دانلود و خرید کتاب فرار از مدرسه ترجمه حسن توزنده جانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرار از مدرسه

کتاب فرار از مدرسه؛ ساختارها، نظریه‌ها و رویکردهای درمانی با ترجمهٔ مهدیه کاویی و حسن توزنده‌جانی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. این مجموعه آموزشی، راهنمای عملی مناسبی برای روان‌شناسان، مشاوران، مددکاران‌ اجتماعی و سایر متخصصان و علاقه‌مندانی است که با کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها کار می‌کنند. این کتاب برای ارزشیابی و درمان درمان‌جویان متقاضی کمک‌‌ها و‌ خدمات روان‌شناسی و هم‌چنین طرح‌ریزی برنامه‌های آموزشی و درمانی تدوین شده است. آشنایی با شیوه‌های مختلف پیشگیرانه، ویژگی‌ها و رویکردهای درمانی که در این کتاب توصیف شده‌اند، می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و کنترل ترس و یا امتناع از رفتن به مدرسه در کودکان و نوجوانان داشته باشد.

درباره کتاب فرار از مدرسه

با گذشت زمان، دانش روان‌شناسی در ارتباط با رفتارهای غیبت از‌ مدرسه یا امتناع از رفتن به مدرسه وسعت و عمق بیشتری یافته است. به‌ کارگیری روش‌های جدید درمانی، شناخت ابعاد مختلف این رفتار کودکان، شناخت تأثیرات محیطی در آمیخته با تکنولوژی پیشرفته و صنعتی امروز و واکنش‌های پیچیده کودکان امروزی با رویدادهای پیرامون خود باعث شده است تا متخصصان علوم روان‌شناختی (به ویژه، رفتار درمانی) برای مواجهه با مقتضیات روز و تخصصی نمودن حیطه‌های محیطی خود بر عمق و غنای بیشتر از پیش این شاخه بیفزایند. بنابراین، شناخت انواع ترس از مدرسه و امتناع کودکان از رفتن به مدرسه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار شده است.

کتاب فرار از مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب راهنما را به والدین، مربیان، معلمان، کودکان و نوجوانان، روان‌شناسان، مشاوران، مددکاران اجتماعی، روان‌ پزشکان و کلیه کسانی که در رابطه با آموزش و تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان فعالیت دارند و عموم مردم جامعه توصیه می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرار از مدرسه

معمولاً فهرست ترس‌های ممکن حد و مرزی ندارد و از یک فرد تا فردی دیگر متفاوت است. ترس از رفتن به مدرسه و یا امتناع از رفتن به مدرسه از جمله ترس‌هایی است که هم از لحاظ تعداد افراد مبتلا و هم از لحاظ تأثیر سوء بالقوه آن روی رفتار کودک از دیگر ترس‌ها مهم‌تر می‌باشد. بنابراین، باید توجه داشت که همه کودکانی که از رفتن به مدرسه امتناع می‌کنند دچار ترس از مدرسه نیستند.

برخی از کودکان به این دلیل از رفتن به مدرسه امتناع می‌کنند که فعالیت‌های دیگر برای آن‌ها تقویت کننده‌تر است. این قبیل کودکان معمولاً به عنوان فراری یا بیزار از مدرسه تلقی می‌شوند. کودکان دیگر ممکن است نه به خاطر ترس از مدرسه، بلکه به علت ترس از ترک خانه از رفتن به مدرسه امتناع کنند. این قبیل کودکان معمولاً دچار اضطراب جدایی هستند.

هراس از‌ مدرسه معمولاً با ترس شدید از رفتن‌ به مدرسه مشخص می‌گردد. کودکان مبتلا به این مشکل از ترس و نگرانی مبهمی در باره احتمال وقوع یک سانحه یا مصیبت صحبت می‌کنند و غالبا ًاز ناراحتی‌های بدنی مانند سردرد، دل‌درد، یا دل‌به‌هم‌خوردگی شکایت می‌کنند. هم‌چنین، ترس خود را از موارد دیگری نظیر تاریکی و تنهایی نیز ابراز می‌کنند.

تقریباً همه کودکان به دلایل مختلف گاهی از رفتن به مدرسه اکراه دارند. اما ترس از مدرسه به احتمال قوی یک رفتار چند علتی است و والدین باید نسبت به این مسأله حساس باشند. امتناع از رفتن به مدرسه سبب اجتناب از شرایط و موقعیت‌های ترس‌آور و ناراحت کننده می‌شود، و ماندن در خانه و خصوصیات تقویت‌کننده ناشی از آن باعث تقویت بیشتر رفتار اجتنابی می‌گردد، والدین،‌مربیان و‌مسؤلان مدرسه باید بلافاصله نسبت به تغییر این رفتار اقدام نمایند.

نظرات کاربران

زهرا
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

توضیح مراحل یه تحقیق بود،کاربردی و‌کمک کننده نبود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان