دانلود رایگان کتاب تکنیک های کریا یوگا مجتبی ولی بیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تکنیک های کریا یوگا اثر مجتبی ولی بیگی

کتاب تکنیک های کریا یوگا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تکنیک های کریا یوگا

کتاب تکنیک های کریا یوگا نوشتهٔ مجتبی ولی بیگی و منوچهر البرزی است و نشر مهرسمان آن را منتشر کرده است. این کتاب بر مبنای آموزه‌های سری سوامی پاراماهانسا یوگانانداست. تکنیک های کریا یوگا یک کتاب در حوزهٔ یوگا و تعالی ذهنی و درونی بر مبنای آموزه‌های سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا گیری است. این اثر یک کتاب راهنما برای اجرای تکنیک‌ها و فنونی است که در حوزهٔ کریا یوگا استفاده می‌شود. چه هدف شما کسب آرامش باشد یا هدف تعالی ذهنی و یا درونی و... .

درباره کتاب تکنیک های کریا یوگا

سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا گیری معتقد است در گذشته کریا یوگا تنها به عده معدودی از مشتاقان معنوی که زندگی راهبانه در پیش گرفته و زندگی دنیوی را ترک کرده بودند، ارائه می‌شد. اما در دوران جدید ابتدا لاهیری ماهاسایا (استاد گوروی یوگاناندا) سیستم کریا را برای آنکه در دسترس همهٔ انسان‌های مشتاق قرار گیرد و قابل تمرین باشد و تنها متعلق به عده معدودی از تارکان دنیا نباشد به خواست استادش ماهاآواتار باباجی ساده‌سازی کرد. در ادامه نیز بعدا خود یوگاناندا بعضی تمارین را حذف کرد و نام بعضی دیگر را تغییر داد. این تغییرات برای متناسب‌سازی تمرینات برای شاگردان بخصوص شاگردان غربی بود تا بهرهٔ بیشتری از تمرینات برند.

یوگاناندا در تمارین کریا یوگا، چارچوبی عملی برای جامهٔ عمل پوشاندن به ایده‌های‌ یوگا جهت تعالی ذهنی و درونی ارائه می‌کند. او ابتدا مفاهیم مورد نظرش را توضیح می‌دهد و سپس تمارینی را در این جهت ارائه می‌دهد. با استفاده از تکنیک‌های تجسم و تصویرپردازی ذهنی به همراه شوق و ممارست تمرین‌کننده جهت تعالی درونی، این تمارین به شکلی مستمر موجب آرامش خاطر و بسط ابعاد روانی و ذهنی تمرین‌کننده می‌شود.

خواندن کتاب تکنیک های کریا یوگا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام کسانی که در فکر و ایدهٔ تعالی ذهنی، روانی و درونی ‌خود هستند و نمی‌دانند چگونه باید آن را به مرحلهٔ عمل برسانند، می‌توانند از این کتاب راهنمای کارآمد استفاده کنند.

درباره سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا گیری

سری سوامی پاراماهانسا یوگانانداجی (۱۸۹۳-۱۹۵۲)، راهب هندوست. او کریا یوگا را در غرب گستراند. او کریا یوگا را در خط سیری از ماهاآوتارباباجی، سری لاهیری ماهاسایا و استادش سوامی سری یوکتشوار گیری آموخت و ماموریت خود را در معرفی کریا یوگا در غرب قرار داد و انجمن خودشناسی را در آمریکا پایه گذاری کرد.

بخش‌ی از کتاب تکنیک های کریا یوگا

هسته مرکزی کریا یوگا، تنفس است که در شکل خاص خود شکلی از پرانایاماست که اوجایی پرانایاما نامیده می‌شود. روشی از تنفس که با عنوان تنفس فاتح یا مظفر و همچنین تنفس اقیانوس نیز شناخته می‌شود. این تنفس آرام و حیات‌بخش بیشتر نوعی خود یکپارچگی را ایجاد می‌کند و دارای عناصر مشترک با تنفس "تو نا" (Tu-Na) در تائوئیست چی گونگ است. با انجام این تنفس، فرد می‌تواند به وضعیت کامل مدیتیشنی هدایت شود. چیزی رازآمیزی در مورد تکنیک کریا وجود ندارد. اگر این پرانایاما با دقت و مهارت انجام شود، چنین تنفسی موجب مدیتیشنی بسیار خوب و سریع و فواید جسمی و روانی متعددی می‌شود. هدف کمک به فرد برای کسب حداکثر شادی و خرسندی در زندگی است. شما از تمرینات پایه شروع می کنید و به‌تدریج آگاهی و روشنی بیشتر به دست می‌آورید. هدف این است که تمرین یوگا به روال روزانه شما تبدیل شود و این کار شماست.

تا کنون که کریا یوگا توسط افراد مختلف تمرین شده است، برای رهجویان انجام این تمارین پایه بی‌ضرر یا کم ضرر بوده و در عین حال بهره‌های فراوانی از این تمارین به لحاظ جسمی، ذهنی و روانی برده‌اند. هدف، افزایش اگاهی متعال از طریق مجموعه‌ای از تمارین مراقبه‌ای است.

فهرست کتاب تکنیک های کریا یوگا از این قرار است

کلام آغازین: شرحی بر تعالیم اصلی کریا یوگا

رویکرد عمومی یوگا در عصر مدرن برای تمامی ابنا بشر

جایگاه معلم معنوی در کریا یوگا

کریا یوگا از نگاه یوگاناندا جی

مروری بر زندگینامه ی پاراماهانسا یوگاناندا

انجمن‌ها و مدارس

تشکیل انجمن برادری جهانی

کریا یوگا پس از یوگاناندا جی

تکنیک‌های کریا یوگا در سنت یوگاناندا

تفکراتی در مورد شیوه زندگی

تمارین انرژی‌زایی

مدیتیشن هونگ ـ سو

تکنیک مدیتیشن اُوم

تکنیک کریای یوگا

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
رایگان