دانلود و خرید کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی اسکات جی. پاین ترجمه نیلوفر پدران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی اثر اسکات جی. پاین

کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی

معرفی کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی

کتاب الکترونیکی «نظریه دلبستگی و زوج درمانی» نوشتهٔ اسکات جی. پاین با ترجمهٔ نیلوفر پدران در انتشارات نمای علم چاپ شده است. این کتاب به زوج‌ها کمک می‌کند درک بهتری از رابطهٔ دونفره‌ای که دارند پیدا کنند و بتوانند بسیاری از مشکلاتشان را ببینند و حل کنند.

درباره کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی

این کتاب کار طوری سازمان‌دهی شده که ابتدا به‌صورت مختصر شما را با برخی از حقایق کلیدی در رابطه با صمیمیت آشنا کند و بعد برخی از مؤلفه‌هایی که برای حفظ صمیمت و تقویت آن ضروری هستند را بررسی نماید. برای هر زمینه، یک مطالعه مختصر ارائه می‌شود، بعد پرسش‌هایی که قرار است به‌صورت فردی و بعد همراه با همسرتان پاسخ داده شوند ارائه می‌شوند، برخی ایده‌ها در مورد چگونگی حفظ و نگهداری و تقویت در این حیطه کلیدی، یک تمرین فردی (به این معنی که این تمرین زوج محور نیست)، و بعد یک فعالیت دونفره ارائه می‌شوند. همان‌طور که در بخش بعدی در مورد حقایق کلیدی در مورد صمیمیت خواهید دید، این مدل ساختاربندی کتاب برای خودش دلیلی دارد.

کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ زوج‌ها در هر مرحله‌ای از رابطه‌شان، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب نظریه دلبستگی و زوج درمانی

پیش‌زمینه صمیمیت ما

شایستگی و کفایت‌مان به‌عنوان یک بزرگسال به فقر یا غنای تجربه‌های صمیمیت‌مان با دوستان و خواهر و برادرهای‌مان بستگی دارد. آن چیزهایی که ما در بچگی یاد می‌گیریم خیلی مشکل و بغرنج هستند، یعنی زمانی که به‌عنوان یک بچه تصوری از صمیمیت در ذهن‌مان داریم، آن تصور غالباً با ما باقی می‌ماند، و اغلب هم با لجاجت، که گاهی اوقات خوب و گاهی اوقات هم بد است. یادتان باشد که هر صمیمیتی خوشایند نیست، وقتی ما بچه بودیم شاید همه انواع صمیمیت‌های منفی را تجربه کرده باشیم، از یک والد از لحاظ احساسی بی‌توجه گرفته تا یک والد از لحاظ جسمی یا خوب زندگی آزارگر. یا ممکن است نوعی کمبود شدید صمیمیت در بچگی را تجربه کنیم که باعث سخت شدن صمیمت در بزرگسالی شود و از نزدیک‌شدن به آن احساس ناراحتی کنیم چه رسد به یادگیری و تمرین کردن.

اولین برخوردهای ما در نوجوانی نیز تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر تصورات ما در مورد صمیمیت می گذارند: این‌که چه چیزی به ما حس امنیت می‌دهد و چه چیزی نمی‌دهد. بیشتر ماها این حقیقت را تجربه می‌کنیم که وقتی میزان صمیمیت‌مان با یک شخص به‌خصوص زیاد شود، این موضوع به ما نوعی احساس ناامنی می‌دهد و باعث تولید اضطراب می‌شود، اما در عین حال همین حس ناامنی و اضطراب ویژگی‌های هیجان‌انگیز هم دارد که باعث می‌شود این تجربه برایمان خیلی جذاب شود. اولین و حداقل جذابیتش همان حس تازه‌بودن و بی تجربگی در روابط است، این دوره در زندگی ما همان زمانی است که اغلب احتمال زیادی برای زخم خوردن در حیطه صمیمیت وجود دارد. وقتی برای دومین بار زخم بخوریم و گزیده می‌شویم، ممکن است بارها و بارها به تکرار همان اشتباهات محکوم شویم حتی تا بزرگسالی. گرچه یادگیری و عملی‌کردن روش‌های جدید صمیمی‌شدن ممکن است خیلی برای‌تان راحت نباشد اما این کار بخش مهمی از دست‌یابی به رضایت و آرامش بیشتر در روابط است.

درمان شناختی - رفتاری به زبان ساده
ست گیلیهان
چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟
تری لوکر
بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
فنون رفتاردرمانی
شهربانو قهاری
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
گام های درمان در تحلیل رفتار متقابل (TA)
یان استوارت
در مسیر در مانگر شدن
پرویز شریفی‌درآمدی
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
مثلث و مثلث‌سازی در خانواده (الفبای درمان)
فرشاد بهاری
زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)
سوزان ام. جانسون
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
راهنمای جامع CBT برای پیشگیری از خودکشی
راشل بنسون
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
درمان شناختی رفتاری به زبان ساده
اولیویا تلفورد
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
هنر عشق ورزیدن
اریک فروم
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
آن دسته از زوج‌هایی که فکر می‌کنند اوضاع رابطه‌شان حسابی به‌هم‌ریخته به چیزی بسیار قوی‌تر از یک کتاب نیاز دارند یعنی: مشاوره تخصصی. مطالب موجود در این کتاب کار در واقع می‌توانند بخشی از روند التیام و یادگیری آنها باشند، اما چیزهای اساسی‌تری وجود دارند که باید روی آنها کار کنند تا هریک از تمرین‌ها مثمر ثمر واقع شوند.
ابری

حجم

۲۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۲۱۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان