دانلود و خرید کتاب داریوش کبیر جاکوب ابات ترجمه سمیه موحدی‌فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داریوش کبیر اثر جاکوب ابات

کتاب داریوش کبیر

معرفی کتاب داریوش کبیر

کتاب الکترونیکی «داریوش کبیر» نوشتهٔ جاکوب ابات با ترجمه سمیه موحدی‌فرد در انتشارات همخونه چاپ شده است. سبک انشاء این کتاب تا حدودی قدیمی است و نزدیک به یک‌صدو شصت سال از تألیف آن می‌گذرد. تاریخ زندگانی داریوش کبیر از کمی قبل از به قدرت رسیدن وی تا زمان افول قدرت و مرگ وی است.

درباره کتاب داریوش کبیر

 نگارنده حکایت جنایت‌ها و جرم‌های صورت گرفته را در بستری از آرامش، سادگی، بی‌طرفی و گذشت بیان نموده به طوری که آن‌ها را متهم به گناه‌کاری نموده، اما مورد غضب و قضاوت متعصبانه خود قرار نداده و در واقع بدون بزرگ‌نمایی، به روایت آن‌ها پرداخته است. وی اذعان دارد که تلاشی که داریوش در نهایت عظمت برای فتح یونان به کار بست موجب شهرت و آوازه فراوان او در جهان شد. در نظام داریوش کبیر کودکان خردسال از پوشش خدمات حمایت اجتماعی بهره می‌گرفته‌اند؛ دستمزد کارگران بر اساس مهارت آن‌ها پرداخت می‌شد؛ مادران از مرخصی و حقوق زایمان و حق اولاد استفاده می‌کرده‌اند؛ درآمد اضافه بابت «سختی کار» و «بیماری» پرداخت می‌شده است؛ حقوق زن و مرد برابر بوده و زنان می‌توانسته‌اند کار نیمه‌وقت انتخاب کنند.

کتاب داریوش کبیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ ایران باستان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب داریوش کبیر

مشکل بزرگ عبور سپاه کمبوجیه از بیابان، تأمین آب سربازان بود. پادشاه عربستان برای حل این مشکل، شمار زیادی شتر را با ظرف های بزرگ آب به بیابان فرستاد. این شترها پیش از رسیدن سپاه کمبوجیه عازم شدند و ذخایر خود را در مسیرهایی که سربازان بیشترین نیاز را به آب داشتند، قرار دادند. هرودت، جهانگرد یونانی که چند سال پس از این واقعه به مصر سفر کرده، نوع دیگری از آبرسانی پادشاه عربستان را در سفر نامه خود توضیح داده است. در این روش از حجرا یا لوله‌ای که از پوست گاو تهیه شده در داخل زمین قرار داشت آب یکی از رودخانه‌ها تحت قلمرو پادشاه به مسافتی با دوازده روز فاصله در دل شنزار جاری می‌شد. هرودت این ادعا را باور ندارد اگر چه در جایی دیگر از سفرنامه خود وجود لوله‌ای چرمی برای هدایت آب را بعید نمی‌داند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان