دانلود و خرید کتاب اربعین حسینی رحمت‌الله عرب نوکندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اربعین حسینی اثر رحمت‌الله عرب نوکندی

کتاب اربعین حسینی

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اربعین حسینی

کتاب اربعین حسینی نوشتهٔ رحمت‌الله عرب نوکندی است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اربعین حسینی

در این کتاب معنای اربعین و منشأ اربعین بررسی شده است. اینکه در لغت به چه معناست و این واژه در قرآن چند مرتبه آمده است. اقسام زیارت امام حسین در روز اربعین ذکر شده است. حکم زیارت اربعین و احکام آن آمده است. به بزرگداشت اربعین امام حسین پرداخته شده است. اعمال در شب و روز اربعین بررسی شده است. دربارهٔ بازگشت اسرای کربلا از شام به کربلا تحقیق شده است. وقایع اربعین در کربلا مورد پژوهش قرار گرفته شده است. سابقهٔ تاریخی پیاده‌روی اربعین و آثار و برکات آن بررسی شده است. به تفسیر اجمالی حدیث اربعین امام حسن عسکری می‌پردازد. وظایف جاماندگان اربعین بررسی می‌شود. و در نهایت اربعین از نگاه بزرگان مورد تحقیق قرار می‌گیرد. فصل دوازدهم هم اربعین از نگاه شاعران است.

خواندن کتاب اربعین حسینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که می‌خواهند دربارهٔ اربعین امام حسین (ع) تحقیق کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اربعین حسینی

اربعین در لغت به معنی چهل است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز کشته شدن حسین بن علی فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا، امام سوم شیعیان اطالق می‌گردد.

در قرآن کریم این واژه در چهار آیه و مرتبط با سه موضوع دیده می‌شود. سه مورد آن درباره قوم حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام است. و دو مورد از همین سه آیه درباره ملاقات این پیامبر بزرگ با خداوند است و آیه دیگر نیز ادامه همین موضوع است.

۱. در آیه ۱۵ سوره احقاف از چهل سالگی انسان یاد شده و این که خداوند به همه انسان‌ها درباره نیکی به پدر و مادر سفارش کرده است؛ اما فقط نیکوکاران به این سفارش الهی عمل و به پدر و مادر خود نیکی می‌کنند و این نیکی را تا رسیدن به رشد کامل خود و رسیدن به چهل سالگی ادامه می‌دهند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان