دانلود و خرید کتاب مرد رویاها سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرد رویاها اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب مرد رویاها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۶۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرد رویاها

کتاب مرد رویاها نوشته سیدمهدی شجاعی است که انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. مرد رویاها بخشی از زندگی مصطفی چمران در آمریکا، لبنان و مصر است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

درباره کتاب مرد رویاها

کتاب مرد رویاها اثر سید مهدی شجاعی در قالب یک فیلم‌نامه سریالی نوشته شده است، اما هنوز از آن فیلم و یا سریالی ساخته نشده است.  روایت مرد رویاها به آشنایی شهید چمران با همسر اولشان در آمریکا شروع می‌شود. کتاب در ادامه به اعتراض شهید چمران به فعالیت‌های ساواک در آمریکا می‌پردازد. سید مهدی شجاعی، به سراغ نوجوانی شهید چمران هم رفته است و خاطراتی از گذشته ایشان روایت می‌کند. این کتاب هم‌چنین به ماجرای حضور چمران در مصر در دوران حکومت  جمال عبدالناصر و رفتن به دفتر او، دریافت کمک‌های نظامی از او برای آموزش نیروهای چریکی، آشنایی چمران با امام موسی صدر و مهیاشدن امکان حضور چمران در لبنان هم می‌پردزاد. 

خواندن کتاب مرد رویاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی شهید چمران پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و هفده سال بعد با دیپلم ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. او در بدو ورود به دانشکده، گرایش کارگردانی تئاتر را برگزید و حدود سه سال نیز با همین گرایش پیش رفت و عموم واحدهای کارگردانی را پشت سر گذارد. در این زمان که به سن بیست‌سالگی رسیده بود، از میان مسیرهای مختلف پیش رو، نویسندگی را به‌عنوان حرفه برگزید. به همین جهت از رشته کارگردانی به نمایشنامه‌نویسی و ادبیات دراماتیک تغییر جهت داد و همچنین با اعلام انصراف از ادامه تحصیل هم‌زمان در رشته علوم سیاسی، علی‌رغم گذراندن عموم واحدهای مهم و اساسی، تمرکز خود را به طور ویژه در حوزه داستان‌نویسی قرارداد. سید مهدی شجاعی حدود هشت سال مسئولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامهٔ جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامهٔ صحیفه را به عهده داشت. 

سال‌های متمادی مسئولیت سردبیری مجله رشد جوان را برعهده داشت و هم‌زمان در سمت مدیر انتشارات برگ به انتشار حدود ۳۰۰ کتاب از نویسندگان و هنرمندان و محققان کشور همت گماشت. مسئولیت داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به شمار می‌روند. اگرچه رشته تحصیلی‌اش ادبیات نمایشی بوده و چند نمایش‌نامه هم به دست چاپ سپرده، اما بیش‌تر بر روی داستان‌نویسی متمرکز شده و مجموعه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند مانند «سانتاماریا»، «غیرقابل چاپ» «سری که درد… می‌کند» را منتشر کرده است. از دیگر آثار هنری سید مهدی شجاعی، قطعه‌های ادبی اوست که در قالب چند کتاب به بازار نشر روانه شده‌اند.

 او در سال ۱۳۷۶ اقدام به راه‌اندازی انتشارات کتاب نیستان کرد. انگیزه اصلی این حرکت معرفی و چاپ برگزیدگان ادبیات در حوزه‌های داستان، شعر و نمایشنامه بود. این پروژه در نهایت در سال ۱۳۸۰ با انتشار بیش از ۲۵۰ دفتر از هنرمندان معاصر خاتمه یافت. کتاب نیستان علاوه بر پروژه «گزیده ادبیات معاصر»، حدود ۴۰۰ عنوان در حوزه‌های ادبیات، ادبیات دینی، مذهب و کودک و نوجوان منتشر کرده است.

بخشی از کتاب مرد رویاها

سکانس ـ شب ـ داخلی ـ بنیاد شهید چمران

در تمام فضای سالن، عکس‌ها و نقاشی‌های شهید چمران به دیوار نصب شده و در اتاق‌های مختلف، فایل‌ها، کتاب‌ها، نوارها و آثار چمران به طور منظم و نامنظم، چیده و ریخته شده.

نویسنده از عکس‌ها و آثار مختلف بازدید می‌کند و مهندس ادیب در حین حرکت برایش توضیح می‌دهد.

مهندس ادیب: این بخش کوچیکیه از آنچه مورد نیاز شماست. نمی‌خوام بگم که برای جمع‌آوری آثار مربوط به دکتر تلاش کافی نشده یا سهل‌انگاری شده؛ می‌خوام بگم که در عین حال، شخصیت دکتر به‌گونه‌ای‌ست که امکان جمع‌آوری همه اطلاعات رو دشوار می‌کنه.

نویسنده: (با تعجب) یعنی چی؟ 

مهندس ادیب: توضیحش دشواره؛ فقط وقتی که خودتون درگیر مقوله بشین، منظور منو می‌فهمین.

نویسنده: خب بالاخره باید از یه جایی شروع کنم. (فکر می‌کند) مثلاً... از حرف‌های دکتر.

مهندس ادیب: هست. حرف‌ها و نوشته‌ها و سخنرانی‌های دکتر هست؛ ولی دکتر بیش از حرف، عمل از خودش باقی گذاشته.

نویسنده: عمل یعنی کارهاش، رفتارش. اینها رو می‌شه از زبان کسانی که باهاش بودن استخراج و جمع‌آوری کرد. غیر از اینه؟

مهندس ادیب: تقریباً.

نویسنده: (کلافه) تقریباً آره یا تقریباً نه؟

مهندس ادیب: مرحوم دکتر دست‌نوشته‌های عجیبی از خودش به جا گذاشته، حوادث عظیمی رو آفریده، تأثیر تعیین‌کننده‌ای در تاریخ داشته... ولی اینها مهمترین کار او نیست؛ مهمترین کار او، آدم‌هایی‌ست که ساخته. و اون آدم‌ها رو نمی‌شه در اینجا جمع‌آوری و آرشیو کرد. اینه که عرض می‌کنم جمع‌آوری همه اطلاعات درباره دکتر دشوار و بلکه محاله. 

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

محمد جواد
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

شماره 9 فیلمنامه جذابی از زندگی پربار شهید دکتر مصطفی چمران که بر اساس زندگی نامه و وقایع مهم زندگی شهید چمران نوشته شده. واقعاً نمیدونستم ایشون چقدررر انسان بزرگی بوده. شیوه نگارش کتاب واقعا خوبه‌، بعضی جاهاش نمیتونید کتاب رو بذارید زمین

sss
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

نسخه کاغذی‌اش را دارم و خواندم. بخوانید و چهره متفاوتی از زندگی شهید چمران را ببینید و لذت ببرید. تخفیف ۹۰ درصد برای کتابهای خوب ایرانی کم پیش می‌آید توصیه می‌کنم جا نمانید.

نسكافه
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

این کتاب به شکل فیلم نامه نوشته شده و قسمتی از زندگی شهید چهران را روایت میکند. نویسنده واقعا عالی و جذاب روایت کرده است.

Sepidaar
۱۴۰۱/۰۴/۰۲

لطفا در طاقچه بی‌نهایت قرار بدید.. ممنون

Avicenna Mohamadhashem
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

کتاب در رابطه با بخشی از زندگی دکتر مصطفی چمران هست یک روایت بی نظیر از شاهکارهای سید مهدی شجاعی توضیح بیشتر نمیتونه حق مطلب رو برسونه فقط میتونم بگم بخونین و لذت ببرین

عبدالحبیب
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

خیلی خوب خیلی اثر گذاربود خیلی دنبال اطلاعات مبارزات شهید چمران در امریکا و لبنان بوده که تو این کتاب جواب یسری از سوال هامو گرفتم امیدوارم روزی هنر و هنرمندان لایقی پیدا بشن تا این حقایق افسانه ای رو به تصویر

- بیشتر
حمید اصفهانی
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

یکی از بهترین کتاب هایی که تا الان خوندم

کاربر ۳۵۸۲۰۳۳
۱۴۰۱/۰۴/۱۴

سلام لطفا این کتاب رو در طاقچه بی نهایت قرار بدید

maedeh
۱۴۰۱/۰۳/۰۸

به نظر من کتاب خوبی بود....وقتی خوندم گفتم واقعاحیف چنین افرادی که از دستشون دادیم ولی لیاقتشون شهادت بود...توصیه می کنم این کتاب رو بخونید

واقف
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

در این کتاب قسمتی از زندگی شهید چمران که بیشترش مربوط به فعالیت ایشون در لبنان می شد ، به صورت فیلم نامه نوشته شده بود. دوست داشتم باز هم ادامه داشته باشه‌. قسمت هایی از این کتاب که در

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
پروانه: (متحیر) چطوری سازنده‌هاش عقلشون به این نرسیده؟؟ چمران: خب آخه قرار نیست که فهم همه چیز در انحصار یک عده از آدم‌ها باشه. خدا عقل رو تقسیم کرده بین خلایق. فقط باید ازش استفاده کرد.
Ali Ferdosi
چمران: صعود به قله سخت‌تره یا نزول به درّه؟ پروانه: (بلافاصله) خب معلومه، صعود به قلّه! چمران: پس چرا کوهنوردها صعود رو انتخاب می‌کنن با اینکه کار سخت‌تریه؟ پروانه: برای اینکه ارزشمندتره. نزول به دره که هنر نیست. چمران: پس هنر و ارزش، در کار سخت‌تره؛ کاری که آسونه هنر نیست.
حسین هستم
فرق مصطفی با بقیه اینه که وقت تلف شده نداره.
e.azmoon
چمران: این دقیقاً همون چیزیه که من دارم براش مبارزه می‌کنم. (با شور و حرارت) برای اینکه نمی‌خوام بچه‌های ما و نسل بعدی ما هم دچار این تحقیر بشن. استاد: ببخشید مصطفی! مقصودم تحقیر شما نبود... چمران: مقصود شما رو می‌فهمم استاد! شما چه بگید و چه نگید، دیدگاهتون نسبت به کشور من اینه. در حالیکه واقعیت کشور من این نیست. این بلاییه که رژیم‌هایی مثل پهلوی بر سر ملت ما آوردن.
Husain Gh
کسی که طعم پرواز رو چشیده باشه، هیچ جوری تن به این مناسبات خاکی و زمینی نمی‌ده.
حسین هستم
من در دامان فقر به دنیا اومدم و رشد کردم. اما چه فقری؟ فقر عفیف، فقر نجیب، فقر سازنده، فقر سرفراز.
مسعود رئوفی
فاتحه خوندن به گذشته و گذشتگان که اشکال نداره آقا صادق! فاتحه خوندن به آینده است که اشکال داره.
hiba
رسیدن یا نرسیدن به هدف مهم نیست؛ مهم حرکت کردن در مسیر صحیحه. چه اشکالی داره اگر ما به هدف نرسیم ولی نسل‌های بعدی ما برسن؟! برعکس؛‌ اگر مسیر حرکت غلط باشه، در اون صورت، رسیدن به مقصد و هدف هم ارزشی نداره.
حسین هستم
قرار نیست که فهم همه چیز در انحصار یک عده از آدم‌ها باشه. خدا عقل رو تقسیم کرده بین خلایق. فقط باید ازش استفاده کرد.
hiba
پروانه: (متحیر) چطوری سازنده‌هاش عقلشون به این نرسیده؟؟ چمران: خب آخه قرار نیست که فهم همه چیز در انحصار یک عده از آدم‌ها باشه. خدا عقل رو تقسیم کرده بین خلایق. فقط باید ازش استفاده کرد.
Ali Ferdosi

حجم

۲۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

حجم

۲۳۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

قیمت:
۱۸۴,۰۰۰
تومان