دانلود و خرید کتاب روزنامه نگاری در عمل هلن سیسونز ترجمه محمد تقی‌زاده مطلق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روزنامه نگاری در عمل اثر هلن سیسونز

کتاب روزنامه نگاری در عمل

نویسنده:هلن سیسونز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روزنامه نگاری در عمل

کتاب روزنامه‌نگاری در عمل؛ چگونه خبر بنویسیم نوشتهٔ هلن سیسونز با ترجمهٔ محمد تقی‌زاده مطلق در انتشارات همشهری چاپ شده است. روزنامه نگاری در عمل برنده جایزه کتاب سال مطبوعات در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات سال ۱۳۹۰ است.

درباه کتاب روزنامه نگاری در عمل

این کتاب اساساً توجهش معطوف به روزنامه‌نگاران است. روزنامه‌نگاری در عمل: چگونه خبر بنویسیم، روزنامه‌نگار نوآموز یا سنتی را با مهارت‌های مورد‌نیاز برای تبدیل‌شدن به یک روزنامه‌نگار تمام‌عیار و مدرن آشنا می‌کند. در سراسر کتاب، مثال‌ها براساس تجربه مستقیم روزنامه‌نگارهاست. آن‌ها اندیشه‌های خود را در مورد حرف‌هاشان با شما در جای‌جای کتاب در میان می‌گذارند. از انتخاب خبر، شیوه انجام یک مصاحبه موفق، نوشتن متن برای خبر تلویزیونی گرفته تا شیوه‌های نوشتن و رهایی از مهلکه‌ها. این کتاب به درد روزنامه‌نگاران می‌خورد، در هر رسانه‌ای که باشند.

کتاب روزنامه نگاری در عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روزنامه‌نگاران پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب روزنامه نگاری در عمل

چگونه می‌توان روزنامه‌نگار بود ِورای تجربۀ روزنامه‌نگاری موضوع‌هایی از زندگی واقعی را بیان می‌کند و به تبیین جهان شخصی مستقیم می‌پردازد. روزنامه‌نگارهای خوب به جاهایی‌که عامه مردم قادر به دیدن ِ دانش آن نیستند، پرتو روشنایی می‌اندازند، در جایی که تاریکی جهل حاکم باشد، روشنایی میبرند و در صورتی‌که روزنامه‌نگارهای بسیار خوبی باشند، به جایی‌که بیزاری و کراهت حاکم است، همدلی میبرند و در جایی‌که لختی و سستی غلبه داشته باشد، ناقل حرکت و عمل‌اند. روزنامه‌نگار دربارۀ یک موضوع به گردآوری اطلاعات میپردازد، دربارۀ این‌که چه میزان از اطالعات را در مطلب خود بگنجاند و کدام بخش را حذف کند، این‌که چه ساختاری برای مطلب خود انتخاب کند و برای بیان آن از چه واژه‌هایی استفاده کند، تصمیم می‌گیرد. آن‌ها اگر نتوانند آنچه را که یافته‌اند به مخاطبانشان منتقل کنند، همۀ این‌کارها اتلاف وقت خواهد بود. اگر هیچ‌‌کس مطلب آن‌ها را نخواند یا به آن گوش ندهد یا آن را نگاه نکند، در آن صورت، روزنامه‌نگار نمی‌تواند به کسی اطلاع و آموزش دهد یا کسی را به شور آورد. از این رو، ما باید رویدادهایی بیابیم که مردم به آن‌ها علاقه‌مند شوند و این رویدادها را به هیجان‌انگیزترین و در عین حال صادقانه‌ترین شکل ممکن برای آن‌ها بازگو کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۶٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۲۰۰
تومان