دانلود و خرید کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی امیررضا رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی اثر امیررضا رضایی

کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی

کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی نوشتهٔ مهدی شریفی زمانی و امیررضا رضایی در انتشارات گلسنج چاپ شده است. 

درباره کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی

 امروزه استفاده از کامپوزیت‌ها به‌دلیل مزایای زیاد در کاربردهای صنعتی، رو به افزایش و پیشرفت است. نسل جدیدی که از کامپوزیت‌ها به‌طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است، سینتکتیک فوم‌ها هستند. سینتکتیک فوم‌ها، دسته‌ای از کامپوزیت‌های دو و یا چندجزئی هستند که امروزه به‌دلیل گسترش کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. پیشرفت سینتکتیک فوم‌ها به‌ویژه در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی، منجـر به تهیـه و سـاخت سینتکتیـک فوم‌های تقویت‌شده گردید. اکثر تقویت‌کننده‌ها در ابعاد نانو هستند و از این رو، عمدتاً خواص استثنائی خود را به دیگر خواص سینتکتیک فوم اضافه می‌کنند. این خواص در آخرین فصل کتاب بررسی شده‌اند.

این کتاب با بررسی عملی موضوع با جمع‌آوری و ترجمه‌ اطلاعاتی به تحریر در آمده است که مهمترین منابع مطالعاتی و تحقیقاتی درباره سینتکتیک فوم‌هـا از سالیان گذشته تـا به امروز بوده‌اند و تقریباً کلیه تحقیقات صورت گرفته روی آن‌ها را پوشش می‌دهد. امید است با مطالعه این کتاب با سینتکتیک فوم‌ها، خواص و کاربردهای ویژهٔ آن‌ها بیشتر آشنا شویم و زمینه تولید و کاربرد این کامپوزیت‌ها در کشور عزیزمان، ایران را فراهم آوریم.

کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب اطلاعات مفیدی را دربارهٔ انواع کامپوزیت‌ها در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب پرکاربردترین نسل کامپوزیت های امروزی

۱-۴- ساختار سینتکتیک فوم

سینتکتیک فوم‌ها معمولاً سیستم‌هایی سه‌تائی هستند که شامل ماتریس (یا زمینه) و میکروبالن‌های پر شده از گازهای مواد مختلف می‌باشند ولی آنها به صورت سیستم‌های دو فازی و سه فازی طبقه‌بندی می‌شوند. فشرده بودن شبکه میکروبالن‌های توخالی در ماتریس احتمال تشکیل سینتکتیک فوم دو فازی را افزایش می‌دهد. این ساختار به صورت شماتیک در شکل نشان داده شده است. اما این تنهـا یک وضعیت فرضی است. در حیـن تولید سینتکتیک فوم‌ها، به‌دام‌افتادن هوا نیز امکان پذیر است که منجر به ایجاد حفره در ساختار فوم می‌شود. در برخی موارد دیگر، یک فیلم نازک از رزین ممکن است خوشه‌های میکروبالن‌ها را احاطه کند به‌طوری که رزین نتواند به خوشه نفوذ کند و یک فضای خالی در بین میکروبالن‌ها ایجاد نماید. اگر غلظت رزین بسیار پایین باشد، فضای بین میکروبالن‌ها به خوبی مرطوب نمی‌شود و در این مورد نیز حفره‌ها ظاهر می‌شوند. گاهی اوقات، بسته به کاربرد و برای به دست آوردن چگالی پایین‌تر، حفره‌ها عمداً در ساختار گنجانیده می‌شوند. وجود حفره باعث می‌شود تا سینتکتیک فوم یک سیستم سه فازی شود (بر خلاف فوم‌های پلیمری معمولی که باینری هستند.) . ساختار سه فازی به طور شماتیک در شکل ‌۱-۱ (ب) نشان داده شده است. بنابراین، سینتکتیک فوم دو فازی شامل میکروبالن‌های توخالی پراکنده در یک رزین است، درحالی‌که سینتکتیک فوم‌های سه فازی شامل میکروبالن‌های توخالی پراکنده شده در یک رزین و حاوی حباب‌های ریز پراکنده هوا هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان