دانلود و خرید کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه سیدجلال طباطبائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه اثر سیدجلال طباطبائی

کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه

کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه نوشتۀ سیدجلال طباطبائی است. انتشارات دانشگاه شاهد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ افزایش کارائی جذب آب و عناصر غذایی در اراضی کم‌بازده است.

درباره کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه

کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه به عمل کشت درختان میوه در سیستم ریشۀ منقسم می‌پردازد.

این روش، یک روش جدید کشت برای افزایش کارائی جذب آب و عناصر غذایی و نیز نوعی هوشمندسازی مصرف آب و عناصر غذایی است. قسمتی از اطلاعات این کتاب از طرح یک تحقیقاتی با عنوان «استفاده از کشت کیسه‌ای ریشۀ منقسم و مواد ضدّتعرق برای افزایش کارائی جذب آب و عناصر غذایی در اراضی کم‌بازده» به سفارش سازمان برنامه و بودجه، می‌باشد.

خواندن کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کارشناسان کشاورزی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی و تولیدکنندگان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کشت ریشه منقسم درختان میوه

«بحران کاهش آب شیرین در ایران یکی از مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی می‌باشد که امنیت غذائی را تحت تأثیر قرار داده است. مواد گیاهی تولید شده خشک مثل گندم، حاوی مقدار آب کمتری می‌باشند ولی مقدار آب در محصولاتی مثل میوه‌ها به بالای ۹۰ درصد می‌رسد که نشان‌دهنده مصرف بالای آب در این محصولات است. عمده آب جذب شده توسط گیاه صرف خنک کردن آن می‌شود و مقداری نیز برای تولید ماده خشک استفاده می‌گردد. برای تولید یک مقدار مشخص ماده خشک نیاز به یک مقدار آب است که این مقدار آب مصرفی تابعی از محیط رشد گیاه و ژنتیک آن می‌باشد. اما، بایستی در نظر داشت که عملکرد بهینه زمانی به دست می‌آید که نیاز گیاه به آب برآورده شود. مصرف کم آب برای به دست آوردن محصول بهینه امکان‌پذیر نیست و آنچه مهم است افزایش کارایی مصرف یا جذب آب است که در بعضی موارد به اصطلاح افزایش بهره‌وری مطرح می‌گردد. افزایش کارایی مصرف آب، عناصر غذائی و به‌طور کلی افزایش کارایی مصرف انرژی در کشاورزی در دنیا از اولویت‌های بسیار مهم تولید محسوب می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۲۰۰
تومان