دانلود و خرید کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال اثر ثمین حسینی

کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال

کتاب آسیب های ورزشی در والیبال نوشته ثمین حسینی و ناهید پورجمال است. این کتاب به تمام فعالان حوزه تربیت بدنی کمک می‌کند اطلاعات جامعی داسته باشند.

درباره کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال

والیبال مانند اغلب ورزش‌ها تأثیر زیادی بر سلامت، رشد و تکامل بدنی بازیکنان دارد، با این حال نمی‌توان احتمال خطر آسیب دیدگی را در این رشته نادیده گرفت. ترکیبی از تکنیک، تاکتیک و نیازهای جسمانی، والیبال را به یکی از ورزش‌های پرخطر تبدیل کرده است. به دلیل اینکه این حرکت‌ها به صرف انرژی بسیاری نیاز دارند، لذا بازیکنان والیبال با آسیب‌های زیادی مواجه هستند.

آسیب دیدگی را می‌توان هرگونه شرایط جسمانی یا پزشکی دانست که از شرکت بازیکن در مسابقه یا تمرین جلوگیری می‌‌کند. آسیب دیدگی تجربه‌ای غیر ارادی قلمداد می‌شود که ورزشکار را از نظر جسمانی از ورزش جدا می‌کند. آسیب‌های ورزشی را می‌توان به صورت پیوستاری فرض کرد که در یک سو آسیب‌های کوچک (مانند پیچیدگی یک انگشت هنگام گرفتن توپ) و در سوی دیگر آسیب‌های شدید (مانند آسیب مغزی) قرار دارد. با شناخت نوع آسیب در هر رشته ورزشی و یافتن وجه تمایز و تشابه اندام‌های درگیر در رشته‌های مختلف ورزشی می توان زمینه لازم برای ارائه پیشنهادات مؤثر به مربیان، ورزشکاران جهت اصلاح تکنیک های آسیب رسان و مضر، رعایت اصول علمی تمرینات و درمان مناسب را فراهم نمود. این کتاب سعی دارد انواع آسیب را معرفی کند و کمک کند تا اطلاعات کاملی از آسیب‌های ورزش والیبال داشته باشید.

خواندن کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه والیبال پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آسیب های رایج در رشته والیبال

والیبال ایران در سال های اخیر درخشش چشمگیری در میدان های بین المللی داشته و این در سایه تمرین ها و برنامه ریزی بسیاری حاصل شده است. در این رشته مهاجم ماهر با 16 الی 20 ساعت تمرین در هفته، سالانه به طور متوسط چهل هزار اسپک اجرا می کند که ورزشکار را در معرض آسیب های بدنی قرار می‌دهد. پژوهش هایی به منظور یافتن نقاطی از بدن بازیکنان والیبال که در معرض بیشترین آسیب هستند انجام شده که در آنها مچ پا، زانو، شانه و انگشتان دست به عنوان نقاط آناتومیک گزارش شده اند؛ یعنی نقاطی که با بیشترین میزان آسیب همراه هستند. علاوه بر این، بازیکنان والیبال به طور عمده با بیشترین احتمال بروز آسیب های حاد زانو و آسیب ناشی از تکرار مواجه هستند؛ آسیب‌هایی که سبب صدمه های زانو و شانه می‌شوند.

شیوع آسیب‌ها در رشته والیبال

آسیب‌های مرتبط با ورزش درصد بالایی از کل آسیب‌هایی را شامل می‌شود که در طول سال در مراکز درمانی گزارش می‌شوند. ماهیت بعضی از رشته‌های ورزشی باعث آسیب دیدگی بیشتر ورزشکاران آن رشته و نیز در بخش‌های خاصی از بدن می‌شود. بسیاری از مهارت هایی که در رشته والیبال اجرا می‌شوند مانند اسپک، سرویس و دفاع روی تور نیازمند تماس مداوم اندام فوقانی ورزشکار با توپ در حالت دست بالای سر می‌باشند.

در گروه سنی ۲۰-۱۴ساله، بر اساس گزارش‌های آسیب، والیبال با میزان شیوع ۳ آسیب در ۱۰۰۰ ساعت تمرین به عنوان هشتمین ورزش از لحاظ میزان شیوع آسیب است.

در زمینه پست بازیکنان، طبق نتایج تحقیقات انجام شده، آسیب‌های بیشتری در اسپکرها مشاهده شده است و در دیگر پست ها همچون پاسور و دریافت کننده، آسیب‌های کمتری گزارش شده است.

در زمینه مناطق پرآسیب زمین والیبال، آگل و همکاران گزارش کردند که بیشتر آسیب ها در منطقة جلوی زمین و زیر تور، جایی که بیشتر پرش‌ها و فرودها در آنجا صورت می‌پذیرد، اتفاق می‌افتد.

نابلوک و دیگران (۲۰۰۴) بر اساس تجزیه و تحلیل آسیب های والیبال، اندام فوقانی را با ۳۰/۷۱  درصد و اندام تحتانی را با ۵/۲۱ درصد بیشترین مناطق آسیب پذیر گزارش کرده‌اند. شجاع الدین و دیگران(۲۰۰۸) میزان آسیب های وارده به اندام فوقانی در بازیکنان والیبال را ۴۰/۳۹ درصد کل آسیب های وارده اعلام نموده‌اند.

بنابر یکی از گزارش ها بیشترین میزان شیوع آسیب های زانو و مچ پا مربوط به ورزش هایی است که در آنها حرکت های برشی و پرشی وجود دارد. ۶۳ درصد آسیب‌های مچ پا و زانو در والیبال به عامل پرش – فرود مرتبط است. شایع‌ترین آسیب برای بازیکنان والیبال آسیب‌های پیچ خوردگی مچ پا و آسیب ناشی از تکرار زانو، آسیب‌های شانه (برخورد های داخلی و عدم ثبات کاربردی) است. در دیگر تحقیقات، علاوه بر مچ پا و زانو، به انگشتان دست به عنوان نواحی آسیب پذیر بدن اشاره شده است. نکته قابل توجه این است که بازیکنان والیبال در معرض سایر آسیب‌ها که شامل درد پشت، دررفتگی انگشتان و کوفتگی و ساییدگی هستند، قرار می‌گیرند.

نگاه من، سکوت تو
مهری رضایی صومعه علیایی
شکستگی اطفال اندام فوقانی ۲ ـ فصل ۱۳ ـ قسمت اول
محمدرضا رزاق اف
هفتاد صفحه از زبان شیطان
علی راحمی حقیقی
سفرنامه محمد خانجیج بوسنوی به مصر
محمد خانجیج بوسنوی
مجید و بارسا و تیم ملی دارآباد ۱
مجتبی شول افشارزاده
مبانی سیستماتیک جانوری
ارنست مایا
نیایش بالبخند
سارینه هاکوپیان
فریاد دریا
سمیه بیات
کلیات تربیت بدنی عمومی
فاطمه اسلامی
مجلس شورای اسلامی: دوره پنجم
علی خسرو شیری
در جست و جوی آن
ایمان آذیش
جاده ای به سوی خانه
رز ترمین
تاریخ ارتباطات
پل هیر
سیمای رستم و خاندان او در حماسه های ملی ایران
مرضیه حسنکی
اشباح سرگردان
کلی آرمسترانگ
کالیپسو
دیوید سداریس
فردا طلوعی دیگر است
محمد ممیوند
مخمصه وجود؛ هستستان
فرشاد نظرآقایی
مونا معلم
مندی راس
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
دوپامین، مولکولی با خواص شگفت‌انگیز
محمداسماعیل فلزی
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
شیوه‌ی چوپان
کوین لمن
آیین دوست‌یابی
دیل کارنگی
تمرین نیروی حال
فاطمه مشایخی
شفای زندگی
لوئیز ال. هی
آموزش جنسی برای زوج‌های جوان
چارلز ماهان
ترک آسان سیگار به روش آلن کار
آلن کار
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
زمین، زمان، انسان
مزدافر مؤمنی
قانون چاقی
جیسون فانگ
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
۱۰ راهکار غلبه بر استرس
ال.جان ماسون
کتاب کوچک هوگا
مایک وایکینگ
دستورالعمل عمومی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید (کوئید۱۹)
جانگ ونگ هونگ
آسان ترین روش ترک سیگار
آل‍ن‌ ک‍ار
همسر من
عفت‌السادات مرقاتی خویی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۴ صفحه