دانلود و خرید کتاب آیین زندگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین زندگی اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب آیین زندگی

گردآورنده:سیدمهدی شجاعی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیین زندگی

کتاب آیین زندگی: وصایای امیرالمومنین (ع) به امام حسن مجتبی (ع) نوشتۀ سید مهدی شجاعی ترجمه و شرح نامه ۳۱ نهج‌البلاغه است، وصایای حضرت علی (ع) به امام حسن (ع). نام کتاب تعریف دقیقی است از محتوای ارزنده کتاب که به‌راستی این وصایا دستورالعمل کاملی است برای زندگی خدایی، چه در دنیا چه برای آخرت.

درباره کتاب آیین زندگی:وصایای امیرالمومنین (ع) به امام حسن مجتبی (ع)

آنچه پیش‌روی شماست، سفارشات، توصیه‌ها، موعظه‌ها، رهنمودهای آموزه‌ها یا ره‌توشه‌های امیرالمؤمنین به امام حسن مجتبی است نامه‌ای که حضرت مولا هنگام بازگشت از جنگ صفین، در یکی از منازل بین راه خطاب به فرزندشان امام حسن مجتبی نوشته‌اند و طی آن ‌همه آنچه را که یک انسان برای زندگی در این جهان به آن نیاز دارد، موردتوجه قرار داده‌اند.

به همین دلیل محتوای این نامه کیفیتی عمومی دارد و بیشتر از آنکه به کار جانشین معصوم ایشان آید توصیه‌هایی نغز و کارآمد است که ارزشی جهان‌شمول و ازلی و ابدی دارند. گذشته از قدر و منزلت محتوای کتاب، آنچه قابل اشاره است و این نامه را تحت عنوان «آیین زندگی» برای مخاطب خواندنی‌تر می‌کند، ترجمه سید مهدی شجاعی است که به‌واسطه دلدادگی به نویسنده این متن، شور و سوز درون و ادبیات زبان فارسی خود را در ترجمه، به خدمت کلام پرمغز حضرت امیر درآورده است. برگردان فارسی سید مهدی شجاعی از این نامه، حکایت از اعتقاد عمیق او به صاحب متن و کلام او دارد. ازاین‌رو ترجمه شجاعی به دلیل ارتباط عاطفی و درونی‌اش با متن به دل خواننده نیز می‌نشیند.

خواندن کتاب آیین زندگی: وصایای امیرالمومنین (ع) به امام حسن مجتبی (ع) را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب آیین زندگی برای کسانی به دنبال دستورالعملی برای زندگی درست در این دنیا هستند مناسب است.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد، وقتی جوان بود تحصیلاتش را در رشته‌‌های ادبیات نمایشی و حقوق هم‌زمان شروع کرد و به دلیل علاقه‌اش به نوشتن تحصیلاتش را ناتمام گذاشت. او در روزنامه‌‌های مختلف و مطبوعات مثل صفحات هنری و فرهنگی روزنامۀ جمهوری اسلامی، ماهنامۀ صحیفه و مجلۀ رشد جوانان فعالیتش را دنبال کرد و مدتی هم سرپرست انتشارات برگ را برعهده داشت، پس از نقد‌های اجتماعی او که در مجله منتشر کرد، مجبور به متوقف کردن فعالیت این ماهنامه شد و بعد از تعطیلی این نشریه انتشارات نیستان را تأسیس کرد.

او علاوه بر فعالیت در نشریه‌های متفاوت چند فیلم‌نامه هم نیز نوشته است و با کارگردانانی چون مجید مجیدی، بهزاد بهزاد پور همکاری داشته و فیلم‌نامه‌هایی از جمله: پدر، چشم خفاش، دیروز بارانی و... نیز از فعالیت‌های سینمایی او است. او به‌عنوان داور در جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات هم حضور داشته است. او در کتاب‌های کودک و نوجوان نیز پرکار بوده، از جمله پهلوان و فیل، قصة پلنگ سفید و ...

بخش‌هایی از کتاب آیین زندگی: وصایای امیرالمومنین (ع) به امام حسن مجتبی (ع)

و آماج مصائب اندوه‌بار قرار گرفته است.

و به بندگی دنیا درآمده است.

و به تجارت غرور مشغول گشته است.

و بدهکار وادی فنا شده است.

و تن به اسارت مرگ داده است.

و هم‌پیمان دغدغه‌های غدار گشته است.

نظرات کاربران

محمد یاسین
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

کتاب بهشتیه نخرین نخونین بدی کردین بخودتون سخنان امام علی و قلب شمارو روح میبخشه و دست کسی که این کتاب نشر کرده درد نکند،روحش شاد شهید سید مهدی شجاعی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۶۵۰
تومان