دانلود و خرید کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی مهدی جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی اثر مهدی جعفری

کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی

معرفی کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی

کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی نوشته مهدی جعفری و رجبعلی قیصری است. این کتاب به اهمیت رعایت الگوی اسلامی در اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

درباره کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی

الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان نقشه راه کلان و جامع برای رشد و تعالی ملت ایران در پرتو خودباوری عمیق فرهنگی و ملی و بر مبنای نگرش اسلامی ناب، اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین راهبردی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با هدایت الهام بخش رهبری حکیم و فرزانه انقلاب آن را دنبال می‌کند.

 طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بزرگترین و پیچیده‌ترین کار علمی و راهبردی است که پیش‌روی نخبگان و صاحب نظران جامعه ما قرار دارد. از سوی دیگر، با توجه به بروز بحران‌های طبیعی نظیر سیل، زلزله، کرونا و شوک‌های قیمتی، اقتصاددانان هم به مسئله شکنندگی‌ها و ضرورت مقاوم‌کردن اقتصاد توجه دارند. طبیعی است که کشور جمهوری اسلامی ایران نیز، بایستی این مسأله را جدی بگیرد. در صورتی که، نظام اقتصادی تاب‌آور و پایدار بوده و از آسیب‌پذیری و شکنندگی تا حد بسیار زیادی دور باشد و در یک کلام تمام خصوصیت‌های یک اقتصاد پایدار و مقاوم و قوی را داشته باشد، می‌توان گفت، اقتصاد، توان عبور از چنین بحران‌هایی را خواهد داشت. در واقع اقتصاد مقاومتی مبحثی در اقتصاد است که بر اساس آن می توان دید چگونه اقتصاد قادر است در مقابل ضربه‌های مختلف مقاومت کند و در عین حال از این ضربه‌ها آسیب نبیند.

در طراحی، تدوین و اجرای الگوی پیشرفت اسلامی ـ ایرانی بایستی به جهت‌گیری‌‌های استراتژیک فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی ـ امنیتی توجه جدی صورت گیرد. این الگو باید شامل همه اسناد توسعه‌‌ای و تعاملی داخلی و خارجی و محوری مشترک برای اجرای مطلوب همه تصمیمات و اقدامات راهبردی باشد. الگوی اسلامی ـ ایرانی باید متضمن بسترسازی لازم برای گسترش عملی رویه‌‌ها و رویکردهای متعدد نظام جمهوری اسلامی در دیگر ممالک و به ویژه در سرزمین‌‌های اسلامی و در برگیرنده و محقق‌‌کننده هدف‌‌های گام دوم انقلاب اسلامی نیز باشد. از سوی دیگر، ضرورت تأکید بر ایجاد ارتباطات تنگاتنگ طولی و عرضی میان این الگو با دیگر اسناد توسعه‌‌ای کشور از جمله اقتصاد مقاومتی، دربرگیرندگی نقشه راه توسعه جامع و پیشرفت در کشور، لزوم توجه به ضرورت انعطاف هماهنگ با نیازهای جاری و فرآیند تحولات حاکم بر روندهای تکنولوژیک، از دیگر نکته‌‌های مهم قابل طرح درباره بحث توجه به شرایط بومی نظام و کشور، در طراحی الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت است.

در این کتاب نویسندگان به دنبال آن هستند، مبانی ارزش شناختی‌ای را که در تدوین اصول و قواعد نظری و راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و در راستای نیل به اهداف و آرمان‌های متعالی انسان مؤثر است، تبیین کنند. سپس تفاوت‌ها و شباهت‌های الگوی اسلامی پیشرفت، با الگوی سکولار پیشرفت از جهاتی مانند مبانی خداشناختی، هستی‌شناختی، انسان شناختی و ارزش‌شناختی بررسی کنند. سپس مفاهیمی چون عرصه‌های پیشرفت، مفهوم توسعه اسلامی، نقاط افتراق و اشتراک پیشرفت و توسعه و اهمیت دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، الزامات، شاخصه‌ها و راهبردهای دستیابی به آن، همچنین چیستی و چرایی، مبانی و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی و نسبت اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین هدف این کتاب، آشنایی دانشجویان با مفهوم پیشرفت و تفاوت آن با نظریه توسعه رایج و مبانی، اهداف، راهبردهای پیشرفت و آشنایی با ضرورت، مبانی و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و منبع مناسبی برای درس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی رشته اقتصاد است.

خواندن کتاب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و اقتصاد مقاومتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۱ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان