دانلود و خرید کتاب هفت دیوار تا بهشت مریم طاهرزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هفت دیوار تا بهشت اثر مریم طاهرزاده

کتاب هفت دیوار تا بهشت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب هفت دیوار تا بهشت

کتاب هفت دیوار تا بهشت: بررسی فرش کهن شلمزار به قلم مریم طاهرزاده، فرش شلمزار بختیاری که هنر اصیل چهارمحال‌وبختیاری است را معرفی و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب هفت دیوار تا بهشت

قالیبافی به‌عنوان رایج‌ترین صنعت و هنر اصیل و سنتی منطقه در شهرکرد، بخش چالشتر، شلمزار، قهفرخ، سامان، جنقان، بخش شوراب، فرادنبه، فارسان، بابا حیدر، و چهل گرد مرسوم و متداول است.

بر اساس کتیبه‌ها و سنگ‌نوشته‌ها، منطقه چهارمحال‌وبختیاری در دوران هخامنشی وجود داشته است و مردمانش در جنگ‌های آن زمان شرکت کرده‌اند و باید آنان را باقیمانده طایفه بزرگانشان دانست.

خواندن کتاب هفت دیوار تا بهشت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های فرهنگی و هنری و صنایع‌دستی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب هفت دیوار تا بهشت

فرهنگ لری و بختیاری مملو از اشعار و داستان‌ها و مثل‌ها و ضرب‌المثل‌های شیرین و غم‌انگیز است که از شور و جوشش مردم این مرزوبوم حکایت‌ها دارد. غنای فرهنگی مردم این سرزمین نشانگر برخورداری آنان از زندگی چشم‌نوازی است که در دامنه کوه‌های پوشیده از برف و سایه‌سار درختانی هر دم رنگی به خود می‌گیرند و رودهایی که زمزمه‌های خود را در تالاب‌ها و ریزش آبشارها و جوشش چشمه‌ها می‌گسترانند جریان دارد.

فرش چهارمحال‌وبختیاری از معدود فرش‌هایی است کهن‌ها تا حدودی هویت خود بلکه خوشبختانه کیفیت و اصالت خود را تقریباً در مورد نقوش جدید حفظ کرده است.

طرح‌های رایج در داخل استان چهارمحال‌وبختیاری به دودسته کلی تقسیم می‌شود:

1- طرح‌های مربوط به قالی‌های قشقایی (یلمه) که شامل ترنجی با یک حوض(شکرلو)با دو حوض و بندی الوان است.

2- قالی‌های بختیاری که به طور عمده هشت طرح معروف شامل: خشتی (جانوری - گل‌وگیاه) ترنجی (لچک و ترنج) سرو و کاج، قابی سماوری، گل مینا (گل اشرافی) گلدانی، شرابه (گل پتو، گلدانی خمرهای) و گلدانی و درختی می‌شود. طرح‌ها و نقش‌های قالی‌های عشایری بختیاری ذهنی باف است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان