دانلود و خرید کتاب اختلال سلوک مهدیه کاویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال سلوک اثر مهدیه کاویی

کتاب اختلال سلوک

معرفی کتاب اختلال سلوک

کتاب اختلال سلوک نوشتۀ مهدیه کاوئی و حسن توزنده جانی در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. از دیرباز اجتماع به مشکلات سلوک کودکان توجه کرده است و آن را مقدمه بزهکاری و جرم در بزرگسالی دانسته است. با خنثی‌ کردن عوامل خطرآفرین و تقویت‌ کردن عوامل حمایتی خردسالی می‌توان از رشد فزاینده پرخاشگری طرد‌شدن از سوی همسالان، عزت نفس پایین،اختلال سلوک و شکست تحصیلی که معمولاً در کودکان مبتلا به مشکلا‌ت رفتاری زود ‌هنگام دیده می‌شود پیشگیری کرد و یا آن را محدود نمود.

درباره کتاب اختلال سلوک

امروزه، با توجه به آهنگ سریع تحولات و عرصه‌‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره بشر نیاز دارد تا براساس شرایط موجود تغییری در عرصه زندگی‌اش پدید آورد. چرا که ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر شیوه‌‌های زندگی بسیاری از افراد را در رویارویی با چالش‌ها و مشکلات روزمره آسیب‌پذیر کرده است. بنابراین، زندگی در چنین شرایطی مهارت‌های خاصی را طلب می‌کند، مهارت‌هایی که بتواند زیستن یعنی زندگی سالم و بانشاط، توأم با صلح و بالندگی و کارآموزی را به ارمغان آورد. آموزش این مهارت‌ها قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می‌دهد و در نتیجه شخص قادر می‌شود بدون این که به خود یا دیگران صدمه بزند، مسئولیت‌‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را قبول کند و با چالش‌ها و مشکلات روزانه به شکل مؤثر رو‌به‌رو شود.

کتاب اختلال سلوک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مشاورین مدارس، روان‌شناسان کودک و نوجوان و همۀ کسانی که با گروه سنی کودک و نوجوان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اختلال سلوک

با وجود توجه فراوان متخصصان و نگرانی عموم مردم عده زیادی از کودکان و نوجوانان مرتکب پرخاشگری، خراب‌کاری و خشونت می‌شوند که بسیاری از این رفتارها به دور از چشم مردم صورت می‌گیرد. متأسفانه، افزایش روزافزون نمایش اعمال جامعه‌ستیزانه جوانان در رسانه‌ها این اعتقاد عمومی را قوت می‌بخشد که پرخاشگری بخشی از ماهیت انسان است.‌ با این‌ که خشونت فزاینده نشانه فساد اجتماعی است. شیوع بالای مشکلات سلوک و حضور آشکار جوانان مبتلا به این مشکلات در تمام اجتماع و صدماتی که به قربانیان خود وارد می‌کنند نیاز مبرم به توصیف شناخت و کمک را ایجاد کرده است. 

تا همین اواخر تاکید فراوانی بر درمان کودکان بزرگتر مبتلا به مشکلات سلوک وجود داشته است و بر مداخله زود‌هنگام و برنامه پیش‌گیرانه کمتر تاکید شده است. خوشبختانه، این شرایط تغییر کرده است و شناخت فزاینده‌ای نسبت به نیاز به مداخله‌های جدی مربوط به خانه و مدرسه ایجاد شده است که می‌تواند در رقابت با تاریخچه رشد منفی، محیط ضعیف خانوادگی، اجتماعی و معاشرت با همسالان منحرف عمل کند.

نظرات کاربران

زیبا
۱۴۰۲/۰۱/۲۹

کتابی اصولی و کاملا علمی در مورد این اختلال هست. به صورت گسترده در مورد اسیب شناسی سلوک توضیح میده و از معدود کتابهایی ست که بخش مقدمه ش هم جذاب و اموزنده بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۲۲۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان