دانلود و خرید کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اثر محمد فتحی

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نوشته محمد فتحی و کاظم کوهی اصفهانی است. این کتاب به همراه نظرات تفسیری و مشورتی شورای نگهبان منتشر شده است. 

مطالعه‌ موضوعات مرتبط با نهاد شورای نگهبان در پژوهش‌های حقوق عمومی و به‌ویژه نظام حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران با توجه به نقش مهم و اثرگذاری عمیق این نهاد در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیار ضروری است.

در این راستا «پژوهشکده‏ شورای نگهبان» به‏عنوان بازوی مشورتی حقوقی شورای نگهبان،‏ علاوه‏بر ارائه نظرات مشورتی به شورای نگهبان در خصوص انطباق مصوبات مجلس شورای اسلامی و اساسنامه‏های مصوب دولت با قانون اساسی،‏ به مطالعات نظری، راهبردی و کاربردی در خصوص موضوعات مختلف حقوق اساسی می‏پردازد.

پژوهشکده شورای نگهبان که از سال ۱۳۷۶ با عنوان «مرکز تحقیقات شورای نگهبان» تأسیس شد، در این مسیر با استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و حوزوی، موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه‏ی علمی و مرتبط با صلاحیت‏های شورای نگهبان و همچنین نیازهای پژوهشی شورای نگهبان را شناسایی کرده و به‏ترتیب اولویت در دستور کار قرار داد که ثمرات آن در قالب مقالات علمی- پژوهشی، گزارش‏های پژوهشی، گزارش‏های کارشناسی و کتاب‏های منتشر شده است.

کتاب حاضر نیز یکی از آثار ارزشمند وعلمی پژوهشکده‏ شورای نگهبان است.

درباره کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

این مجموعه در دو بخش سازمان‌دهی شده است: بخش اول، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بخش دوم، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در پرتوِ نظرات شورای نگهبان.

در بخش اول، به‌جهت سهولت دسترسی مخاطبان به متن قانون اساسی، صرفاً متن مقدمه و اصول این قانون بدون هیچ توضیح و تفصیلی به‌صورت یک‌جا آمده است. در این بخش، متن بازنگری‌شده‌ی اصول قانون اساسی در سال ۱۳۶۸، به عنوان متن مبنا ذکر شده است و متن سابق اصل‌ها، حسب مورد در پاورقی آمده است.

در بخش دوم، تک‌تک اصول قانون اساسی که شورای نگهبان راجع به آن‌ها نظری ابراز داشته است، به صورت مجزا آورده شده و در ذیل آن، الف) کلیه‌ی نظریه‌های تفسیری و مشورتی شورای نگهبان، ب) کلیه‌ی نظرات شورای نگهبان در پاسخ به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی و ج) کلیه‌ی تذکرهای ارشادی و قانونی شورا به نهادها و شخصیت‌ها، حسب مورد (در صورت ابراز نظر در خصوص آن موضوع از سوی شورای نگهبان) آمده است. علاوه بر سه موضوع فوق، در ذیل اصل (۴) قانون اساسی، گزیده‌ای از مهم‌ترین نظرات شرعی فقهای شورای نگهبان که در راستای اِعمال اصل (۴) قانون اساسی راجع به قوانین و مقررات لازم‌الاجرا در کشور ارائه شده نیز به تفکیک و به ترتیب تقدم تاریخی صدور آنها، ذکر شده است.

خواندن کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را یه تمام فعالان حوزه حقوق پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۵۵ صفحه

حجم

۵٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۵۵ صفحه

قیمت:
۲۸,۵۰۰
تومان