اسامی می‌رسانند. این مجموعه، روایت‌هایی است از تلاش چند جوان ایرانی بـرای رفتن بـه سوریه. هـدف اصلی ایـن مجموعه، روایت سختی‌ها و موانع اعزام و تلاش‌های مدافعان حرم برای قدم‌گذاشتن در این راه است و به‌قصد معرفی ابعاد گوناگون شـخصیت شهید تألیف نشده اسـت.

خواندن کتاب فراری ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند حال و هوای شهدای مدافع حرم را دریابند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فراری ها

همسـرم دوست داشت اسم پسرمان را حسن بگذاریم. اسم پدر مرحومش بود. من پدرشــوهرم را ندیده بودم؛ ولی از صحبت‌ها و تعریف‌های دیگران از او فهمیـدم انگار خیلی نترس و شجاع بوده. مثلا همـان زمانی که رضاخان به ســربازها دسـتور داد چادر زن‌ها را به زور از سرشـان بکشـــند، او در زاهدان ســرباز بـــود و برای اینکـه ناموس مردم را هتـک حرمت نکند، از سـربازی فرار کرد و پیاده آمد مشـهد و اسـمش را عوض کرد تا مشـــکلی پیش نیاید. بابت همیـن کارش به او می‌گفتند حسن یاغی.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه