دانلود و خرید کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس محمدمهدی بهداروند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس اثر محمدمهدی بهداروند

کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس

امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس

کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس نوشته محمدمهدی بهداروند است. این کتاب را انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.

درباره کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس

از زمرۀ آثار، برکات و نتایج انقلاب اسلامی در جوامع و ملل جهان، بیداری وجدان عمومی بشر نسبت به ظلم‌های واردشده بر آنان بود، با ایجاد جرقۀ انقلاب اسلامی در شرق عالم و رؤیت پیروزی‌های مداوم این جماعت مؤمن و مذهبی، بارقۀ امیدی از رحمت الهی در دل اهل عالم ایجاد گردید و با سرمشق گرفتن از حرکت‌های انقلابی مردم ایران، نوعی گستاخی جهانی در برابر ابرقدرت‌ها پدید آمد. این گستاخی انقلابی که بر پایۀ مذهب استوار بود، به تدریج ریشه دوانید و بعد از اندک زمانی، نظام هفتادسالۀ کفرآلود شرق(شوروی سابق) را از پای درآورد. نظامی که با ادعای آزادی و عدالت‌خواهی، جوامع را به مقابله با نظام سرمایه‌داری دعوت می‌کرد، خود در دام سرمایه‌‌داران گرفتار آمد و به زباله‌‌دان تاریخ پیوست.

این بیداری وجدان عمومی بشر در مقابل استعمار به عَلَم‌داری مذهب و همچنین ایجاد گستاخی جهانی در مقابل ابرقدرت‌ها به تدریج ریشۀ بی‌اعتمادی به کارگزاران جهانی را در امر توسعه فراهم آورد. بعد از جنگ شروع شد جنگ فرآورده‌‌های عظیمی که مایۀ عزت و عظمت نظام اسلامی و تعدیل موازنۀ قدرت بین‌المللی به نفع اسلام و ایران بود، علاوه بر آثار و برکات بیرونی خود، آثار و دستاوردهایی در درون نظام اسلامی به جای گذاشته است. ما در جنگ پرده از چهرۀ تزویر جهان‌خواران کنار زده‌‌ایم. ما در جنگ به این نتیجه رسیده‌‌ایم که باید روی پای خود بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌‌های انقلاب پربار اسلامی‌مان را محکم کردیم. ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند درک وسیعی از تاثیرات دفاع مقدس داشته باشید. 

خواندن کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس

تهاجم سیاسی

اولین و مهم‌ترین مطلب در این رابطه تهاجم سیاسی و به دست‌گرفتن ولایت و سرپرستی مسلمانان به وسیلۀ دست‌نشاندگان و سرسپردگانی است که لباس و ظاهر خودی دارند و وظیفه‌ای جز پاشیدن بذر و پرورش درخت بیگانه در سرزمین ملّی خویش ندارند. اینان که جز در ظواهر جسم و روبنای پاره‌ای از عادات و اعمال، اشتراک اساسی با مردم خود ندارند، مأمورند تا به حمایت از حامیان قلدر و زورگوی خود و با استقرار عناصر همرنگ و نظام مدیریتی هماهنگ با کفر جهانی، هر فریاد حق‌طلبی و هر حرکت مخالف با ظالمان بین‌المللی را خفه کنند و جامعۀ تحت سلطۀ خود را به مرداب سکون و سکوت‌پروری اجنبی مبدل سازند.

تحقق مأموریت این مزدوران پیمان‌بسته با بیگانگانِ زورگوی جهانی تنها در صورتی ممکن است که آنان تمامی تحرکات داخلی خود را با سیستم‌های پیش‌ساختۀ بین‌المللی و قوانین دیکته‌شدۀ جهانی هماهنگ و همراه سازند؛ سازمان‌ها و قوانینی که برای تثبیت حاکمیت نظام بین‌المللی کفر و جریان‌یافتن روابط و اموری طراحی، ایجاد و مستقر شده‌اند که اهداف و آرمان‌های فاسد آن‌ها را محقق سازد و منافع و دستاوردهای مادی آنان را تأمین و فراهم کند. هجوم، سلطه و نفوذ سیاسی کفر، نه تنها از طریق مهره‌های عروسکی دست‌نشانده و مسلط‌کردن آنان بر سرنوشت مردم محروم، که از طریق این سازمان‌ها و به اصطلاح قوانین و ضوابط بین‌المللی در شکلی بسیار وسیع‌تر و فراگیرتر اِعمال می‌شود. به این ترتیب مردم به سمت تشکل واحدی سوق داده می‌شوند که افزایش رفاه و تلذذات مادی به‌عنوان هدف نهایی آن و دست‌برداشتن از هر اعتقاد و فرهنگ خاص در قالب «آزادی عقاید گوناگون» به عنوان لوازم قطعی آن پذیرفته و وضع شده است. در این تفسیر نوین از آزادی عقاید، هرکس آزاد است که عقاید و سننش را در درون خودش محترم شمارد، اما موظف است در ارتباط با دیگران از سازمان‌ها و روابط بین‌المللی پیروی کند و مجری و مؤید اصول، معیارها و ضوابطی باشد که مجموعه را به سمت افزایش «بهره‌‌وری مادی» سوق می‌دهد!

مدیریت بین‌المللی اعلام می‌کند که میل ندارد مسئلۀ خدا و ادیان، علت نزاع و جنگ میان بشر شود؛ بلکه مایل است همه با احترام به یکدیگر در صلح و صفایی به‌سر برند که او روابط و سازمان‌های اداره‌کننده‌اش را سامان داده است. او می‌خواهد که همه با هم متحداً، حداقل در رفتار جمعی خود، تنها دل به دنیا ببندند و سر بر آستان بت مادی بسایند؛ البته به شیوۀ جدید. در دومین گام و پس از رسیدن به این اعتقاد و وحدت جمعی، بحث از تصمیم‌‌گیری و تعیین ضابطه در این مجموعۀ جدید به میان کشیده می‌شود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان