دانلود و خرید کتاب گشتاپو حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گشتاپو اثر حمید عشقی

کتاب گشتاپو

نویسنده:حمید عشقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گشتاپو

کتاب گشتاپو؛ پلیس مخفی هیتلر؛ پژوهشی بر سازمان گشتاپو و معرفی عملیات و افراد معروف آن نوشتهٔ حمید عشقی است و انتشارات آرمان رشد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب گشتاپو

گشتاپو پلیس مخفی دولت آلمان نازی بود که در سال ۱۹۳۳ تأسیس و در سال ۱۹۴۵ با شکست آلمان نازی منحل شد. این سازمان یکی از مخوف‌ترین نهادهای ضدجاسوسی و امنیتی در تاریخ است که به‌دلیل رفتار ظالمانه و دهشت‌آفرین خود شهرت بدی یافت و بعدها تبدیل به الگویی برای دیگر نهادهای ضداطلاعاتی شد. کتاب حاضر تلاشی است برای معرفی ساختار سازمانی، سطوح فرماندهی، عملیات‌های مهم و افسران و عناصر تأثیرگذار و ... این نهاد امنیتی. در ایران کتابی مرجع برای شناخت و کسب آگاهی در خصوص آن وجود نداشت و گشتاپو در تیره‌ترین سایه‌های تاریخ ایران پنهان شده بود. اما با نگارش این کتاب امید است اطلاعات خوانندگان ایرانی در این باره بیشتر شود. همچنین هدف از نگارش این کتاب پر کردن خلأ اطلاعاتی در خصوص این سازمان به‌منظور ارتقای آگاهی تاریخی خوانندگان است. 

سازمان‌های امنیتی همیشه حسی از کنجکاوی آمیخته با ترس را در دل ما ایجاد می‌کنند، خودمان را به جای تک‌تک آنان تصور می‌کنیم و در خیال جلو می‌رویم و مرز واقعیت را می‌شکنیم. در برههٔ جنگ جهانی دوم نامی که بر اندام مردم رعشه می‌انداخت نامی جز گشتاپو نبود؛ سازمانی آهنین و مخوف. آیا به‌راستی این چنین بود؟ آیا فیلم‌هایی که دیده‌ایم و قصه‌هایی که خوانده‌ایم واقعی است؟ واقعیت محض در این دنیای رمزآلود چیست؟! اثر پیش رو از جمله کتاب‌هایی است که نگارندهٔ آن کوشیده است تا پاسخی مستند به این سؤال‌ها و هزاران سؤال دیگر بدهد و ابعاد این سازمان از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد. تمامی سعی نویسنده بر آن بوده که با نثری روان و شیوا و تصاویری گویا پرده از راز این گروه تاریخی بردارد.

این کتاب یک جلد از مجموعه کتاب‌های منتشرشده در حوزهٔ جاسوسان و جنگ جهانی دوم است.

خواندن کتاب گشتاپو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کسانی که در زمینهٔ جنگ جهانی دوم تحقیق می‌کنند یا به کتاب‌های جاسوسی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گشتاپو

واژه گشتاپو برگرفته از کلمات "GEHEIME STAATSPOLIZEI" به‌معنی «پلیس مخفی دولت» در آلمان نازی بود. این ارگان به همراه سازمان اس دی در قالب «دفتر خدمات امنیت رایش» فعالیت می‌کرد. گشتاپو به‌عنوان یک سازمان موازی با اس دی عمل می‌کرد؛ اما بر خلاف سازمان اس دی که وظیفه جاسوسی و اطلاعاتی را بر عهده داشت، گشتاپو صرفاً به‌عنوان پلیس مخفی، وظیفه ضدجاسوسی و مقابله با خراب‌کاری را بر عهده داشت. 

پس از به‌قدرت رسیدن هیتلر، هرمان گورینگ به‌عنوان وزیر کشور ایالت پروس شرقی منصوب شد. گورینگ به‌زودی شروع به ایجاد بخش‌های سیاسی و اطلاعاتی در پلیس نمود که بسیاری از اعضای آن را افراد اس.آ تشکیل می‌دادند. او در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۳۳ دست به ادغام این دو واحد سیاسی و اطلاعاتی در یک سازمان زد. او ابتدا می‌خواست گشتاپو را «دفتر پلیس مخفی» بنامد؛ اما در برداشت حروف اول تبدیل به «جی. پی. او» می‌شد که بسیار شبیه به جی. پی. یو بود؛ بنابراین نام گشتاپو را برگزید. اولین رئیس پلیس گشتاپو رودولف دیلز از حمایت هرمان گورینگ برخوردار بود.

دیلز بازجوی

نظرات کاربران

کاربر ۳۸۰۴۲۷۶
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

این کتابی است برای یادگرفتن سیستم سازی. بالاخره گشتاپو یکی از دقیق ترین و بزرگترین سیستم های منظم جهان بوده. بیایید چند بعدی بنگریم. امیدوارم از این بُعد به دردتون بخوره. به من که کمک کرده.

رایش لند
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

در این حد بد گویی از گشتاپو فقط به نفع جنایتکاران حاکم بر آمریکا و انگلیس هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۲ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان