دانلود و خرید کتاب قلعه حیوانات جورج اورول ترجمه کیمیا سمیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشته نویسنده مشهور جورج اورول است که با ترجمه کیمیا سمیعی در نشر تیرگان منتشر شده است.

درباره کتاب قلعه حیوانات

 کتاب قلعه حیوانات داستان جذاب حیواناتی است که در مزرعه آقای جونز زندگی می‌کنند. آن‌ها از ظلم‌ها و فشارهایی که آقای جونز به ‌آن‌ها می‌آورد خسته می‌شوند و تصمیم می‌گیرند انقلاب کنند. آن‌ها با هدایت خوک‌ها انقلابی را می‌سازند و مرد مزرعه‌دار را از آن‌جا بیرون می‌کنند. 

جورج اورول با نوشتن این داستان به طور غیر مستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق اشاره کرده است، کم‌کم خوک‌ها تغییر می‌کنند و راهی بدتر از صاحب قبلی پیش می‌گیرند. آن‌ها ذره ذره فشار و آسیب به حیوانات را بیشتر می‌کنند.

این کتاب روایتی نمادگرایانه و جذاب است که شما را با خود به مزرعه‌ای می‌برد که قرار است داستانی هیجان‌انگیز روایت کند. 

خواندن کتاب قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره جرج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا زاده شد. او داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم بود و زمانی که اریک یک ساله بود، مادرش او و خواهر بزرگترش را به انگلستان برد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جرج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت. هوای تازه آخرین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است.

در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی قلعه حیوانات را آغاز کرد. باید خاطرنشان ساخت اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش قلعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰، هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

S.SH 1388
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

به نام خدا این کتاب، کتاب آقای جورج اورل هست که این کتاب یکی از کتابهایی است که همهٔ دنیا می شناسنش. به شما توصیه می کنم این کتاب را تهیه و بخوانید ولی بهترە داخل گوشی اتان نخریدش زیرا خواندن

- بیشتر
آرش
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

قلعه حیوانات کتابی است که همه انسانها باید در طول زندگی خود بخوانند. بدون شک از تاثیرگذارترین کتابهایی است که تا به حال نوشته شده.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۰ صفحه

قیمت:
۲,۵۰۰
تومان