دانلود و خرید کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان محمد ضیایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان اثر محمد ضیایی

کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان

نویسنده:محمد ضیایی
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان

آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان نوشتهٔ محمد ضیایی است. این کتاب دربارهٔ اولین و آخرین نظم تاریخ سخن می‌گوید.

درباره کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان

کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان نظریهٔ جدیدی را دربارهٔ تاریخ و سیر تاریخی جهان ارائه کرده است.

نویسندهٔ کتاب در این اثر، به بررسی نظرات مهم متفکران بزرگ از جمله مارکس، نیچه، هگل و فرانسیس فوکویاما و تئوری‌های مهم دربارهٔ تاریخ شامل جبر تاریخ، تکامل تاریخ و پایان تاریخ پرداخته است و پس از بررسی این نظریه‌ها، ایدهٔ خود را به نام «آنتروپی تاریخ» مطرح کرده و آن را اثبات می‌کند؛ اینکه تاریخ نه مبتنی بر جبر است و نه تکامل و نه پایان آن، آنگونه است که تاکنون مطرح شده بلکه تاریخ مبتنی بر مفهوم فیزیکی آنتروپی است؛ یعنی در مسیر آشوب بیشتر و افزایش بی‌نظمی است و در این زمینه، نویسنده به مواردی از جمله آنتروپی دین، آنتروپی دولت، آنتروپی فرهنگ و آنتروپی اقتصاد پرداخته است. همچنین مراکز و محدوده‌های مهم مولد آنتروپی تاریخ یا آنتروپیست‌ها معرفی شده‌اند که عبارت‌اند از: آمریکا، چین، هند، اسرائیل، روسیه، آلمان، فرانسه و ایران.

در بخش دیگری از کتاب، به پایان تاریخ از این دیدگاه توجه کرده و آن را مطابق با همان مقوله آخرالزمان در تاریخ می‌داند. هرچند نویسنده در مطالب این کتاب، از هر گونه بحث‌های مذهبی اجتناب کرده و به این مسئله خود نیز اشاره کرده است و تاریخ را تنها از منظر فیزیک و مفهوم فیزیکی آنتروپی بررسی کرده است.

در این اثر، نویسنده به نظریه فرانسیس فوکویاما که مبتنی بر پایان تاریخ بر اساس استقرار نظام لیبرال دموکراسی غربی بوده نیز توجه کرده است.

بنابر ایدهٔ نویسنده، پایان تاریخ بدین گونه است که پس از یک دوره استقرار نظم حقیقی تاریخ به سبب آنتروپی منفی وارد شده به تاریخ (که شامل تحولات کاهنده انتروپی است یعنی کاهنده بی‌نظمی)، تاریخ دوباره بر مسیر افزایش آنتروپی قرار گرفته و دیگر نظمی را به خود نخواهد دید. بدین ترتیب، اصل افزایش آنتروپی تا پایان حیات تاریخ و حیات انسان، بر تاریخ مستولی خواهد بود؛ یعتی در مسیر افزون شدن التهاب و آشوب و بی‌نظمی. بدین منوال، تاریخ نیز بی‌پایان خواهد بود.

 خواندن کتاب آنتروپی تاریخ و مساله آخرالزمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به تاریخ و جامعه‌شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.


 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۹۵۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان