دانلود و خرید کتاب تخیلات نعیم فراشری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تخیلات اثر نعیم فراشری

کتاب تخیلات

نویسنده:نعیم فراشری
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تخیلات

کتاب تخیلات نوشتهٔ نعیم فراشری و گردآوری‌شده توسط زهرا کدخدامزرجی است و انتشارات بین المللی امین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تخیلات

یکی از موضوعاتی که از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول داشته و بر اساس همان ذهنیت‌ها جوامع مختلف با آداب‌ورسوم مختلف شکل گرفته‌اند، مسئلهٔ فرهنگ یا فرهنگ‌هاست و همین فرهنگ‌هاست که موجب هم‌بستگی و اتحاد و گاهی نیز باعث متمایز شدن ملت‌ها از همدیگر می‌شود و زبان و ادبیات مهم‌ترین عامل در اشاعه فرهنگ‌ها و یا تبادل نظر ملت‌ها با همدیگر است و در این میان زبان و ادبیات پرارزش و غنی فارسی که قرن‌ها در میان ملل و اقوام مختلف در سرزمین‌های شرق و غرب عالم انتشاریافته است، نقش مهمی را ایفا کرده است و به قول دکتر عبدالکریم گلشنی اگر اعراب در صدر اسلام به قدرت ایمان و ترکان عثمانی در اواخر قرون وسطی به ضرب شمشیر توانستند قلمرو مناطق اسلامی را به طور وسیعی گسترش دهند ایرانیان زبان و ادبیات فارسی را به نیروی قلم و بیشتر به دست سلاطین و امیران غیرایرانی، در این حوزه پهناور، اشاعه دادند.

زمانی که ترکان عثمانی در قرن هشتم هجری سرزمین آلبانی را در شبه‌جزیره بالکان، ضمیمه متصرفات خود نمودند، زبان و ادبیات فارسی نیز به‌تدریج توسط شاعران و ادیبان ترک به آن خطه راه یافت. آنچه در این مجموعه به شما خوانندگان گرامی عرضه می‌شود شعر شاعری از شعرای فراوانی است که در آن خطه به زبان فارسی شعر سروده‌اند و آن شاعر قوی و اندیشمند آلبانیایی نعیم فراشری است.

شما با زندگی این شاعر، کشور آلبانی، عقیده و کیش مذهبی او و همچنین وضعیت اجتماعی و سیاسی آن زمان آلبانی در این نوشتار کوتاه آشنا می‌شوید و در خاتمه نیز سروده‌های ایشان را با معنی بعضی از کلمات فارسی آن می‌خوانید. با نزدیک شدن قلب‌های ملت‌ها به همدیگر، با استفاده از فرهنگ‌های غنی و پربارشان، آینده‌ای روشن و درخشان در انتظار بشر است.

خواندن کتاب تخیلات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از نفوذ زبان و فرهنگ ایرانی به کشورهای دیگر بیشتر بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تخیلات

این کشور در جنوب غربی شبه جزیره بالکان در قاره اروپا قرار گرفته است که از شمال با مونته‌نگرو، از شمال شرقی با صربستان و از شرق با مقدونیه و از جنوب و جنوب شرقی با یونان مرز مشترک دارد.

آب‌وهوای آن در تابستان گرم و خشک، با تابشِ تند آفتاب، و در زمستان نه‌چندان سرد، اما، با بارندگی فراوان است و به همین سبب رودخانه‌های متعددی در این سرزمین جاری است.

جمعیت آلبانی حدود ۴ میلیون نفر است که اکثریت مطلق آنان آلبانیایی نژادند. نژاد آنان از قدیم‌ترین نژادهای شبه‌جزیره بالکان است که در حدود دو هزار سال پیش از میلاد مسیح علیه السلام در این شبه‌جزیره ساکن شدند. نیاکان آلبانیاییان ایلیریان بودند. آنان در سرزمین پهناوری سکونت یافتند که محدوده آن از اتریش تا سیو و خلیج آرتا بود و حتی تا منطقه کالابریا نیز امتداد داشت. نخستین آثار تمدن در این کشور به ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال قبل از میلاد تعلق دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۹۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان