دانلود و خرید کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR آمنه میسرپوراصل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR اثر آمنه میسرپوراصل

کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR

انتشارات:نشر گنجور
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR

کتاب بیان ژن‌های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR نوشتهٔ آمنه میسرپوراصل در نشر گنجور چاپ شده است. سرطان بیماری است که مشخصه آن رشد سلولی کنترل نشده است. در تمام انواع سرطان، برخی از سلول‌های بدن بدون توقف و تقسیم شدن به بافت‌های اطراف تقسیم می‌شوند. سرطان از جهش در ژنهایی که در رشد، تمایز یا مرگ درگیر هستند به وجود می‌آید انکوژن و ژن‌های سرکوب‌گر تومور دو دسته اصلی تقسیم‌بندی ژن‌های جهش یافته هستند که در کارسینوژنز سهیم هستند.

درباره کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR

به طور معمول، سلول‌های انسانی رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند تا سلول‌های جدید را برای نیاز بدن تشکیل دهند. هنگامی که سلول‌ها رشد می‌کنند یا آسیب می‌بینند، می‌میرند و سلول‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند، هنگامی که سرطان پیشرفت می‌کند، این فرایند منظم خراب می‌شود، این در حالی است که سلول‌ها بیشتر و بیشتر غیرطبیعی می‌شوند و سلول‌های قدیمی یا آسیب دیده زمانی که باید بمیرند، زنده می‌مانند و سلول‌های جدید زمانی تشکیل می‌شوند که دیگر نیازی به آن‌ها نیست، این سلول‌های اضافی بدون توقف می‌توانند تقسیم شوند و ممکن است رشدی به نام تومور ایجاد کند. بسیاری از سرطان‌ها تومورهای جامد را تشکیل می‌دهند که توده‌های بافتی دارند، البته سرطان خون، مانند لوسمی، به طور کلی تومورهای جامد را تشکیل نمی‌دهند. تومورهای سرطانی بدخیم هستند، به این معنی که آن‌ها می‌توانند به بافت‌های اطراف گسترش پیدا کنند و یا به آنها حمله کنند. علاوه بر این، با رشد این تومورها، برخی از سلول‌های سرطانی می‌توانند از طریق خون یا سیستم لنفاوی به مکان‌های مختلف بدن منتقل شوند و تومورهای جدیدی را به دور از تومور اولیه تشکیل دهند. بر خلاف تومورهای بدخیم، تومورهای خوش‌خیم به بافت‌های اطراف نفوذ نمی‌کنند و یا حمله نمی‌کنند، با این حال تومورهای خوش‌خیم می‌توانند گاهی بسیار بزرگ باشند، هنگام برداشتن آن‌ها معمولاً رشد نمی‌کنند، در حالی که تومورهای بدخیم گاهی اوقات رشد می‌کنند. بر‌خلاف بسیاری از تومورهای خوش‌خیم در جاهای دیگر بدن، تومورهای خوش‌خیم مغز می‌توانند تهدید‌کنندهٔ زندگی باشند.

از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان می‌توان سرطان سینه، کلورکتال، ریه و سرطان دهانه رحم را نام برد. بهبود روش‌های تشخیص سرطان پستان افزایش یافته است و مرگ‌ومیر به طور پیوسته کاهش یافته است. بررسی میزان بیان ژن‌های دخیل در مراحل سرطان پستان از نظر بالینی ارزشمند بوده و به پزشک کمک می‌نماید تا در انتخاب راه درمان و داروی مؤثر تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشد. بررسی بیان ژن‌های MMP-11 و GRB7 نیز می‌توانند در این زمینه مدنظر قرار گیرند. تشخیص زود‌هنگام سرطان احتمالاً به‌عنوان موثرترین راه برای کاهش مرگ‌ومیر درسرطان است. با این حال، توسعه روش‌های تشخیص غیرتهاجمی تومورهای اولیه، یک چالش است. یک رویکرد به نام ترتیب تصحیح خطا وجود دارد که اجازه می‌دهد تا مستقیماً تغییر فوق‌العاده حساس به تغییرات توالی در DNA بدون سلول را با استفاده از توالی DNA انجام دهد. سرطان پستان یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در زنان است و دانستن اطلاعات اساسی در این زمینه برای هر زنی اگرچه دچار این بیماری نیز نباشد به دلیل شایع بودن و مهم‌ بودن بیماری لازم است، قابل ذکر است که بیشتر توده‌های پستان سرطانی نیستند. در کتاب حاضر به بررسی بیان ژن‌های دخیل در سرطان پستان، انواع سرطان پستان، پیشگیری و درمان آن می‌پردازد.

کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند دربارهٔ بیماری‌های زنان مطالعات بیشتری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بیان ژن های GRB7 و MMP11 در سرطان پستان با روش Quantitative real time PCR


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان