دانلود و خرید کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار) آلن مارلات ترجمه مرتضی کشمیری
کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار) اثر آلن مارلات

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار)

معرفی کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار)

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار) نوشتهٔ آلن مارلات با ترجمهٔ مرتضی کشمیری و پیوند جلالی در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. در این کتاب علاوه بر مفاهیم بنیادی توجه‌آگاهی، برنامه‌ای هشت‌هفته‌ای برای پیشگیری از عود رفتارهای اعتیادی ارائه شده که می‌تواند به صورت گروهی یا انفرادی مورد استفاده کسانی قرار گیرد که می‌خواهند با افزایش آگاهی، از رنج چنین رفتارهایی رها شوند. سادگی و تنوع تمرین‌‌ها و قابلیت اجرایشان در تمام موقعیت‌های روزمره، باعث شده است که این برنامه کاملاً مؤثر و کاربردی باشد.

درباره کتاب 

با ظهور موج جدید درمان‌های روان‌شناختی، تمرین‌های کهن توجه‌آگاهی رواجی تازه یافته‌اند. افزایش آگاهی از آنچه در بدن، ذهن و دنیای اطراف‌ می‌گذرد، پذیرش آنها به همان صورت که هستند و حضور هوشیارانه در لحظه‌لحظه زندگی، باعث شده افراد مختلف، از درمانجویان و درمانگران گرفته تا هر که در پی رشد و بالندگی است، مجذوب این تمرین‌ها شوند.

 این کتاب شما را در طول دوره همراهی می‌کند و شامل نکات، جداول روزنگار، سخنان قصار و متون برگزیده‌ای است که به یادگیری هرچه بیشتر شما کمک می‌کند.

 بعد از شرکت در هر جلسه بخش مربوط به آن را در کتاب مطالعه کرده و از بخش‌های مربوطه برای تأمل بر تجربهٔ خود و انجام تکالیف هفتگی استفاده کنید. همچنین توصیه می‌‌شود مطالب را از قبل نخوانید تا هر جلسه برایتان کاملاً تازگی داشته باشد. بهتر است در طول دوره بیش از اندازه درگیر کتاب خواندن نشوید، چرا که این کار می‌تواند شما را به سمت پردازش ذهنی و متفکرانه سوق دهد و این با فرآیند تجربی دوره تداخل خواهد کرد.

کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به درمانگران، درمان‌جویان و کسانی که مصمم به تغییر رفتارهایی در خود هستند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پیشگیری از عود مبتنی بر توجه آگاهی (کتاب کار)

آمادگی برای شرکت در برنامه

توصیهٔ اکید می‌کنیم در صورت امکان در تمام جلسات گروه شرکت کنید. بهتر است برای این دوره لباس‌های راحت و آزاد بپوشید؛ لباس‌هایی که برای کشش‌ها و حرکات بدنی مناسب باشند. اگر معمولاً از نیمکت، چهارپایه یا کوسن هنگام مراقبه استفاده می‌کنید آنها را همراه خود بیاورید. در محل تمرین از صندلی برای تمرین توجه‌آگاهی و از تشک یوگا برای تمرین‌های کششی و حالت درازکش استفاده می‌کنیم.

اگر نگران سلامت یا توانایی‌تان در انجام تمرین‌های آرام کششی یا حرکات درازکشِ یوگا هستید توصیه می‌کنیم با پزشک خود مشورت کنید. ضمناً می‌توانید تمرین‌ها را به فراخور محدودیت‌هایتان تغییر داده و هر تمرینی را که برایتان راحت نیست کنار بگذارید. به هر حال این تمرین‌ها برای افرادی با وضعیت سلامت متفاوت طراحی شده‌اند و در مجموع ملایم هستند. هدف اصلی این است که حرکات را آگاهانه انجام دهیم در حالی که کاملاً نسبت به نیازهای بدنمان در هر لحظه واقفیم.

برای آشنایی با پیشینهٔ این تمرین‌ها می‌توانید به کتاب‌های مختلفی مراجعه کنید اما باید مواظب باشیم کتاب خواندن جای تمرین را نگیرد، زیرا می‌تواند به جای تجربه کردن ما را به فکر کردن سوق دهد. شاید هر بار یکی دو صفحه خواندن الهام‌بخش باشد و به ما در تمرین‌ها کمک کند. همچنان ممکن است بخواهید تا انتهای دوره چیزی نخوانید و اجازه دهید تجربه به شکلی عمیق در درونتان طنین‌انداز شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۲۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان