دانلود و خرید کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو اثر زهرا محبوبی نیه

کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو

معرفی کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو

کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو نوشتهٔ زهرا محبوبی نیه است و موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است. این کتاب راه‌های کنترل اضطراب را به خوانندگان می‌آموزد.

درباره کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو

استرس ازبین‌بردنی نیست، اما کنترل‌شدنی است. کنترل و مدیریت استرس هُنر بزرگی در زندگی بشر محسوب می‌شود که نیاز به یادگیری و آموزش و همچنین تمرین و ممارست آموخته‌ها و کاربردی‌کردن آنها احساس می‌شود. آدمی می‌تواند با دانش وآگاهی‌های لازم و به‌کاربستن آنها چنگال استرس و اضطراب را در هم شکند و سُکان و فرمان آن را در دستان خود گرفته، هدایت و کنترل کند.

کارکرد اضطراب را باید در بقای نسل دانست. در صورتی که اجداد ما اضطراب نداشتند، در هزاران سال پیش، زمانی‌که در جنگل‌ها ساکن بودند چنان می‌آرمیدند که هیچگونه احساس خطری نمی‌کردند و این آرامش نتیجه‌ای جز دریده‌شدن توسط شیر و پلنگ نداشت.

پس به‌ناچار اجداد ما می‌بایست کسی باشد که هنگام خواب نیز اندکی هشیاری‌اش را حفظ می‌کرده‌ است. بنابراین لازمه بقای نسل، نگرانی‌داشتن دربارهٔ آینده و وقایع احتمالی بوده است. پدربزرگان ما تداوم نسلشان را به هزینه‌کردن احساس راحتی و آرامش زمان حال به‌دست آورده‌اند و در نتیجه نسلی از بشر تداوم‌یافته است که امروزِ خود را فدای فردا کرده‌است.

پس عجیب نیست اگر ما نیز درباره آینده نگرانیم، اگر ما نیز مدام در پی وصول به اهداف بلندپروازانه‌مان هستیم و حتی پس از وصول به آن نیز احساس رضایت نمی‌کنیم و تنها به‌دنبال اهداف بعدی حرکت می‌کنیم. اگر توان لذت‌بردن از زندگی را نداریم و در گذشته یا آینده سیر می‌کنیم. اضطراب از زمان تولد بشریت با بقای او درآمیخته است و چنان در نهادش ریشه دوانده که نه می‌توان و نه باید سعی در از بین‌بردن آن کرد؛ چون در این صورت این بُت تمام‌عیار هر لحظه به شکلی در می آید و به اشکال گوناگون خود را در زندگی نمودار می‌سازد.

فرد مضطرب وقایع بدِ آتی را پیش‌بینی کرده و تدابیری در عمل و اکثراً در ذهن در مقابله با آن اتخاذ می‌کند و به این‌ترتیب شانس بقایش را افزایش می‌دهد. ولکن فردی‌که احتمالات را درنظر نمی‌گیرد یا آن را خوش‌بینانه تصور می‌کند، احتمال بیشتری دارد آسیب ببیند. اجداد ما چون نگران قحطی بود و آن را پیش‌بینی می‌کرد، توانست هنگام کمبود غذا زنده بماند. او توان این را داشت که آینده را پیش‌بینی کند و تنها در زمان اکنون زندگی نمی‌کرد. افراد مضطرب گهگاهی چنان وقایع احتمالی آینده را با جزئیات در ذهن ساخته و پرداخته می‌کنند که مانند سناریوی یک فیلم تخیلی است.

بهداشت روان جامعه از دو منظر سلامت روان جمعیت عمومی و بهداشت روانی گروه‌های خاص مورد توجه است. از منظر سلامت روان، جمعیت عمومی اولویت‌های مورد تاکید شامل تأمین ارزش‌های بهداشت روان از جمله احساس شادی و امنیت، مهارت‌های به‌کارگیری مکانیزم‌های انطباقی و وجود حس خودکارآمدی، امید و خوش‌بینی برای گروه‌های مختلف سنی، جنسی، شغلی و قومی آحاد جامعه است. افزایش قابل ملاحظه استرس‌ها و حوادث ناگوار ناشی از زندگی شهرنشینی و مهاجرت از قبیل ازدحام، آلودگی‌های محیطی، فقر، تبعیض، گسترش حاشیه نشینی، کاهش حمایت‌های اجتماعی و بیکاری بر سلامت روان اثرات نامطلوبی می‌گذارد. ارتقای سلامت روان جمعیت عمومی سالم‌ترین شیوه شناخته شده امروزی برای جبران این عواقب و آثار منفی تمدن امروزی است. پیشگیری و اولویت‌بندی آن، شناسایی زودرس و فعال بیماری‌ها، کنترل درمان و پیگیری مناسب و مستمر در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، میان‌سالان و سالمندان، کاهش ضرر و زیان‌های ناشی از بیماری‌های اعصاب و روان، افزایش آگاهی جامعه نسبت به اصول و مفاهیم بهداشت روان، تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به بیماری‌های اعصاب و روان از جمله اهداف برنامه بهداشت روان در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه است. به‌علاوه استرس همواره همزاد بشر بوده است. آن حالتی که به‌خاطر مقابله با جانوران وحشی برای نیاکان ما پیش می‌آمد، برای ما به‌خاطر روسای جمهور کشورها، تصمیمات دولت‌ها و دستورهای مدیر عاملان شرکت‌ها پیش می‌آید.

این اثر شامل ۱۲ فصل است که به موضوع استرس، اضطراب و بیماری‌های مزمن پزشکی و راه‌های کنترل و مدیریت آن پرداخته شده است. افراد با مطالعه و به کاربستن مطالب این نگارش قادر خواهند شد که استرس و اضطراب را بشناسند و سپس با انجام روش‌ها و شیوه‌های بیان شده در این کتاب، سُکان و فرمان آنها را در دستان خود بگیرند وکنترل و هدایت کنند و به بهبودی بیماری جسم و روان و ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه کمک کنند.

خواندن کتاب سکان استرس و اضطراب در دستان تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مخاطب این نگارش عموم مردم جامعه، روان‌شناسان و مشاوران، کادر درمان و مراجعه‌کنندگان به کلینیک‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی هستند؛ افرادی که خواستار کنترل، مدیریت و فراگرفتن هنر زیستن همراه با استرس و اضطراب‌اند. 

بخشی از سکان استرس و اضطراب در دستان تو

واژه استرس از لغت لاتین "Stringer" به معنای سختی گرفته شده است.

استرس یک واکنش تطبیقی به یک عامل بیرونی است که پیامدهای فیزیولوژیکی، رفتاری، شناختی و روان‌شناختی زیادی برای هر فرد در پی داشته، فرد را از حالت عادی خارج می‌سازد.

اصطلاح فشار روانی که برای استرس پیشنهاد شده است و متداول گشته، در برگیرنده تعریف عملی و دقیق استرس نیست. تعریف استرس دشوار است و نظریه‌پردازان مختلف آن را به شیوه‌های متعددی به کار برده‌اند. هدف اصلی تحقیقاتی که در زمینه استرس انجام گرفته است روشن‌کردن و فهمیدن پدیده‌های مربوط به استرس است، نه تعریف لغوی آن. به هر حال، تعریف ارائه شده از استرس باید دارای دو ویژگی باشد:

الف) تعریف به گونه‌ای باشد که بتوان توسط تحقیقات علمی آن را توصیف کرد.

ب) عواملی که بر روی آنها تأثیر دارند به طور مجزا بررسی نمود.

نظرات کاربران

melik
۱۴۰۱/۰۵/۰۸

قیمت کتاب اون هم به صورت pdf و این حجم از صفحه ۹۰ تومن؟ خود کتاب چند قیمت هست که pdf اش اینطور باشه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۰ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان