دانلود و خرید کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی فرانک ونکلی ترجمه سلیمان پاک‌سرشت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی

کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی نوشته فرانک ونکلی و دیگران است. این کتاب راهنمای ارزیابی و مدیریت تاثیرات اجتماعی پروژه‌ها است و در انتشارات همشهری منتشر شده است.

نتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی

ارزیابی تاثیر اجتماعی در ایران، دوره‌ی تاسیس را پشت سر گذاشته و وارد دوره‌ استقرار و رشد شده است. دوره‌ای که انتظار می‌رود این حوزه‌ی مطالعات کاربردی از احتیاط‌های روش‌شناسانه و فرمالیسم ناگزیر روزهای آغازین فاصله گرفته و گام در مسیری بگذارد که فواید اجتماعی آن بیش از پیش آشکار شود. کتاب حاضر، ارزیابی تاثیر اجتماعی را در پیوند با توسعه‌ اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی و نیز پایداری توسعه آن‌هم با ارجاع به نمونه‌های تجربی پیشرو و متعدد مرور می‌کند و یکی از منابع مهم و مرجع انجمن بین‌المللی ارزیابی تاثیر(IAIA) محسوب می‌شود که تاکنون به بیش از ۱۰ زبان ترجمه شده است.

خواندن کتاب ارزیابی تاثیر اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  ارزیابی تاثیر اجتماعی

در مقابل این دو دسته، گروهی از محققان و دانش‌آموختگان علوم اجتماعی بودند که ارزیابی تأثیر اجتماعی را به‌مانند گمشده‌ای نه فقط برای فارغ‌التحصیل فاقد مهارت کاربردی علوم اجتماعی، بلکه برای حوزهٔ تصمیم‌سازی و سیاستگذاری اجتماعی و اقتصادی کشور یافتند. گروه اخیر طی یک دههٔ اخیر نقش کلیدی در توسعهٔ این حوزهٔ مطالعاتی داشته‌اند و در اثر استقبال و تالش آنهاست که امروز اصطلاحاتی مانند اتا، اتاف، پیوست اجتماعی و پیوست فرهنگی برای مدیران و اصحاب علوم اجتماعی ناآشنا و نامأنوس نیست. البته این بدان معنی نیست که همهٔ آنچه در این سال‌ها در ارتباط با این مطالعات اتفاق افتاده است یکسره درست و قابل دفاع است.

چرا که این مطالعات همواره از جانب افرادی که در پس این مطالعات، به منافع و سوداگری خود می‌اندیشند و نیز مدیرانی که این مطالعات را صرفاً برای تأیید اقدامات خود و زینت دفتر کارشان می‌خواهند در مخاطره بوده و هست. اما روشن است که فواید اجتماعی رشد این حوزهٔ مطالعاتی برای کشور بسیار بیشتر از آن بوده است که بشود با دستاویز قراردادن این کاستی‌ها، آن را نادیده گرفت. امروز در حالی این مقدمه را می‌نویسیم که کتاب‌های زیادی در این حوزه منتشر شده است. چندین مرکز مطالعاتی با عنوان و مأموریت ارزیابی تأثیر اجتماعی فعالیت می‌کنند و چندین ژورنال تخصصی یا ترویجی با عنوان ارزیابی تأثیر اجتماعی منتشر می‌شوند. ژورنال‌های تخصصی علوم اجتماعی مقالات محققان این حوزه را کمتر با این نقد رایج سال‌ها قبل "به حوزه اجتماعی ارتباط ندارد" رد می‌کنند. در انجمن جامعه‌شناسی بخشی تحت همین عنوان فعالیت می‌کند و البته در این مورد خاص و بسیار پراهمیت باید قدردان حمایت بی‌دریغ مرحوم دکتر قانعی راد بود که با دشواری تمام و با وجود همهٔ مخالفت‌ها، با تأسیس و آغاز فعالیت این بخش موافقت کردند. پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری فراوانی در این سال‌ها متدولوژی خود را، ارزیابی تأثیر اجتماعی معرفی کرده‌اند؛ بنابراین به تاکید می‌توان ادعا کرد ارزیابی تأثیر اجتماعی دورهٔ تأسیس را پشت سر گذاشته و وارد دورهٔ استقرار و رشد شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۷۴,۲۰۰
تومان