دانلود و خرید کتاب تحریر این میز محمدحسین عابدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحریر این میز اثر محمدحسین عابدی

کتاب تحریر این میز

معرفی کتاب تحریر این میز

کتاب تحریر این میز گزیده اشعار محمد حسین عابدی به گزینش آفاق شوهانی و ابوافضل پاشا است که انتشارات مهر و دل برای تمام علاقه‌مندان به شعر معاصر منتشر کرده است.

درباره مجموعه کتاب‌های هفتاد

جریانِ شعرِ هفتاد یکی از جریان‌های مهمِ شعری در دوره ما است که از لحاظِ تقویمی، در دهه هفتاد به رشد و بالندگی رسید و به جلوه‌گری پرداخت، چنانکه در همان دهه، تفاوتش با شعرِ قبل از آن به وضوحِ تمام نمایان شد.

تقارنِ این بالندگی با دهه تقویمیِ هفتاد موجب شد که این جریانِ شعری به طور شتاب‌زده، نامِ «شعر دهه هفتاد» را پذیرا شود وگرنه سایرِ احتمال‌ها نیز وجود داشت و حتا دور از تصور نبود که این جریانِ شعری نامِ دیگری به خود بگیرد. بر خلاف تصور بعضی از افراد، این‌گونه نیست که جریانِ شعر هفتاد ارتباطِ مستقیمی با دهه هفتاد داشته باشد، این جریانِ شعری در آن دهه به بالندگی رسید وگرنه قبل از آن دهه نیز نمونه‌های بسیار خوبی از آن وجود داشت. بحثِ جریان شعر هفتاد نباید در حوزه مباحث تقویمی قرارگیرد بلکه باید فراتر از آن یعنی در حوزه جریان‌شناسی شعر معاصر مطرح شود؛ به عبارتی این جریان شعری از نظر زمانی از اواسط دهه شصت به طور ضمنی آغاز شد، در اواخرِ دهه شصت خودش را بیشتر به رخ کشید، در دهه هفتاد به اوج خود رسید.

مجموعه کتاب‌های هفتاد در سه گروه منتشر شده است:

گزیده‌های شعر

این دسته از کتاب‌ها به گزیده سروده‌های شاعرانی اختصاص دارد که شعرشان به مرحله تثبیت‌شدگی رسیده است. جلد نخست این کتاب در سال ۱۳۹۸ و باعنوانِ «در گستره هفتاد» منتشر شد.

مجموعه‌های شعر

این دسته از کتاب‌ها شامل مجموعه‌ای از شعرهای هر یک از شاعرانی است که نگاهی جدی و فارغ از تفنن به شعر دارند. ممکن است که این شاعران، پیش از این‌ها کتاب یا کتاب‌هایی منتشر کرده باشند و احتمال هم دارد که نخستین مجموعه شعرشان باشد.

کتاب‌های نقد و نظر

این دسته از کتاب‌ها شامل مفاهیم نقد و تئوری است. البته نه مطالب شبه نقد که خنثی هستند و از روی نقدهای کشورهای دیگر گرته‌برداری شده‌اند بلکه نقدهایی که با حال‌وهوای شعرِ امروزِ ایران هم‌نشینیِ کاملی دارند.

خواندن کتاب تحریر این میز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر معاصر پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان