دانلود و خرید کتاب فارسی عمومی کاربردی شیوا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فارسی عمومی کاربردی اثر شیوا حیدری

کتاب فارسی عمومی کاربردی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فارسی عمومی کاربردی

کتاب فارسی عمومی کاربردی نوشته شیوا حیدری و مجید درویش است. این کتاب را انتشارات نظری برای دانشجویانی که درس فارسی عمومی دارند منتشر کرده است.

درباره کتاب فارسی عمومی کاربردی

زبان و ادبیات فارسی گنجینه گران‌بهایی است که باید در حفظ آن کوشا بود و ادبیات هنری است که صرفا فرهیختگان وظیفه نگه‌داری آن را ندارند بلکه هر صاحب هنر و هر انسان خوش ذوقی اعم از عوام و خواص جامعه به آن عشق می‌ورزد و در بقای آن سهیم است.

از شاهنامه فردوسی گرفته که سند هویت ملّت ایران زمین است تا غزلیات حافظ و سعدی که جان و روح را زندگی دوباره می‌بخشد و درس چگونه زیستن می‌آموزد و از سوی دیگر متون حکمی و عرفانی که راه رسیدن به معبود را به بشریت متجلّی ساخته گنج‌های ارزشمندی هستند ، که ذهن همگان را به خود معطوف ساخته و علاقمندان را شیفته خود کرده است. سال‌ها تدریس در دانشگاه و روبه‌رویی با انبوهی از سوالات پی در پی دانشجویان پیرامون واژه‌ها و اصطلاحات ادبی نویسنده را بر آن داشت تا کتاب‌های متعددی را که در زمینه فارسی عمومی تألیف شده بود بررسی نماید و گاه نقص‌ها و کمبودهایی در آن مشاهده می‌شد که پاسخ‌گوی سؤالات فراگیران نبود.

فارسی عمومی از زمره دروسی است که با نام عمومی بودنش روح تشنه دانشجویان را به خود جذب نموده و گاه تا سال‌های بعد که اساتید ادبیات خود را می‌بینند از لحظات وجدآور این درس که همان عشق به ادبیات میهن است یاد می‌کنند. این امر جای بسی شادی است که ادبیات فارسی با قلب و روح دانشجویان پیوند خورده و تا ابد در وجودشان جاری است. لذا نگارنده با همکاری استاد فرهیخته‌ ادبیات جناب آقای مجید درویش بر آن شد که در این کتاب که به عنوان فارسی عمومی کاربردی نامیده شده به سؤالات دانشجویان پاسخ‌ گفته، در عین‌حال به سر فصل‌های دانشگاه‌های کشور نیز توجه شود و آن‌ها را رعایت نماید.

فصول کتاب براساس سرفصل‌های دانشگاه تألیف شده است؛ سبک‌شناسی که سبک‌های ادبیات فارسی ایران را از ابتدا تا معاصر بررسی کرده، آورده شده و نیز در کنار آن به نثرهایی که در طی این دوره از سبک‌ها به آن پرداخته‌شده، توجه شده است، و در فصل‌های دیگر به قالب‌های شعری،آرایه‌های ادبی مورد نیاز و واژه‌ها و اصطلاحات ادبی مورد سؤال دانشجویان و نکات دستوری که هرروزه با آن سروکار دارند در قسمت‌های دیگر کتاب لحاظ گردیده است. برای هر کدام از موارد فصول نمونه‌هایی برای تدریس و یا مطالعه آورده شده که البته برای کوتاهی سخن صرفاً از همان نمونه‌های قابل تدریس استفاده شده است.

خواندن کتاب فارسی عمومی کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان