دانلود و خرید کتاب به وقت نوجوانی مریم سادات اشک‌زری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به وقت نوجوانی اثر مریم سادات اشک‌زری

کتاب به وقت نوجوانی

معرفی کتاب به وقت نوجوانی

کتاب به وقت نوجوانی با عنوان فرعی آموزش مهارت‌های زندگی نوجوانان باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوجوان نوشتۀ مریم سادات اشک‌زری است. این کتاب را انتشارات میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب به وقت نوجوانی

در دیدگاه اسلام انسان موجودی اجتماعی است که در سایه ایمان به خداوند متعال و عمل به تعالیم انسان‌ساز اسلام (عمل صالح) در تعامل اجتماعی با افراد جامعه مسیر سعادت و کمال را طی می‌نماید. دنیای امروز با همه پیچیدگی‌های خود، انسان‌ها را برای رسیدن به تعالی، نیازمند شناخت خود و آگاهی‌های به‌روز جامعه نموده است. این آگاهی‌ها در واقع زیربنای دستیابی به مهارت‌های زندگی است. سرآغاز همه آگاهی‌ها، شناخت خود است که زیر بنای شناخت خداوند متعال و ایمان به اوست.

خواندن کتاب به وقت نوجوانی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

این کتاب برای مادرانی که فرزند نوجوان دارند و در پی آموزش مهارت به آنها هستند مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب به وقت نوجوانی

بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی لازم هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره زندگی ناتوان و آسیب‌پذیر ساخته است و بسیاری از این مشکلات و اختلالات ریشه‌های روانی - اجتماعی دارند.

انسان‌ها برای مقابله سازگارانه با موقعیت‌های تنش‌زا و کشمکش‌های زندگی، نیاز به آموختن برخی از مهارت‌ها را دارند، یکی از مؤثرترین برنامه‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشند، برنامۀ آموزش مهارت‌های زندگی است.

آموزش مهارت‌های زندگی در ایران از سال ۱۳۷۷ شروع شده است. هدف از آموزش این مهارت‌ها، کمک به افراد در جهت شناخت هر چه‌بهتر خود، کنترل هیجانات و استرس‌ها و حل کردن هر چه‌بهتر مسائل و مشکلات است.

در سایه تأمین چنین اهدافی، توانایی‌های روانی - اجتماعی افراد افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که آنان مسئولیت‌های مربوط به نقش‌های اجتماعی خود را پذیرفته و بدون صدمه زدن به خود و دیگران با چالش‌ها و مشکلات زندگی روبرو شوند، انتخاب‌ها و رفتارهای سالمی در سراسر زندگی داشته باشند.

ده مهارت اصلی و پایه که به توصیه سازمان جهانی بهداشت مورد آموزش قرار می‌گیرد عبارت است از:

مهارت خودآگاهی و مهارت همدلی، مهارت برقراری رابطه مؤثر و مهارت روابط بین‌فردی سازگارانه، مهارت تصمیم‌گیری و مهارت حل مسئله، مهارت تفکر انتقادی و مهارت تفکر خلاق، مهارت مقابله با هیجان و مهارت مقابله با استرس.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۶۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان