دانلود و خرید کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن مهسا محمودی مشایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن اثر مهسا محمودی مشایی

کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن

معرفی کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن

کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن نوشتهٔ مهسا محمودی مشایی و ندا معمایی و رسول خلیلی دشتکی و امیرمحمد چکنی در نشر عطران چاپ شده است. ادبیات و هنر از پدیده‌هایی هستند که همواره نقشی مؤثر در زندگی انسان داشته و از دیرباز مورد نظر فلاسفه، اندیشمندان و مربیان بوده است، چنانکه مکاتب گوناگون فکری، سیاسی و اعتقادی به هنر به منزله وسیله کارآمد جهت توسعه مفاهیم و معارف در جامعه و پرورش انسان به‌گونه‌ای متناسب با هدف‌های خود به کار گرفته‌اند. البته در بیان عوامل و علل اصلی پیدایش هنر، تفاوت نظر وجود دارد، چنانکه گروهی خاستگاه هنر را همان نیازهای اجتماعی و بر‌اساس تکامل اجزاء تولید در روابط اجتماعی دانسته و عده‌ای بر غریزی‌بودن آن و ارتباطش با تمایلات و احساسات درونی انسان تأکید می‌ورزند. به‌هر‌حال این واقعیت که هنر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پدیده‌های انسانی و اجتماعی که در دوران مختلف و فرهنگ‌ها و جوامع گوناگون وجود داشته و در مراسم مذهبی و اجتماعی نقش بارزی را عهده‌دار بوده است، غالباً از اتفاق نظر کامل صاحب‌نظران برخوردار است.

درباره کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن

در زمان فیلسوفان یونانی راجع به هنر و کار هنری، بحث‌های متعددی شده است.افلاطون معتقد بود که شاعر به‌عنوان هنرمند، موجودی مقدس است و هرگز امکان ندارد شعری بسراید مگر اینکه به وی الهام شود. همین اندیشه را در آرای سنت آگوستین، حکیم الهی دوران وسطای غرب، نیز می‌توان ملاحظه کرد. او معتقد بود که خلاقیت هنری، الهام خدایی است. بعدها اسپینوزا آفرینش‌های هنری را نیز از نیروهای ماوراءالطبیعه جدا دانست و در اوایل قرن ۱۹ افرادی نظیر شلینگ، شوپنهاور و هربارت، آفرینش‌های هنری را در باب ضمیر ناخودآگاه آدمی تبین کردند. ارسطو در کتاب شعر خود این عقیده را مطرح کرده بود که هنر می‌تواند موجب صافی روان، تزکیه نفس و تصفیه باطن گردد.

امروزه هنردرمانی در گستره وسیعی در سطح بیمارستان‌های روانی، کلینیک‌های توان‌بخشی، اقامت‌گاه سالمندان و مدارس به کار گرفته می‌شود. دکتر جابر عناصری در کتاب «مردم‌شناسی و روان‌شناسی هنری» در قسمتی از تجربیات خود، در اثرات هنر‌درمانی در مراکز توان‌بخشی می‌نویسد: در کودکان معلولی که از ابراز عقاید خود به‌طور وضوح عاجزند، حرکات نمایشی را وسیله‌ای برای ابراز عقاید و احساسات خود و بیان مشکلات و علایقشان قرار می‌دهند. از طریق بازی نمایشی به‌سادگی می‌توان با این کودکان ارتباط برقرار کرد.بازی‌های نمایشی باعث رابطه حسنه با این کودکان می‌شود و این کودکان ضمن مقایسه رفتار و گفتار خود با اعضای دیگر به خودشناسی بهتری نایل می‌آیند و در میان گروه احساس مسئولیت می‌کنند و معیارهای گروه را حتی‌الامکان رعایت می‌کنند.

کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به هنر انیمیشن پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مقدماتی بر هنر و گرافیک با رویکرد انیمیشن

نمایش مفهمومی است که یک هستی مطلق و یگانه ندارد و تعریف‌های متعددی برای آن ذکر شده است. هنر، فعالیت و اشتیاق یا غریزه انسانی که در نمایش تجلی می‌یابد، چنان در ژرفای تار‌و‌پود انسان و پی‌گرفت‌های وی تنیده شده‌اند که تعیین یک حد و مرز قاطع بین فعالیت‌های عام‌تر و نمایش تقریباً ناممکن است. بسیاری از مردم، نمایش و تئاتر را با هم مرتبط می‌دانند اما در حقیقت این دو مفهموم متفاوتند. نمایش یک تجربه شخصی است (کلمه از واژه یونانی Drao می‌آید به‌معنای I Do یا I struggle). تئاتر در ارتباط با تجربه با دیگران شکل می‌گیرد (واژه‌ای که از کلمه یونانی Theatronمی‌آید به‌معنای مکانی برای نمایش دادن (دیدن). نمایش را می‌توان کنشی تقلیدی دانست، کنشی برای تقلید و بازنمایی رفتار بشر.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان