دانلود و خرید کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران اثر علی نصیری

کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران

معرفی کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران

کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران نوشتۀ علی نصیری است. این کتاب را انتشارات وحی و خرد منتشر کرده است. بهشت جایی است که بهشتیان از لذت رضوان و رضایت الهی بهره دارند و با کنار رفتن تمام حجاب‌های حایل میان آنان و خداوند، به مرحله «لقاء الهی» می‌رسند.

درباره کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران

از نگاه قرآن و روایات دنیا بازاری است که انسان‌ها در آن باایمان و عمل صالح یا با کفر و رفتار ناشایست، دچار سود و زیان می‌شوند و جای مسابقه و میدان مبارزه و تلاش برای پیش‌گامی در خیر و صلاح یا زشتی و پلشتی است. با چنین نگاهی انسان‌ها همگی چه آگاهانه و چه ازروی ناآگاهی در چنین میدان مسابقه‌ای شرکت دارند و قیامت جای نشان‌دادن پیروزمندان این مسابقه یا شکست‌خوردگان است. براین‌اساس، قرآن از فلاح و رستگاری مؤمنان با نیل به نعمت بهشت سخن به میان آورده و به‌صورت مکرر تذکر داده است کسانی که پایان کارشان به بهشت انجامیده و شایستگی ورود به آن را یافته‌اند، پیروزی بزرگی نصیب آنان شده است.

بهشتیان افزون بر همراهی و همنشینی با خانواده شایسته خود، از لذت و ابتهاج همراهی با پیامبران و اولیای الهی نیز بهره دارند. در بهشت از همنشینی با بی‌دینان و ستمکاران و از آفت‌های رفتاری رایج میان مردم دنیا؛ همچون دروغ، غیبت، تهمت، بدبینی، حسادت و در یک کلمه از پلیدی و پلشتی خبری نیست.

بهشتیان افزون بر نعمت‌های معنوی از انواع نعمت‌های مادی نیز بهره دارند. آنان از همنشینی با همسران زیبا، مهربان و عفیف برخوردارند؛ لباس‌های زربفت و ابریشمین بر تن می‌کنند و انواع زیور بر دست و لباس آنان آویزان است؛ در باغ‌هایی که زیر آنها انواع چشمه‌ها جاری است و در خانه‌ها و در قصرهای باشکوه، بی‌نظیر و وسیع ساکن‌اند و بر فرش‌ها و تخت‌های زمردین و مرصع تکیه می‌زنند و خدمتگزارانی زیبارو از آنان با انواع و اقسام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها در ظرف‌های بلورین نقره‌فام پذیرایی می‌کنند. بهشتیان از مقام «کن» برخوردارند و همه انواع و اقسام خوشی‌ها و لذایذ؛ طبق دلخواه و میل تنها با یک اراده قلبی و بلافاصله در برابر آنان حاضر می‌شوند.

خواندن کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به جمع‌آوری اطلاعات درمورد بهشت و بهشتیان می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

بخش‌هایی از کتاب بهشت وعده گاه نیکوکاران

۱. تفسیر؛ ازآنجاکه در عموم سوره‌های قرآن، آیات مربوط به بهشت انعکاس یافته است، هر مفسری که به تفسیر ترتیبی روی آورده به ناگزیر در بررسی آیات به مسئله بهشت پرداخته و جوانب مختلفی از این مبحث را موردتوجه قرار داده است. میزان اهتمام مفسران به این مقوله به عمق و گستردگی هر تفسیر و علایق و دانسته‌های هر مفسر مربوط می‌گردد؛ به این معنا که مثلاً در تفاسیر گسترده‌ای همچون تفسیر کبیر رازی و یا تفاسیر عمیقی همچون المیزان آیات بهشت موردبحث و بررسی و گسترده‌تر و عمیق‌تری قرار گرفته است. افزون بر تفاسیر ترتیبی در تفاسیر موضوعی که در سده اخیر متداول شده، مسئله معاد و از جمله مبحث بهشت و نعمت‌های آن موردتوجه ویژه قرار گرفته است. دراین‌بین می‌توان به کتاب‌های منشور جاوید و پیام قرآن اشاره کرد.

۲. کلام اسلامی؛ از آن جا که موضوع علم کلام شناخت مبدأ و معاد است، هر متکلمی در بررسی مسائل معاد بر خود لازم می‌بیند که درباره بهشت و نعمت‌های بهشتی گفتگو کند. در نگریستن در کتاب‌های کلامی که توسط متکلمان شیعه و اهل‌سنت تدوین‌یافته، نشان می‌دهد که آنان اهتمام قابل‌تحسینی در این باره از خود نشان داده و با تحقیقات ژرف خویش به بسیاری از پرسش‌ها در این زمینه پاسخ گفته‌اند.

۳. فلسفه اسلامی؛ فلسفه به معنای دفاع عقلانی از دین و آموزه‌های دینی است و ازآنجاکه از جمله مباحث بسیار مهم در عرصه دین شناخت، مبحث بهشت پژوهی است، فلاسفه مسلمان در بررسی مسئله معاد و جهان آخرت مباحثی در این زمینه ارائه کرده‌اند؛ به‌عنوان‌مثال صدرالمتألهین شیرازی در کتاب اسفار اربعه خود مباحث مفیدی را در زمینه‌های معادشناسی و از جمله ویژگی‌های بهشت منعکس ساخته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۱۰۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان