دانلود و خرید کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD) ملیسا اورلو ترجمه الهام شیخی ابومسعودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD) اثر ملیسا اورلو

کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD)

معرفی کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD)

کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی(ADHD) نوشته ملیسا اورلو با ترجمه الهام شیخی ابومسعودی منتشر شده است. این کتاب جهت نجات زندگی مشترک زوج از دردسرها و آگاه‌سازی آن‌ها جهت کسب آرامش بیشتر نوشته شده است.

درباره کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD)

این کتاب جهت نجات ازدواج‌ها از مشکلات و آگاه کردن آن‌هایی که در خواب غفلت هستند جمع‌آوری شده است. بیشتر اوقات، بزرگ‌سالان به‌جایی می‌رسند که می‌فهمند دلیل اینکه خیلی در زندگی‌شان باهم دعوا می‌کنند این است که زندگی‌شان تحت تأثیر بیماری تشخیص داده نشده‌ای به نام بیش‌فعالی قرار دارد. کتاب «راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش‌فعالی» به بزرگ‌سالانی که از بیماری بیش‌فعالی رنج می‌برند جواب‌ها و استراتژی‌های اساسی ارائه می‌دهد که به‌واسطه آن زوجین می‌توانند فوراً از آن جهت بهبود روابطشان بهره گیرند. این کتاب سؤال‌هایی از هر دو زوج بیش‌فعال و غیر بیش‌فعال می‌پرسد و مستقیماً با ارائه توصیه‌هایی یافتن پاسخ ویژه این سؤال‌ها را آسان‌تر می‌کند. کتاب موضوعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل تشخیص بیماری بیش‌فعالی بزرگ‌سالان، چگونگی اعمال تغییرات در زندگی، تکنیک‌های ارتباطی، سروکار داشتن با عصبانیت و ناامیدی و از نو ساختن صمیمیت در یک رابطه است.

بخش کتابچه راهنمای منابع و بخش مشوقین، برای زوجینی که با بیش‌فعالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و می‌خواهند فعالانه جهت بهبود روابطشان تلاش کنند فراهم گردیده است. 

این یک راهنمای فوق‌العاده با روش‌هایی منحصربه‌فرد در خصوص بیش‌فعالی و تأثیرات آن بر روابط است. همسران خواهند آموخت که در این منازعه تنها نیستند و تلاش خود را به کار می‌بندند تا با یکدیگر به‌طور کامل از زندگی‌شان لذت ببرند و خود را با آن وفق دهند. نویسندگان راهنمایی شخصی، دلیرانه، کاربردی و صریح خلق کرده‌اند که به خیلی‌ها کمک خواهد کرد. 

این کتاب به احساسات بین شما و شریک زندگی‌تان می‌پردازد. همچنین به بررسی روابطی می‌پردازد که چالش‌های آن بیشتر از حد انتظار شماست و راهنمایی است برای بهبود بخشیدن به این مسئله. به موضوعاتی در خصوص شکل‌گیری روابط می‌پردازد –و تعمدا—شما را به‌جایی می‌کشاند که بتوانید در مورد هر چیز احساس واقعاً خوبی داشته باشید و از آن لذت ببرید؛ و همین‌طور از یادگیری تکنیک‌های تحقیقاتی علمی سخن می‌گوید که می‌توان به‌واسطه آن‌ها احساساتی از قبیل دوگانگی، ناامیدی، خشم و عصبانیت را با احساساتی نظیر حس دوست داشتن، شادی و لذت جایگزین کرد.

خواندن کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌هایی که به نوعی درگیر بیش‌فعالی هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای اصولی زوج برای غلبه بر بیش فعالی (ADHD)

ما تلقین نمی‌کنیم که به‌خاطر تنش‌هایی که در یک رابطه بیش‌فعال وجود دارد آن رابطه نمی‌تواند رابطه ای قوی باشد. اتفاقاً ما می‌دانیم که آن رابطه‌ها خیلی هم قوی هستند! ما فقط می‌خواهیم به این نکته اشاره کنیم که وقتی زوجین از این تنش‌ها آگاه هستند و تکنیک‌های خاصی را برای کنترل یا متعادل کردن این تنش‌ها به کار می گیرند، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بهتر رفتار می‌کنند. در قالب کلمه ما نام این تکنیک‌ها را در وسیع‌ترین معنی و مفهوم ممکن «درمان» گذاشته‌ایم.

تعریف ساده درمان این است که هرکدام از شما نهایت تلاش خود را به‌کارگیرید تا همسر بهتری باشید. وقتی از این دید نگاهی به این کتاب بیندازید می‌بینید که تمامیت این کتاب در خصوص «درمان» است و در فصل ۲، چارچوب درمانی ویژه‌ای پیش روی زوجین قرار می‌گیرد که آن‌قدر از نظرشان سودمند است که به این فکر فرو می‌روند چگونه باعث کامیابی یکدیگر شوند.

فراگیر شدن بیش‌فعالی

بیش‌فعالی درمان قطعی ندارد. داروها و درمان آن را معالجه نمی‌کنند؛ آن‌ها در واقع به همسر بیش‌فعال کمک می‌کنند تا علائم بیماری را مدیریت کند؛ اما اکثراً می‌توانند علائم را با کار کردن، نیروی اراده و گذر زمان به‌طور کامل مدیریت کنند. شما احتمالاً مجبور هستید همیشه هوشیار بمانید، اما وقتی شما با وجود بیش‌فعالی بهترین راه‌ها را برای سازگاری در زندگی برگزینید در آینده همه‌چیز به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای می‌تواند آسان‌تر باشد.

این حائز اهمیت است که مدام تکرار کنید، مشکلاتی که در رابطه شما و زندگی شما به دلیل بیش‌فعالی وجود دارند به خاطر علائم بیماری هستند و این‌که چطور هردوی شما باید با یکدیگر آن علائم را کنترل کنید. ما الگوی علائم/واکنش/واکنش را در کتاب اثرات بیش‌فعالی بر ازدواج توضیح داده‌ایم و می‌خواهیم یادآور شویم که تفسیر مناسب علائم بیش‌فعالی عامل بسیار مهمی برای موفقیت شما به‌عنوان یک زوج است. به‌عنوان‌مثال، برای این‌که بخواهید بدانید عدم توجه همسرتان به شما یکی از علائم (حواس‌پرتی) است یا نشانه این است که او اصلاً به شما اهمیت نمی‌دهد، شما را در موقعیتی بحرانی برای انتخاب این‌که چه واکنشی در قبال آن نشان بدهید قرار می‌دهد (در واقع شما باید به‌جای اینکه عصبانی شوید و یا آسیب ببینید زمان را با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید).

اما این انتخاب کردن‌ها هم می‌تواند مشکل‌ساز باشد. ابتدا شما باید چیزهایی در خصوص الگوهای دلگرم کردن یک بیش‌فعال بیاموزید. سپس باید بیاموزید که چگونه آن‌ها را تغییر دهید. عبور یک زوج از مرحله‌ای که هیچ آگاهی از بیش‌فعالی ندارند به مرحله‌ای که بایستی بیش‌فعالی را به‌خوبی کنترل کنند و در عین واحد نقش هم بازی نکنند نیازمند صرف زمان و تلاش بسیار است. طی عبور از این مرحله، زوج با هیجاناتی گیج‌کننده و سؤالات در هم و برهم روبرو می‌شوند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
بیش‌فعالی نه‌تنها جنبه‌های عملی زندگی مثل چیدن ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی و یا یادآوری تماس با بانک را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه بر جنبه‌های احساسی، مانند حس اعتماد و حس نزدیکی به‌طرف مقابل، روابط و یکدلی و به بیانی دیگر، بر تمامی چالش‌های یکسانی که در هر رابطه ممکن است با آن مواجه شد نیز تأثیر می‌گذارد.
fa bahrami
کمک به بهبود خواب، ورزش و اضافه کردن گروه امگا ۳ به برنامه غذایی شما می‌باشد.
بنیامین

حجم

۵۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۵۴۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۱۷,۰۰۰
۵۰%
تومان