دانلود و خرید کتاب جاسوسان برتر حمید عشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جاسوسان برتر اثر حمید عشقی

کتاب جاسوسان برتر

معرفی کتاب جاسوسان برتر

کتاب جاسوسان برتر نوشته حمید عشقی است و انتشارات آرمان رشد منتشر کرده است. این کتاب معرفی سازمان‌ها و شبکه‌های جاسوسی و صد جاسوس مشهور است.

درباره کتاب جاسوسان برتر 

تاریخچۀ جاسوسی قدمتی به اندازۀ تاریخ تمدن بشری دارد. داستان اسب تروا در حماسۀ ایلیاد و اودیسه و اعزام دو جاسوس توسط یوشع به شهر اریحا که داستان آن در کتاب عهد عتیق نقل شده است، نشان دهندۀ قدمت جاسوسی در تاریخ بشری است. در کتاب جاسوسان برتر، نویسنده تلاش کرده تا ۱۰۰ تن از برجسته‌ترین جاسوسان مشهور تاریخ را به علاقه‌مندان معرفی کند. حرفۀ جاسوسی در تمام طول تاریخ به عنوان یک حرفه، بالاترین خطرات را به دنبال دارد؛ اما جالب اینکه هر جاسوس پس از اتمام تاریخ مصرفش به گوشه‌ای از زباله‌دان تاریخ پرتاب شده و به بوته فراموشی سپرده می‌شود. جاسوسان بزرگ تاریخ هیچ یک عاقبت خوشی نداشته‌اند.

جاسوسی و مسائل امنیتی فراتر از زمان جنگ‌ها است، ولی در زمان نبرد نمود خاصی پیدا می‌کند، یک نبرد تمام نشدنی بین سازمان‌های جاسوسی هم‌زمان در جریان است. در این نبرد پنهان هوش افراد و ارتباط تشکل‌های خود ساخته و غیرسازمان یافته می‌تواند طرفین را مجبور به پیاده‌سازی مجدد برنامه‌های استراتژیک صحنه نبرد و یا سیاست‌های داخلی کند. این کتاب در آغاز به بررسی اجمالی برخی سازمان‌های اطلاعاتی از گذشته تا به حال پرداخته و سپس به زندگی و عملیات جاسوسان شاخص تاریخ اشاره کرده است.

جاسوسان در بسیاری از موارد اگرچه تعیین کننده‌ترین افراد در معادلات جهانی بوده‌اند؛ اما همیشه در پشت پرده باقی مانده و گذشت زمان غباری از فراموشی را بر چهرۀ آنان نشانده است اما این کتاب سعی دارد اطلاعات جالبی را از دل تاریخ بیرون بکشد و به شما معرفی کند.  

خواندن کتاب جاسوسان برتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سازمان‌های جاسوسی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب جاسوسان برتر

تحقیقات اتمی ایالت متحدۀ آمریکا در زمینۀ شکافت هسته‌ای به منظور تولید بمب در سال ۱۹۴۱ آغاز شد و در همان سال نیز تعدادی از مأموران اطلاعاتی شوروی در آمریکا مانند واسیلی زورابین، سیمون سیمونف، آناتولی یاتسکوف و الکساندر فکلیسوف این پروژە بسیار سری را هدف عملیات اطلاعاتی خود قرار دادند، به‌گونه‌ای که تقریبا فرانکلین روزولت رئیس جمهور آمریکا و ژوزف استالین رهبر اتحاد شوروی به‌طور همزمان از جزئیات پیشرفت پروژۀ تولید بمب هسته‌ای اطلاع داشتند. مأموران اطلاعاتی اتحاد شوروی برای کسب اطلاعات خود از دانشمندانی مانند کلاوس فوخس و آلن نون مای و نیز افراد دیگری مانند مورتون سوبل، هریگلد، اتل و جولیوس روزنبرگ بهره می‌بردند. این شبکه تا سال ۱۹۵۰ که لو رفت برای مدت نه سال به تمام اطلاعات مورد نیاز اتحاد شوروی برای تولید بمبی مشابه بمب هسته‌ای آمریکا دسترسی داشت و تنها پس از پناهندگی ایگور گوزنکو به کانادا بود که کلاوس فوخس که منبع اطلاعاتی اتحاد شوروی در پروژۀ هسته‌ای آمریکا بود، لو رفت. 

نظرات کاربران

محمدحسن
۱۴۰۱/۰۵/۱۵

اصلا توصیه نمیکنم. فقط نحوه ی کشف و دستگیری یکی از تیمسارهای عالی رتبه ی ارتش که سالیان سال جاسوس ک.گ.ب عبرت انگیز بود. من انتظار داشتم زندگی حرفه ای جاسوس ها رو با جزئیات و دقت بیشتری بیان کنه که اصلا

- بیشتر
محسن غلامعلیان دهاقانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

پایین صفحات کتاب قابل رویت نیست، فونت را کوچک کردم، فاصله سطور را کم کردم ولی فایده نداشت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۹۸ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان