دانلود و خرید کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید جونا لاکین ترجمه مریم ابراهیم‌پور بروجنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید اثر جونا لاکین

کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید

معرفی کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید

کتاب الکترونیکی «خود را از وسواس فکری عمل رها کنید» نوشتهٔ جونا لاکین با ترجمهٔ مریم ابراهیم‌پور بروجنی در انتشارات نمای علم چاپ شده است.  این کتاب شامل استراتژی‌های مبتنی بر «درمان شناختی رفتاری» برای مدیریت افکار سرزده و رفتارهای اجباری و بسیاری از حکایات و نمونه‌هایی از افراد مبتلا به OCD است.

بخش اول کتاب "درک OCD"، که OCD و چارچوب اساسی مورد نیاز برای درمان موثر آن را معرفی می‌کند. در آنجا انواع مختلفی از OCD را بررسی خواهیم کرد و الگوی رفتاری اساسی را توصیف می‌کنیم که همه OCD ها را توصیف می‌کند. در مورد اینکه چگونه تغییر رفتار مهمترین مولفه غلبه بر OCD است بحث خواهیم کرد. بخش دوم، "مدیریت OCD" دقیقاً شرح می‌دهد که چه تغییرات رفتاری باید ایجاد کنید و چگونه آنها را از طریق ۱۱ استراتژی عملی ایجاد کنید. فصل آخر این کتاب نگاهی روبه جلو را شامل می‌شود، و بحث در مورد چگونگی مدیریت OCD در طول زندگی و هم‌چنین برخی از گزینه‌ها که اگر در استفاده از راه‌کارهای این کتاب تلاش می‌کنید، باید در نظر بگیرید.

درباره کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید

داستان‌های این کتاب بر اساس تجربه بالینی واقعی با مشتریان واقعی است، اما افرادی که توصیف شده اند داستانی هستند. در بعضی مواقع اطلاعات کلیدی در مورد فرد تغییر کرده است، یا شخصی که توصیف می‌شود یک فرد نیست بلکه ترکیبی از رفتار چندین مشتری مشابه را منعکس می‌کند. در حالی که سعی شده مثال‌ها طیف گسترده‌ای از وسواس‌های احتمالی را پوشش بدهد، چون پوشش همه گونه علامت OCD غیرممکن است. برخی از نمونه‌ها ممکن است ترسناک باشند، اما نمونه‌های این کتاب، نمونه ای از احساس رنج ناشی از OCD و نحوه درمان انواع مختلفی از انواع مختلف OCD را ارائه می‌دهد. حتی اگر وسواس یا اجبارهای خاص شما مورد بحث قرار نگیرد، اصول و استراتژی‌های توصیف شده می‌توانند به‌طور موثر تطبیق داده و استفاده شوند.

 لطفاً توجه داشته باشید که بسیاری از استراتژی‌ها (مشخص شده توسط نوار چسب‌دار) و وظایف انتهای فصل شامل نوشتن پاسخ‌های شما است و از شما خواسته می‌شود که به پاسخ‌های قبلی مراجعه کنید. در حالی که استفاده از دفترچه یادداشت مشکلی نیست، ممکن است بخواهید یک ژورنال OCD یا نوت‌بوک راه‌اندازی کنید تا همه پاسخ‌های خود را در یک مکان داشته باشید. آیا آماده‌اید خود را از OCD رها کنید؟ پس شروع کنیم.

درباره جونا لاکین

جونا لاکین دکترای روان‌شناسی و روان‌شناس بالینی مجاز و متخصص در زمینه درمان وسواس و اختلالات اضطرابی دارد. در دوره آموزش فوق‌دکترا وقتی شروع به معالجه افرادی کرد که به‌دنبال ضربه شغلی دچار اختلال استرس پس از سانحه شده بودند، تخصص خود را در زمینه درمان اختلالات اضطرابی شروع کرد. پس از دریافت مجوز کامل، به‌دنبال آموزش و نظارت پیشرفته اضافی در درمان وسواس فکری- عملی یا OCD بود. توسط پاتریشیا زوریتا اونا دارای دکترای روان‌شناسی که مرکز درمان رفتاری ایست بِی را اداره می‌کند، آموزش دید و آموزش بیشتری را از متیو مک‌کی، روان‌پزشک در کلینیک درمان‌شناختی رفتاری برکلی کسب کرد.

کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که خود یا اطرافیانشان به OCD مبتلا هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خود را از وسواس فکری عمل رها کنید

از نظر لورا احتمالاً فکر می‌کند ارزش آن را دارد که یک یا دو دقیقه دست‌هایش را بشوید تا مطمئن شود بیمار نمی‌شود و می‌تواند از وعده غذایی خود لذت ببرد. اما همان‌طور که مشخص شد، قیمت در واقع بسیار بیشتر از آن است. دفعه بعد که او غذا می‌خورد و OCD حتی بدتر می‌شود، قیمت واقعی آن ترس بیشتری دارد. آنچه که به‌عنوان شستن دست آغاز شده، به دو شستشو تبدیل شده است. به زودی به احتمال زیاد به سه و سپس چهار، پنج و شش شستشو تبدیل می‌شود، در غیر این صورت ممکن است متوجه شود که حتی در زمانی که قصد خوردن غذا را ندارد، مراسم شستشوی خود را انجام دهد، تا زمانی که احساس ناامن بودن را به‌عنوان نشانه واقعی که خطری او را تهدید می‌کند، ادامه دهد و مطیع OCD شود. OCD نه تنها تکراری، وحشت‌آور و ناامید کننده است، بلکه با گذشت زمان، زندگی فرد را نیز تسخیر می‌کند. زمان بیشتر و بیشتر به انجام اجبارها یا تلاش برای جلوگیری از موقعیت‌های ترسناکی که قبلاً منبع لذت و شادی بوده اند، صرف می‌شود. برای درک بهتر این موضوع بیایید داستان دیوید را در نظر بگیریم.

دیوید با ترس از چاقو کشی دیگران به من مراجعه کرد. او به من گفت که اولین بار هنگام دیدن فیلمی که شخصی با چاقو مورد اصابت قرار گرفته متوجه این افکارش شده است. او چنین فکر سرزده‌ای داشت: "من هم می‌توانم این کار را انجام دهم." بلافاصله احساس وحشت کرده و فیلم را خاموش می‌کند. بشدت تکان خورده اما بعد از حدود ۳۰ دقیقه آرام شده و به کارهای خود ادامه داده بود. اما متوجه این افکار ناراحت کننده شده بود که: «چگونه می‌توانم آن طور فکر کنم؟ چه مفهومی دارد؟" ابتدا سعی کرده بود این افکار را نادیده بگیرد، اما پس از چند روز متوجه افکار بیشتری مانند این‌ها شد: "اگر من شخصی را بکشم چه؟" بعد فکر کرد که بیمار روانی شده است.

لطایف الحقایق؛ جلد اول
رشیدالدین فضل‌الله‌همدانی
زمستان و چله ها
علی‌الله سلیمی
قوی باش و سرسخت
هایگر مایندست
النا می داند
کلودیا پینیرو
شاه کلید دروازه شهر علم
فائزه قدردان جوان
استرس‌درمانی
تام مَک گِراث
الفبای تَرک (جلد اول: بررسی روش‌های تَرک)
ابراهیم نوریان
کاش شوهرم می دانست...
گری اسمالی
فراسوی آئینه‌ها: داستان‌های کوتاه از آمریکای لاتین
گروه نویسندگان
ابعاد حقوق کار و حقوق اداری در عصر جهانی شدن
محمود براتی‌نیا
زندگی در آثار شاعران ایران و نقاشان جهان
پدرام حکیم زاده
تصمیم گیری بهتر، پشیمانی کمتر
اندی استنلی
چیزهایی که کاش می‌توانستم یه او بگویم
ام. سوسا
روان شناسی خودیار
رابرت داف
تمرینات عملی برای درمان اضطراب و فوبیا
ادموند جی بورن
کشف و خنثی کردن تله های فکری وسواس
اشتفان موریتس
شما هم می توانید؛ رازهای موفقیت
محمد حاصلی قلاتی
سلامت سازمانی
نائومی استنفورد
در زندگی سخت نگیرید
ریچارد کارلسون
راهنمای مغزهای عصبانی
جودی دایر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
افراد مبتلا به OCD معمولاً خطر موجود در موقعیت‌های خاص را بیش از حد ارزیابی می‌کنند و توانایی خود را برای کنار آمدن با این خطرات دست کم می‌گیرند.
میلاد ملاعلی

حجم

۱۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

حجم

۱۴۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان