دانلود و خرید کتاب دستبرد ناپیدا فیلیپ باگوس ترجمه حسین حسن‌زاده سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دستبرد ناپیدا

کتاب دستبرد ناپیدا نوشته فیلیپ باگوس و آندریس مارکورت است و با ترجمه حسین حسن‌زاده سروستانی و علیرضا زمانی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شده است. 

درباره کتاب دستبرد ناپیدا

برای شناخت دقیق یک پدیده باید از زوایای مختلف بدان نگریست و نظرات موافق و مخالف و مزایا و معایب آن را کشف کرد لکن در کشور ما جریان اصلی در شناخت نظام پولی و مالی غربی معمولا به نکات مثبت و مزایای آن می پردازد و نظرات مخالف و معایب، مورد غفلت واقع می شود.

یکی از روش های بیان نظرات مخالف و معایب نظام پولی و مالی غربی، یافتن، ترجمه و تلخیصِ کتب و مقالاتی است که رویکرد نقادانه و تحلیلی نسبت به این نظام دارند. این امر باعث روشن شدن زوایا و ویژگی های دیگری از پدیده مورد بررسی و به طور خلاصه، دقیق و کامل شدن موضوع شناسی می شود و ضعف ها و مفاسد آن (در این کتاب به ویژه پول، بانک ها و بانک مرکزی در آمریکا و اروپا) را آشکار می کند.

در این کتاب تلاش شده است تا برخی از انتقادات، معایب و مشکلات نظام پولی و مالی حاکم بر آمریکا و کشورهای اروپایی، از زبان دو اقتصاددان غربی، ترجمه و تلخیص شود. این کتاب با سبکی داستانی، ساده و مقدماتی به تحلیل و نقد مباحث مختلفی چون سیاست پولی، خلق پول، دخالت دولت در سیستم پولی و... می پردازد و لذا مطالعه آن به دانشجویان رشته های مختلف علوم انسانی و علاقمندان به حوزه پولی و مالی توصیه می شود.

همچنین استاد محترم جناب آقای دکتر مسعود درخشان در مقدمه‌ای علمی، عمیق و وزین بر ترجمه این کتاب با عنوان "لیبرالیسم: ریشه فساد و چپاول"، نشان داده‌اند که «لیبرالیسم» ریشۀ چپاول و دزدیِ صاحبان قدرت اقتصادی همچون بانک‌ها از محرومان و طبقات متوسط جامعه است. استاد محترم کوشیده است این نکته را به‌صورتی بیان کند که دانشجویان عزیز و سایر خوانندگان گرامی با چگونگی و چرایی ظهور لیبرالیسم در مطالعات فلسفی و اقتصادی تا حدی آشنا شوند و خطرات و تهدیدهای آن را به‌درستی بشناسند.

لیبرالیسم: ریشه فساد و چپاول؛ را در کتاب دستبرد ناپیدا با مقدمه دکتر مسعود درخشان و ترجمه و تلخیص دکتر حسین حسن‌زاده‌سروستانی و علیرضا زمانی که در ۱۸۸ صفحه و نسخه چاپی آن به بهای ۶۵ هزار تومان تنظیم و منتشر شده، و از طریق مجموعه فروشگاه های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام (مجازی و حقیقی) و شبکه نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، را مطالعه بفرمایید.

خواندن کتاب دستبرد ناپیدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دستبرد ناپیدا

نظام پولی و مالی یکی از ارکان مهم هر کشوری است و لذا شناخت دقیق مبانی، ارکان، روابط و ساختارهای آن و اصلاح دائمی آن، ضروری است.

مشتاقان و دلبستگان داخلی و خارجیِ نظام پولی و مالی غربی(بویژه کشورهای اروپایی و آمریکا)، همواره به تمجید و تجلیل این نظام پرداخته و آن را الگویی برای کشورهای دیگر از جمله کشور ما معرفی و پیشنهاد کرده و می‌کنند.

بعد از وقوع مبارک انقلاب اسلامی ایران، تغییرات مختلفی در نظام پولی و مالی کشور محقق شد از جمله اینکه بسیاری از دغدغه‌مندان و متفکران مسلمان تلاش کردند تا نهادها و ابزارهای مالی مغایر با شریعت اسلامی را اصلاح کنند. از مهم‌ترین آن‌ها، نظام بانکی و اوراق قرضه وارداتی از تمدن جدید غربی بود که حداقل عدم سازگاری آنها با یکی از مهم‌ترین آموزه‌های اسلامی، یعنی ممنوعیت ربا به عنوان یکی از محرمات کبیره ویرانگر اقتصاد و جامعه، آشکار بود.

تلاش‌های ارزشمند این متفکران با توجه به موضوع‌شناسی آنان از بانک متعارف و اوراق قرضه در آن زمان، منجر به ممنوعیت انتشار اوراق قرضه و تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربا گردید. در ادامه همین تلاش‌ها، قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید (جهت انتشار انواع مختلف اوراق مالی منطبق بر شریعت) نیز تصویب شد.

این در حالی است که جهت اصلاح نظام پولی و مالی کشور در گام دوم انقلاب اسلامی که دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است و با توجه به آشکار شدن برخی از آثار سوء‌ اقتصادی‌، مالی‌، فرهنگی‌ و اجتماعی نظام موجود، شناخت دقیق نظام مالی پولی و بانکی غربی ضروری و مورد نیاز است...

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان